NAUKA POPRZEZ ROZRYWKĘ – WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ I MEDYCYNA.
Prawdopodobnie każdy z nas choć raz doświadczył „niemocy” w trakcie nauki. Być może czytając te słowa stwierdzasz, że cały czas ogarnia Cię niemoc, gdy tylko myślisz nauce, w ujęciu szkolnym. Wykuwanie na pamięć nazw, słów, wyrwanych z kontekstu zdań czy ilustracji nie jest zbyt efektywnym sposobem przyswajania wiedzy. Niestety… Choć o tym wiemy, klasyczna polska edukacja, wydaje się być czasem niedostosowana do realiów współczesnego świata…
Ale dość narzekania. Piszemy o tym po to, by uświadomić różnicę między tym jak jest – a jak może być dzięki wykorzystaniu aplikacji VR.
SKUTECZNA NAUKA A VR
Człowiek niewątpliwie jest wzrokowcem. Natura ukształtowała nas w taki sposób, byśmy z daleka mogli rozpoznawać różnice w krajobrazie, pogodzie czy otoczeniu – nawet kątem oka. To między innymi dzięki temu istniejemy do dziś, a dzikie zwierzęta nas nie rozszarpały tysiące lat temu. Jak to przełożyć na efektywną naukę? W bardzo prosty sposób.
Człowiek najlepiej uczy się poprzez praktykę, czyli wykonywanie danej czynności. Co więcej, jeśli zaangażujemy się w coś manualnie – nasza pamięć mięśniowa sprawi, że znacznie szybciej przyswoimy podaną w ten sposób treść. Badania naukowe potwierdziły, że najbardziej efektywna technologia edukacji – to wirtualna rzeczywistość. Z jej pomocą zapamiętujemy więcej treści niż w przypadku innych znanych nam sposobów. Nikt jeszcze nie wymyślił cudownej pigułki dającej nam po zjedzeniu całą wiedzę na dany temat, jednak technologia VR stoi obecnie najbliżej takiego rozwiązania.
WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ I ANATOMIA
Rozwijamy autorskie narzędzie VR, umożlwiające skuteczną naukę anatomii. Nie jest to nauka na podstawie książki, czy plastikowego modelu 3d. Nie patrzymy również na płaski ekran komputera. Dosłownie rozkładamy ciało człowieka na czynniki pierwsze, poznając poszczególne jego elementy i układy. Nasza aplikacja VR oferuje możliwość szczegółowego zapoznania się z układami i narządami ciała człowieka. W wirtualnym środowisku VR eksplorujemy i poznajemy ciało człowieka na różne sposoby.
W naszej aplikacji VR możemy:
- Wyciągać i oglądać z wielu stron fragmenty ciała człowieka, dokładnie tak, jakbyśmy trzymali je w rękach.
- Wchodzić w interakcje z obiektami
- Wyświetlać dodatkowe informacje i podpowiedzi na temat układów jakie znajdują się w naszym ciele.
NAUKA ANATOMII VR POPRZEZ ROZRYWKĘ
W aplikacji stworzyliśmy również drugi tryb. Nauki poprzez zabawę. Takim rozwiązaniem zainspirował nas pewien klient, który potrzebował aplikacji VR na event dla firmy medycznej. Stworzyliśmy specjalny tryb, w którym po założeniu gogli VR użytkownicy na czas muszą wyszukać poszczególne elementy ciała ludzkiego. Oczywiście mogą się wcześniej zapoznać z treścią merytoryczna dotyczącą szczegółów anatomii ciała.
Takie podejście do projektowania aplikacji VR świetnie sprawdza się na eventach. Wszędzie tam, gdzie łączymy edukację z grywalizacją i zabawą – użytkownicy zyskują najwięcej. Wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości, wraz z luźnym i spokojnym przyswajaniem wiedzy to najbardziej efektywna metoda edukacji we współczesnym świecie.
TWORZĄC APLIKACJĘ VR DO NAUKI ANATOMII
wykorzystaliśmy wiedzę zdobytą przez 7 lat naszej działalności w obszarze VR i AR. Przez ten czas przez nasze gogle VR przewinęło się kilka tysięcy osób. Większość z nich dokładnie obserwowaliśmy, a wnioski z obserwacji analizowaliśmy. Dzięki temu mamy potężny zakres informacji obrazujący dokładnie jak ludzie zachowują się w VR, co im się podoba i w jaki sposób przyswajają treści aplikacji VR.
Nauka anatomii w wirtualnej rzeczywistości to czysta przyjemność, efektywność i pełne zaangażowanie użytkownika. Po założeniu gogli VR rozpraszające bodźce ze świata rzeczywistego do nas nie docierają. Dzięki temu w pełni skupiamy się na przekazie jaki kieruje do nas aplikacja VR. Taki sposób nauki anatomii w VR przekłada się na wysoką efektywność.
Poznaj inne zrealizowane przez nas aplikacje VR:
Platforma szkoleniowa VR | Aplikacje VR | Aplikacje AR | Filmy 360 | Od czego zależy budżet aplikacji VR.