Percepcja filmów 360 – jak widzowie oglądają filmy VR

Jak widzowie oglądają filmy 360? Percepcja filmów 360.

Widzowie, którzy oglądają film 360 po raz pierwszy – zazwyczaj patrzą na wprost

Zauważyliśmy, że osoby, które po raz pierwszy mają styczność z goglami VR, zazwyczaj po ich założeniu patrzą prosto przed siebie. Filmy 360 jak i cała wirtualna rzeczywistość to medium, które daje nam możliwość immersyjnego wejścia w inną przestrzeń. Oznacza to, że po założeniu gogli VR znajdujemy się w całkowicie innym świecie i mamy wrażenie fizycznej obecności w nim. Warto zatem korzystać z tego świata w taki sam sposób w jaki korzystamy ze świata rzeczywistego, czyli obracać się i rozglądać na wszystkie strony.

Widzowie filmów VR angażują się w przeżywaną akcję

Wielokrotnie zaobserwowaliśmy jak silną więź z innymi bohaterami akcji są w stanie budować widzowie filmów 360. Po założeniu gogli VR nie tylko obserwują oni poczynania innych aktorów w filmie 360, ale często również zwracają się do nich, próbując ich ostrzec lub dać podpowiedź. Filmy VR o bardzo silne narzędzie. W połączeniu z możliwością interaktywnego wpływu na przebieg akcji możemy dać widzom praktycznie nieograniczone możliwości wpływania na to jak zakończy się historia, w której bierze udział.

Percepcja filmów 360 zmienia się wraz z ilością obejrzeń

Wedle naszych doświadczeń widzowie, którzy są wprawieni z medium jakim jest wirtualna rzeczywistość i korzystają z niej regularnie, znacznie szybciej angażują się w daną historię i zapamiętują więcej szczegółów. Warto również wspomnieć, że o ile podczas kilku początkowych, pierwszych użyć, są oni w stanie krótko wytrzymać w świecie VR, to im dłużej korzystają z aplikacji VR czy filmów 360, ich tolerancja na nowe medium zwiększa się.

Komfortowe wrażenia dla użytkowników filmów VR dają:

– dłuższe i spokojne ujęcia w filmie 360

– brak ostrych i dynamicznych przeskoków między poszczególnymi scenami

– operowanie kamerą 360 dostosowane do dynamiki historii

– odpowiednie prowadzenie narracji dźwiękowej

– świadome prowadzenie uwagi widza we wszystkich scenach filmu 360

– wysoka jakość i rozdzielczość filmu 360

– możliwość współkreowania akcji filmu VR.

 

 

Tworzymy filmy 360. Podczas prezentacji naszych filmów zrealizowanych w technice vr, podczas spotkań KRK VR Krakowskie spotkania z wirtualną rzeczywistością zauważyliśmy bardzo ciekawą tendencję.

Ludzie, którzy pierwszy ubiorą na siebie gogle vr rzadko kiedy rozglądają się w nich na boki. Jak widzowie oglądają filmy 360? Większość ludzi dopiero po kilkukrotnym zwróceniu uwagi dostrzegła że akcja filmu 360 może dziać się tylko z przodu, ale również po bokach, z tyłu czy u góry. Dlatego bardzo ważnym aspektem tworzenia filmów 360 oraz innych doświadczeń w wirtualnej rzeczywistości jest prowadzenie uwagi widza.  Każda dobra filmowa realizacja 360 nie może stwarzać u widza wrażenia zakłopotania. Widz, który będzie gwałtownie rozglądał się w trakcie oglądania filmu 360 i poszukiwał miejsca właściwej akcji, z pewnością przegapi jej ważne elementy.

Jak widzowie oglądają filmy 360? Istotnym zatem jest to, by widz wiedział w którą stronę ma być skierowany jego wzrok. Jeśli nie chcemy zrazić go do wirtualnej rzeczywistości, każde doświadczenie, które przeżywa musi być w pełni komfortowe.

Produkcja filmów 360 zwłaszcza na tym etapie rozwoju vr, na którym jesteśmy teraz – to bardzo odpowiedzialne zadanie. Jeśli twórcy filmów vr będą tworzyć dobre jakościowo i komfortowe w odbiorze treści, ludzie sami będą pragnęli oglądania filmów vr. Jeśli na początku zepsujemy wrażenie komfortu, oraz będziemy tworzyć niskie jakościowo treści – z pewnością duża liczba widzów zrazi się do wirtualnej rzeczywistości już na samym początku.

Filmy VR to coraz popularniejsza metoda opowiadania historii. Warto wiedzieć również, że poprzez filmy VR możemy opowiadać historie i tworzyć scenariusze zupełnie inne niż te, do których przyzwyczaiła nas tradycyjna branża filmowa. Filmy VR pozwalają widzom wejść w sam środek opowiadanej historii i dają im wrażenie całkowitego wejścia w świat wirtualnej opowieści.

Poznaj potencjał, jaki mają w sobie filmy VR już dziś.

Zobacz więcej: tworzymy filmy i aplikacje virtual reality | kamery 360 – krótki przegląd | percepcja filmów 360 – wykład podczas GIS DAY

Podaj dalej

{order_time} temu

only {product_stock} in stock

{first_name} {last_name} z {order_city} kupił/a {product_name}

Kup licencję