Gdzie wykorzystywać filmy 360

Gdzie wykorzystywać filmy 360

Gdzie wykorzystywać filmy 360

Gdzie wykorzystywać filmy 360?

Zapraszamy do kolejnej części artykułu dotyczącego tworzenia filmów 360. Tym razem opowiemy o tym:

  • Gdzie wykorzystywać filmy 360
  • Jakie efekty daje wykorzystanie filmów 360
  • Jak stworzyć skuteczną kampanię z wykorzystaniem filmów 360

Filmy 360 a w raz z nimi wirtualna rzeczywistość to niewątpliwie jedne z najszybciej rozwijających się obecnie dziedzin wszechobecnej informatyzacji. Film 360, w przeciwieństwie do tradycyjnego filmu 2d daje wrażenie uczestniczenia w samym środku akcji. Obraz rejestrowany przez kamery 360 pokrywa całe pole widzenia wokół kamery. Dzięki temu, będąc widzem mamy wrażenie pełnego uczestnictwa w akcji filmu. Co prawda filmy 360 nie są jeszcze na taką interaktywność, byśmy mogli w pełni ingerować w ich strukturę. Powstają za to dzieła, w których możemy wpływać na przebieg akcji, poprzez np. wybranie odpowiedniego wariantu scenariusza.

Gdzie wykorzystywać filmy 360 – internet

Czasem podczas rozmów z klientami słyszę, że filmy 360 to świetna sprawa, jednak o ograniczonym zasięgu. Klienci twierdzą, że filmy 360 mają o wiele mniejszy zasięg niż wszystkie inne filmy dostępne obecnie w internecie. Powyższe twierdzenie jednak ma niewiele wspólnego z prawdą. Dwa najważniejsze portale, na których ludzkość obecnie udostępnia filmy (YouTube i facebook) w pełni umożliwiają umieszczanie na nich filmów 360. Co więcej oba portale wspierają również dźwięk przestrzenny (zob. dźwięk binauralny), co gwarantuje znacznie lepsze wrażenia z oglądania. Tak samo jak tradycyjne filmy 2d – filmy 360 możemy udostępniać wszędzie.

Wrzucając na daną stronę okienko z YouTube mamy pewność, że na każdym komputerze, smartfonie czy tablecie – film 360 będzie wyświetlał się w poprawny sposób. Różnić się może jedynie sposób oglądania materiału, w zależności od urządzenia. Oglądając filmy 360 na komputerze będziemy mogli przesuwać aktualny fragment, na który patrzymy – myszką. Jeśli do komputera mamy podłączone gogle VR, będziemy mogli również oglądać filmy 360 za pomocą tych właśnie gogli. Oglądając filmy 360 na smartfonie wystarczy włożyć je w specjalne gogle (np. Google Daydream, Google cadrobard lub Samsung Gear VR) i możemy oglądać film 360 w praktycznie takiej samej jakości jak na drogich goglach VR podłączanych do komputera.

Filmy 360 znajdują coraz szersze zastosowanie. Jeśli zastanawiamy się nad tym gdzie wykorzystywać filmy 360, to z miejsca mogę podać co najmniej kilkanaście zastosowań. Znam wiele skutecznych kampanii reklamowych, które z powodzeniem wykorzystały filmy 360. Klienci reklamującej się w ten sposób marki byli wręcz zachwyceni, a sama kampania wykorzystująca VR przełożyła się na duże zyski…

Filmy 360 w marketingu

Świetnym przykładem skutecznej kampanii VR opartej na wykorzystaniu filmów 360 jest kampania promująca piwo Old Irish. Przypadkowi przechodnie zaczepiani na ulicach Gruzji mieli możliwość założenia gogli VR oraz słucawek i obejrzenia filmu 360 promującego markę. Podczas oglądania filmu 360 dwa najważniejsze zmysły poznawcze – słuch i wzrok – były całkowicie odcięte od bodźców świata zewnętrznego. Dzięki temu widzowie w pełni zanurzali się w akcję oglądanego filmu 360 i doznawali tzw. immersji, czyli pełnego zanurzenia się w świat wirtualny. W tym czasie ekipa pracująca przy obsłudze kampanii VR “budowała” wokół nich w świecie rzeczywistym mały Irlandzki pub, w którym po zakończeniu filmu 360 mogli zakosztować prawdziwej, irlandzkiej atmosfery. Efekt był piorunujący:

Filmy 360 w marketingu – Polska

Świetną kampanię VR opartą na filmach 360 w Polsce zaprezentowała we współpracy z Samsungiem firma X-Kom. Nieświadomi do końca przebiegu całego doświadczenia VR, przypadkowi mieszkańcy Warszawy zakładali na głowę gogle VR. Wyświetlał się w nich film 360. Po zdjęciu gogli VR widzowie w realnym świecie byli angażowani w wykonanie dalszej części misji obejrzanej przez nich w goglach VR.

Niezwykle ciekawe przypadki kampanii VR, które angażują widza nie tylko w świecie wirtualnym ale również i rzeczywistym pokazują, że kampanie VR to przyszłość marketingu. Filmy 360  i aplikacje VR mają niezwykle wielki potencjał, który znacznie skuteczniej wiąże widza z daną marką i zapewnia mu przeżycia, którymi z pewnością chętnie podzieli się ze znajomymi. To klucz do udanej kampanii marketingowej. Wszyscy doskonale wiemy, że najskuteczniejszą formą reklamy jest ta przenoszona pocztą pantoflową. Fundując naszym potencjalnym klientom w pełni angażującą rozrywkę VR możemy mieć pewność, że informacja o naszej marce pójdzie w świat!

Czytaj także: salon VR | Tworzenie filmów 360 | aplikacje VR | aplikacje 360 | filmy 360 stopni | branża VR | aplikacje virtual reality | aplikacje AR, aplikacje rozszerzonej rzeczywistości 

Przeczytaj inne:
czym jest vr
Czym jest VR

Czym jest VR Czym jest VR? VR to skrót dwóch słów angielskiego zwrotu Virtual Reality po polsku - wirtualna rzeczywistość. VR to nowe...

Zamknij