Technologia VR i wirtualne światy – EPICVR
18 stycznia w Krakowie, odbyła się IV edycja „Kawiarenki nowych mediów”. Temat wydarzenia to „Technologia VR i wirtualne światy”. Podczas spotkania mieliśmy okazję wygłosić wykład w temacie: tworzenie immersyjnych filmów 360. Immersja w dziedzinie VR oznacza pełne zanurzenie się w wirtualną rzeczywistość. Tworzymy filmy 360, które dają użytkownikom możliwość pełnego zanurzenia się w opowiadaną fabułę oraz przeżycia jej tak, jakby widz był głównym bohaterem filmu. Uczestnicy wydarzenia mieli okazję skorzystać z naszych filmów 360 oraz aplikacji VR. Czytaj także: Produkcja filmów 360 – filmy VR
Bardzo ciekawy wykład wygłosił również Sidey Myoo – Polski filozof, pracownik Zakładu Estetyki Instytutu Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz współpracownik Akademii Sztuk Pięknych i Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Opowiadał on o alternatywnej rzeczywistości w świecie Second Life.
Na konferencji padło wiele bardzo ciekawych wniosków, spostrzeżeń i przewidywań dotyczących tego jak rynek vr – rynek wirtualnej rzeczywistości będzie się rozwijał. VR to niewątpliwie przyszłość, dla wielu znanych nam obecnie branż. Szacuje się, że już w 2018 roku, wirtualna rzeczywistość będzie miała ponad 40 mln aktywnych użytkowników na całym świecie. Z roku na rok liczba ta ma rosnąć. Branżami, które już teraz mogą skorzystać na rozwoju wirtualnej rzeczywistości nie są tylko szeroko pojęte przemysły rozrywkowe. Równie ważną gałęzią jest medycyna oraz nauka. Aktualnie w medycynie wirtualna rzeczywistość pomaga w leczeniu fobii, rehabilitacji oraz w leczeniu stresu pourazowego. Naukowcy już teraz dzięki wirtualnej rzeczywistości mogą przeprowadzać skomplikowane symulacje i eksperymenty naukowe.
Jak przyznał Sidney Myoo – bardzo duża rzesza użytkowników Second Life – gdyby tylko pojawiła się taka możliwość – chętnie przeniosłaby się całkowicie do wirtualnego świata Second Life. Aktualnie gogle wirtualnej rzeczywistości mają coraz lepsze parametry. Powstają również coraz bardziej złożone urządzenia pozwalające na przeniesienie ruchu rąk czy nóg człowieka do wirtualnej rzeczywistości. Z pewnością za kilka lat będzie możliwe precyzyjne przeniesienie całego ciała człowieka do świata wirtualnej rzeczywistości.
Czytaj także: filmy VR – percepcja filmów 360 | jak widzowie oglądają filmy VR | montaż filmów 360, postprodukcja VR