Filmy promocyjne 360 zakładów produkcyjnych – filmy na gogle VR


Filmy promocyjne 360 zakładów produkcyjnych – filmy na gogle VR

Filmy promocyjne zakładów produkcyjnych na gogle VR

Wirtualna rzeczywistość oferuje niesamowite możliwości. Wkładam na głowę gogle VR a do ręki biorę specjalny kontroler. Wykonuję kilka kliknięć i po chwili przenoszę się w różne zakątki świata. Ta technologia jeszcze kilkanaście lat temu była możliwa jedynie w filmach i książkach typu science-fiction. Dziś każdy, za kilkaset złotych może mieć świetnej jakości gogle VR, które pozwolą mu doświadczyć właściwie wszystkiego. Wirtualna rzeczywistość jest z powodzeniem wykorzystywana w kampaniach promocyjnych, rozrywce, nauce, architekturze i wielu innych branżach. Świat rozwiązań wirtualnej rzeczywistości to olbrzymia góra lodowa, w której zdążyliśmy poznać dopiero wierzchołek. Nie umiemy wykorzystać jeszcze w stu procentach potencjału wirtualnej rzeczywistości, jednak z roku na rok stawiamy w tej technologii prawdziwe, siedmiomilowe kroki. To co telewizja w ubiegłym wieku wypracowywała przez dziesięciolecia, w technologii VR zdarza się raz na kwartał. Tak gigantyczny postęp nie może przemknąć niezauważony przez wiele ważnych dziedzin. Branżą, która bardzo mocno zaangażowała się w wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości jest szeroko-pojęta branża produkcyjna. W tym artykule przyjrzymy się bliżej wykorzystaniu filmów 360 (zwanych również filmami VR – virtual reality) w przemyśle.

Filmy promocyjne 360 – branża przemysłowa VR – industry 4.0

Filmy 360 a przemysł i produkcja

Skutecznych przykładów wykorzystania filmów 360 w przemyśle jest tyle samo ile zakładów produkcyjnych na świecie. Pracując przez ostatnie lata dla największych, zauważyliśmy, że każda firma ma swoją wizję wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w produkcji. Nie ma w tym nic dziwnego. Kto zna lepiej realia panujące w zakładzie produkcyjnym niż jego pracownicy…

Filmy 360 w zakładzie produkcyjnym mogą pomagać w spełnieniu różnych celów i planów.

Dwa najpopularniejsze zastosowania filmów 360 w zakładzie produkcyjnym polegają na wykorzystaniu ich do prowadzenia szkoleń oraz wykonywania wdrożeń pracowników do pracy. Czasem oprócz funkcji szkoleniowej, film 360 zakładu produkcyjnego pełni również rolę tzw. employer – brandingu, czyli poszukiwania nowych ludzi do pracy.

Film employer-branding i onboarding – TME

Równie wielką popularnością cieszy się wykorzystanie filmów 360 do celów wizerunkowo – promocyjnych.

Dlaczego filmy 360 stopni świetnie sprawdzają się w promocji zakładu produkcyjnego

Każdy zakład produkcyjny rządzi się swoimi prawami. Jego praca, jak i praca ludzi podlega ściśle określonym regułom. Ze względu na specyfikę branż, nie zawsze możliwe jest zabranie ważnego gościa – potencjalnego klienta – do  naszego zakładu produkcyjnego. Pomijając kwestię odległości, dojazdu, itp., w pewnych momentach po prostu nie mamy czasu na cotygodniowe organizowanie wycieczek po zakładzie. Wirtualna rzeczywistość, a wraz z nią film promocyjny 360 zakładu produkcyjnego świetnie rozwiązują ten problem. Wystarczy, że odbiorca/klient/kontrahent, w dowolnym miejscu na ziemi, o dowolnej porze założy gogle VR na głowę i już może w pełni poznać potencjał naszego zakładu. Co ważniejsze, dzięki wykorzystaniu tej technologii, możemy pokazać mu w jak najlepszy sposób tylko te fragmenty zakładu, które rzeczywiście chcemy pokazać.

