VR

vr

VR

VR

W ostatnich miesiącach słowo VR pojawia się coraz częściej w różnych miejscach. Od internetu, poprzez telewizję aż do centrów handlowych – moda na VR rozprzestrzenia się bardzo szybko. Czym jest VR? VR to skrót od słów Virtual Realitywirtualna rzeczywistość. W skrócie rzecz biorąc VR to komputerowe odwzorowanie rzeczywistości w taki sposób, że ludzie którzy je obserwują mają wrażenie fizycznej obecności w świecie wirtualnym. Doświadczając aplikacji Virtual Reality zachodzi tzw. immersja – czyli całkowite zanurzenie się zmysłów człowieka w świecie wirtualnym…

Ok, teraz trochę po polsku i w skrócie: po co to całe zamieszanie? Do czego może mi być potrzebny ten cały VR?

VR to skuteczna maszynka do zarabiania pieniędzy. Przy wykorzystaniu odpowiedniej wiedzy i umiejętności – wirtualna rzeczywistość staje się potężnym narzędziem marketingowym. Wyobraź sobie, że ktoś zakłada Ci na głowę wygodne gogle VR oraz wspaniale brzmiące słuchawki. Obraz w goglach VR jest niezwykle wyraźny. Praktycznie nie jesteś w stanie odróżnić czy to co oglądasz to świat rzeczywisty czy wirtualny. Tak właśnie działa wirtualna rzeczywistość. Dzięki odpowiedniej aplikacji wirtualnej rzeczywistości Twój mózg może zdecydowanie szybciej zapamiętywać, treści, uczyć się i przyswajać nową wiedzę – również podświadomie. Każdy komunikat który odbieramy w świecie VR skutecznie trafia do naszego mózgu. Dzieje się tak dlatego, że w przeciwieństwie do innych mediów – podczas korzystania z aplikacji Virtual Reality nic nas nie rozprasza.

Twórcy rozwiązań marketingowych mogą mieć pewność, że wirtualna rzeczywistość w kampanii nie tylko przyciągnie rzesze ciekawskich, ale i wyśle komunikat do widza, który skutecznie trafi do jego świadomości i głęboko przebije się do podświadomości.

W ostatnich latach wielkie koncerny produkujące elektronikę zainwestowały gigantyczne pieniądze w rozwój VR. Wirtualna rzeczywistość rodzi wielkie nadzieje. Firmy takie jak Samsung, Google, HTC, Microsoft oraz wiele innych widzą w wirtualnej rzeczywistości niezwykle wielki potencjał. Za kilka lat VR ma być równie powszechny jak dzisiaj smartfony czy internet. Praktycznie każdy ma mieć do niego dostęp.

VR to nowe medium, które nie tylko rewolucjonizuje sposób opowiadania historii. Mark Zuckerberg twierdzi, że VR za kilka lat wyprze z naszego życia konieczność korzystania z jakichkolwiek wyświetlaczy czy interfejsów graficznych. Za pomocą VR i AR wszelkie treści, które teraz wyświetlają nam monitory komputerów, czy smartfony – będą pojawiały się bezpośrednio przed naszymi oczami. VR to niewątpliwie przyszłość wielu dziedzin. Rozwiązania VR wykorzystywane są obecnie przez wiele różnych branż. Znane nam są skuteczne przypadki wykorzystania VR w medycynie, VR w architekturze, VR w planowaniu produkcji oraz VR w edukacji. Zastosowanie rozwiązań VR rośnie z miesiąca na miesiąc. Ludzkość zdaje sobie sprawę jak wielki potencjał drzemie w technologii VR. Do tej pory wszystkie treści jakie konsumuje człowiek – wyświetlane były zawsze na mniejszym lub większym kawałku płaskiego ekranu. Rewolucja VR sprawia, że treść (zarówno film VR jak i Gra VR) mogą dosłownie otaczać nas z każdej strony. Doskonale wiemy jak wykorzystać nowe medium jakim jest VR w Twoim biznesie!

Skontaktuj się z nami i poznaj naszą ofertę już teraz!

O rozwoju branży VR oraz o jej przyszłości często piszemy na naszym blogu:

Aplikacje VR – 5 najlepszych aplikacji vr, które musisz mieć

Jak marketing VR zmienia świat?

Rozszerzona rzeczywistość i aplikacje AR – przyszłość aplikacji rozszerzonej rzeczywistości

Film 360 i aplikacja VR – jak wykorzystać VR do lepszego angażowania widza

VR w prezentacji – wykorzystaj potencjał VR w swoim biznesie!

Przyszłość rzeczywistości wirtualnej

Przyszłość rzeczywistości wirtualnej

Sprawdź jak sugestywnym i antażującym medium jest wirrualna rzeczywistość już dziś. Skontaktuj się z nami: EPICVR – agencja VR

Czytaj także: Tworzenie filmów 360 | dźwięk binauralny