Jak powstają aplikacje 360 – jak tworzymy interaktywne rozwiązania VR?

Jak powstają aplikacje 360?

Chcesz zobaczyć nasze realizacje VR w praktyce? Zaproś nas na niezobowiązujące spotkanie.

Kliknij tu i umów się!

Tworzenie złożonych, interaktywnych aplikacji VR, to proces, który za każdym razem wymaga od nas innego podejścia do tematu. Żadna aplikacja VR, którą tworzymy dla klienta nie jest identyczna. Czasem pewne elementy z wcześniej zrealizowanych przez nas aplikacji 360 da się wykorzystać w kolejnych rozwiązaniach, jednak zazwyczaj jest to 5 do 10 % wszystkich prac jakie musimy wykonać w związku z nowym wdrożeniem. Aplikacje wirtualnej rzeczywistości mimo poziomu swojego skomplikowania dają się skalować i rozbudowywać, a wszystkie tworzone przez nas rozwiązania powstają z myślą nie tylko o kliencie, ale też i o końcowym użytkowniku. W tym artykule szczegółowo opisujemy krok po kroku proces pracy jaki towarzyszy nam od momentu gdy w głowie naszej lub klienta pojawi się pomysł stworzenia interaktywnej aplikacji 360 czy też prostej aplikacji VR. Niezależnie od tego jak skomplikowany projekt VR realizujemy oraz jak czasochłonne wdrożenie VR nas czeka – proces jest zazwyczaj podobny.

Czytaj również: https://epicvr.pl/pl/aplikacje-vr/

Zobacz w 60 sekund kim jesteśmy:

 

Idea

 

Idea aplikacji 360 czasem powstaje w naszej głowie, a czasem w głowie klienta. Zazwyczaj idea, która powstaje w głowie klienta jest mocno rozmyta i nieokreślona. Nic nie szkodzi, wszak klient nie jest specjalistą z dziedziny rozwiązań VR i po to zgłasza się do nas, abyśmy to my wspólnie wyklarowali zadowalającą wizję. Idea jest kluczowym elementem realizacji aplikacji VR. Stanowi ona trzon aplikacji 360 i dbamy o to, by „dowieźć” ją do końca realizacji aplikacji 360, dopuszczając jedynie drobne modyfikacje. Wyznajemy zasadę, iż pierwsza myśl jest najlepsza. Mimo tego, że na wielu etapach produkcji aplikacji VR mocno testujemy finalny efekt na różnych grupach badawczych – zawsze dążymy do tego by główny trzon rozwiązania był w pełni spójny z początkową wizją klienta. Raczej żaden klient nie byłby zadowolony, gdyby poszedł do salonu zakupić samochód, a sprzedawca namawiałby go do zakupu rakiety kosmicznej. Mierzymy zamiary, potrzeby i możliwości klienta w sposób niezwykle szczegółowy, i nigdy nie proponujemy rozwiązań oderwanych od rzeczywistości.

 

Konfrontacja idei z oczekiwaniami, rzeczywistością i doświadczeniem

 

Gdy już w naszych połączonych jedną ideą głowach, wyklaruje się myśl w postaci wizji – konfrontujemy ją z oczekiwaniami klienta. Patrzymy przy tym jak jej realizacja ma się do rzeczywistości. Czy w efekcie kilkumiesięcznych prac stworzymy pomysł, który znajdzie zastosowanie w świecie rzeczywistym? Czy aplikacja 360 będzie w pełni użyteczna? Czy aby na pewno nie tworzymy aplikacji VR, która nie znajdzie odpowiedniej grupy docelowej i zostanie wrzucona na półkę po dwóch uruchomieniach przez klienta?

Dowiedz się więcej o tym co decyduje o sukcesie w kampanii VR: https://epicvr.pl/pl/skuteczne-kampanie-vr/