 

Film promocyjny 360 zakładu produkcyjnego Sonel

Kilka razy słyszeliśmy od klienta, że jedzie on na zagraniczne targi i chce pokazać kontrahentom, że nie jest małą garażową firmą, tylko znaczącym na rynku producentem, który posiada wielkie zakłady produkcyjne z niezwykle nowoczesnym sprzętem. Nie ma lepszego narzędzia do zaprezentowania takiego potencjału niż dobrze zrealizowany film 360. Owszem, zwykły, tradycyjny płaski film 2d jest bliski temu wrażeniu, jednak film 360 z zakładu produkcyjnego bije go w tym na głowę.

Oglądając film 360 możemy dosłownie zanurzyć się w każdy etap produkcji i być jego częścią. Tworząc filmy 360 zakładów produkcyjnych zawsze staramy się sprawić, by użytkownik znalazł się w takich miejscach w zakładzie, w których na żywo nigdy nie mógłby być. Podwieszamy więc kamery do suwnic, pakujemy je do paczek, umieszczamy na taśmie produkcyjnej, czy podwieszamy do dronów. Robimy to wszystko po to, by dać widzom możliwie największą przyjemność z oglądania. Wiemy, że dobre przygotowanie do realizacji filmu 360, to podstawa, która później zaowocuje najlepszym jakościowo materiałem.

Jak przygotować się do nagrania filmu 360 w zakładzie produkcyjnym

Produkcja filmu 360 w zakładzie produkcyjnym to prawdziwe wyzwanie, zwłaszcza od strony logistycznej. Praca maszyn i linii produkcyjnych idzie we własnym tempie. Zdajemy sobie sprawę, że nikt nie wstrzyma (wartej setki tysięcy złotych na godzinę) produkcji tylko po to byśmy mogli sobie wykonać ujęcia 360. Zatem to my w pełni dostosowujemy się do realiów i harmonogramu pracy zakładu. Aby odpowiednio się przygotować, musimy mieć dobry plan i działać zgodnie z nim. Przy takiej produkcji nie może być mowy o przypadkowości. W ustaleniu dobrego planu działań pomaga nam szczegółowa wizja lokalna oraz dokładne poznanie i zrozumienie oczekiwań klienta.

Czasem rozrysowujemy proste storyboardy i plany, które pozwalają ekipie lepiej zrozumieć istotę danego ujęcia. Oczywiście musimy być przygotowani na różne niespodzianki. Zdarzało nam się trzymać kamerę 360 w plastikowej obudowie tuż nad wanną wypełnioną roztworem kwasu, czy też nad piecem o temperaturze ponad 1000 stopni Celsjusza.

Klient, który przygotowuje się do nagrania filmu 360 musi mieć świadomość, że wszystko to co jest widoczne wokół niego, w danej przestrzeni, będzie również widoczne w gotowym filmie. Kamera 360 filmuje wszystko dookoła. Nie da się nie wykonać zbliżeń (jak w tradycyjnej kamerze) by ukryć i zamaskować pewne niedociągnięcia. Dlatego każdemu, z kim rozpoczynamy współpracę przy kręceniu filmu promocyjnego zakładu produkcyjnego udzielamy następujących wskazówek:

– Czystość na pierwszym miejscu

Jeśli chcemy pokazać zakład produkcyjny na filmie 360 w tzw. dobrym świetle – musimy zadbać o jego perfekcyjną czystość. Wiadomo, że tam, gdzie produkuje się np. ceramikę – trudno uniknąć dużego zapylenia – to element naturalny takiej produkcji. Jednak jeśli gdzieś w kącie walają się puste niepotrzebne kartony, czy foliowe worki – musimy je posprzątać. Warto również tuż przed nagraniem posprzątać szyby w maszynach, przeczyścić roboty z zewnątrz i wyczyścić wszystkie te miejsca, które po prostu da się posprzątać. Gwarantuję, że takie działanie zwróci się z nawiązką.