Wszystkie te czynniki badamy przez pryzmat naszego doświadczenia. Od 2015 roku zrealizowaliśmy ponad 20 projektów różnych rozwiązań VR, dla różnych klientów z różnych branż, w związku z czym mamy ugruntowane podstawy dające nam trzeźwe spojrzenie na świat. W chwili gdy piszemy ten tekst – wirtualna rzeczywistość nie jest w każdym domu, a aplikacje VR nie mają zasięgu ogólnoświatowej kampanii reklamowej na SuperBowl. VR to wciąż silna, prężnie rozwijająca się, niszowa dziedzina. Na ten moment możemy zapomnieć o tym, że stworzymy świetne rozwiązanie, które pokocha cały świat. Dla przeciętnego użytkownika sam fakt posiadania gogli VR już jest przeszkodą, gdyż za dobrej jakości gogle VR trzeba słono zapłacić. Sam proces korzystania z gogli VR wciąż jeszcze nie jest w pełni intuicyjny, więc mamy tą świadomość, że biznesowa aplikacja VR ma dość ograniczoną grupę docelową. Zatem nie sprzedajemy gruszek na wierzbie. Jasno informujemy o tym co można, a czego nie da się uzyskać (jeszcze) za pomocą technologii VR. Choć patrząc w przeszłość, jasno widać, że z roku na rok udaje się uzyskać coraz więcej 😊

 

Zobacz nasze portfolio: https://epicvr.pl/pl/filmy-360-aplikacje-vr/#projekty

 

 

Zebranie materiałów i zasobów

 

Następny krok to zebranie materiałów i zasobów. Czasem klienci mówią nam, że posiadają całe środowisko zbudowane w 3d wraz ze szczegółowymi modelami i teksturami. Niestety nigdy nie jest to środowisko zoptymalizowane pod kątem rozwiązań VR, ponieważ klienci nie tworzyli tych rozwiązań nigdy pod VR. Zatem zbierając materiały i zasoby do wykonania projektu zazwyczaj oglądamy dokładnie to co może nam zapewnić klient. Czasem część z tych elementów nadaje się do przerobienia. Czasem zaś łatwiej, szybciej i taniej, stworzyć elementy samemu, mając nad nimi pełną kontrolę już w początkowej fazie tworzenia aplikacji 360.

 

Dobór rozwiązań i ustalenie planu pracy

 

Gdy już zbierzemy materiały i zasoby dobieramy odpowiedni plan działania oraz ustalamy odpowiednie rozwiązania, które zastosujemy. O tych konkretnych rozwiązaniach i możliwościach dyskutujemy długo z klientem. Ze względu na szczegółowość oraz czułość tego procesu, w tym artykule nie omówimy szerzej tematu doboru odpowiednich rozwiązań. To nasz sekret, który sprawia, że w realizacji kampanii VR skutecznie konkurujemy z największymi firmami produkującymi gry w Polsce i na świecie.

Analiza i testowanie rozwiązania

 

Praca nad realizacją aplikacji 360 to w dużej mierze myślenie, analizowanie i testowanie. Czasem nawet testowanie odbywa się częściej w głowie niż w komputerze. Musimy być pewni, że to na co zamierzamy poświęcić najbliższe tygodnie pracy wieloosobowego zespołu będzie wykonane z sensem. Testujemy zatem tyle ile można, by doprowadzić do momentu, w którym żaden aspekt realizacji aplikacji VR nie będzie nas zastanawiał.

 

Prototypowanie i właściwa praca

 

Następnie przychodzi bardzo pracochłonny, trwający kilka a czasem kilkanaście tygodni etap właściwej pracy oraz prototypowania. Rozwiązania, które wypracujemy we wcześniejszych etapach wcielane są w rzeczywistość. Praca programistów, game developerów, specjalistów od oświetlenia, shaderów, optymalizacji, supervisorów VR zlewa się w jedną całość i owocuje gotowym prototypem.

 

 

Testowanie prototypu

 

Oczywiście po raz kolejny przychodzi pora na testy. W tym wypadku najczęściej wspólnie z klientem testujemy gotowy prototyp. Zastanawiamy się wspólnie nad tym co ulepszyć, poprawić i zmienić, tak by odbiór aplikacji VR dla finalnego użytkownika był jak najbardziej komfortowy.

 

Rozwój projektu zgodnie z wnioskami

 

Po tym etapie wysnuwamy pewne wnioski, które wdrażamy w projekt aplikacji VR na etapie finalizacji.

 

Finalizacja

 

W procesie finalizacji wspólnie z klientem przeprowadzamy jeszcze ostatnie testy na grupie badawczej. Realizujemy ostatnie poprawki i zmiany w aplikacji VR dochodząc wreszcie do wdrożenia i uruchomienia projektu gotowej aplikacji VR.

Filmy 360 – dowiedz się dlaczego warto wybrać właśnie nas | skuteczne aplikacje VR

Baza wiedzy o VR | VR Expert

https://epicvr.pl/pl/blog-vr/

Podaj dalej

{order_time} temu

only {product_stock} in stock

{first_name} {last_name} z {order_city} kupił/a {product_name}

Kup licencję