– Odpowiedni ubiór i zachowanie pracowników

Kamera 360 rejestruje wszystko, a więc jeśli np. jeden z operatorów wózka widłowego nie założy kasku, to mimo tego, że pojawi się w filmie na 3 sekundy, kask w magiczny sposób nie nałoży mu się na głowę w postprodukcji. Jeśli chcemy pokazać nasz zakład produkcyjny jako dobrze zorganizowaną firmę, musimy pamiętać o tym by pracownicy (zwłaszcza podczas nagrania ujęć 360) przestrzegali podstawowych praw i zasad bhp.

– Współpraca z ekipą filmową 360

Warto żyć z nami w zgodzie😊 Przed nagraniem filmu 360, osoby odpowiedzialne za organizację pracy w zakładzie produkcyjnym powinny poinformować wszystkich pracowników o tym, że danego dnia będzie miało miejsce nagranie filmu 360 i zalecić dobre traktowanie ekipy 360. Zdarzają się sytuacje, gdy ktoś nie chce nas gdzieś wpuścić, bo nie dostał takiej informacji. Robi się wtedy kłopot. Uciekają cenne minuty i zmniejsza ilość czasu na wykonanie świetnych ujęć. Warto zadbać również o pozyskanie zgód na wykorzystanie wizerunku wszystkich pracowników, którzy mogą pojawić się w filmie. Zadbamy wtedy również o swój interes pracodawcy.

Ekipa filmowa 360 a sprzęt i bhp

Realizując ujęcia 360 do filmów promocyjnych zakładów promocyjnych zawsze postępujemy zgodnie z przepisami bhp. Często zdarza się, że nasza ekipa filmowa otrzymuje przydzielonego kierownika do spraw BHP, który towarzyszy nam na każdym kroku dbając o nasze bezpieczeństwo. To dobre postępowanie. Nie mamy nic przeciwko, by ktoś myślał za nas na każdym kroku. Przy wysokiej temperaturze pieca, lub wielkich kadziach wypełnionych różnymi kwasami wolimy mieć takiego sprawdzonego opiekuna, który zna swój zakład produkcyjny na wylot.

Jak wybrać odpowiedniego wykonawcę filmu 360 dla zakładu produkcyjnego

Wybierając firmę, której chcemy powierzyć stworzenie dobrego filmu promocyjnego naszego zakładu produkcyjnego warto mieć na uwadze kilka ważnych kwestii:

Czy dana firma realizowała już podobne filmy 360? Jeśli tak to jakie i z jakim skutkiem?

Portfolio w najłatwiejszy sposób pozwala sprawdzić możliwości danej firm. Poziom oraz jakość jej prac doskonale wskaże nam odpowiedź na pytanie czy warto z nimi współpracować, czy trzeba szukać dalej.

Warto sprawdzić w jakiej rozdzielczości firma nagrywa filmy 360 oraz jakim sprzętem dysponuje. Dobrą rozdzielczością jest minimum 6K choć rekomendujemy 8K. Sami nagrywamy źródłowy materiał w rozdzielczości 6x 4K, co daje łącznie 24K, a gotowy film 360 jesteśmy w stanie przekazać w rozdzielczości 8K.

  • Kreatywne koncepcje w filmach VR

 

Film promocyjny zakładu prod – co sprawdza się najlepiej – chętnie opowiemy Ci o tym więcej na niezobowiązującym spotkaniu i prezentacji możliwości technologii VR. Skorzystaj z zakładki KONTAKT i umów się z nami już teraz.

 

Przeczytaj inne:
PLAYSTATION VR – WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ

  Playstation VR - wirtualna rzeczywistość - nowe gogle vr od Sony.   Kilka tygodni temu do sprzedaży trafiły nowe...

Zamknij