Jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości

Jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości

Jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości

Jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości?

Do naszej agencji VR zgłaszają się różni klienci z różnymi pomysłami. Jednak każdy z nich inwestując pieniądze w rozwiązania VR robi to po to, by zarobić. Jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości? Aplikacje VR czy filmy 360 tworzy się po prostu dla pieniędzy. Oczywiście sam VR to świetne narzędzie rewolucjonizujące wiele branż, jednak jako narzędzie biznesowe – musi służyć generowaniu zysków. Klienci, którzy zastanawiają się jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości zarówno widzą potencjał jak i pewne ograniczenia technologiczne.

 Jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości – potencjał VR.

Wirtualna rzeczywistość to obecnie najszybciej rozwijająca się gałąź współczesnej technologii. Nie tylko branża rozrywkowa, ale i medyczna, wojskowa, architektoniczna, szkoleniowa i wiele, wiele innych zgodnie dostrzegają olbrzymi potencjał technologii VR. Mark Zuckerberg, właściciel Facebooka dąży do tego, byśmy za kilka lat za pomocą portali społecznościowych udostępniali sobie wiadomości nie w formie tekstu, fotografii czy plików wideo, ale właśnie w formie przeżyć VR. Cokolwiek to oznacza – brzmi niesamowicie. Wydaje się, że współczesny potencjał wirtualnej rzeczywistości jest nieograniczony. W jednej chwili możemy zwiedzić cały wszechświat nie odrywając się od fotela. Oglądając wideo 360 możemy poczuć się jak główny bohater grający w filmie. Rzeczywistość wirtualna gwarantuje niezwykle silną immersję, za sprawą, której granica między światem realnym i wirtualnym bardzo szybko się zaciera. Nic dziwnego więc, że coraz częściej twórcy kampanii marketingowych wykorzystują VR.

Jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości – cechy skutecznej kampanii VR

Przedstawiciele firm zainteresowanych wykorzystaniem VR w biznesie mogą zgłosić się do nas w sprawie przeprowadzenia bezpłatnego szkolenia VR, dotyczącego wykorzystania VR w biznesie. Zaprezentujemy najlepsze kampanie wykorzystujące aplikacje VR oraz filmy 360. Podczas tego typu szkoleń często uczestnicy pytają nas „jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości” oraz „ile można zarobić na VR”. Są to pytania niezwykle ważne, jeśli chcemy wykorzystać VR w naszym biznesie. Odpowiedź jest niejednoznaczna.

  Jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości?

Zysk zależny jest od wielu kwestii. Z naszego doświadczenia jasno wynika, że skuteczne kampanie VR muszą w pełni angażować. Przygotowaliśmy krótki poradnik omawiający cechy skutecznej kampanii VR, gdzie szczegółowo omawiamy pięć najważniejszych punktów zagadnienia. Niezależnie od tego, czy zamierzasz wykorzystać w kampanii filmy 360 czy aplikacje VR – ten artykuł jest dla Ciebie. Czytaj: skuteczne kampanie VR.

Skuteczne kampanie VR

Jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości, pomimo ograniczeń technologii?

Jak każda dziedzina marketingu tak i VR ma swoje ograniczenia. Jeśli zastanawiamy się jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości – musimy być ich świadomi.

Ograniczenie numer 1 – słaba rozdzielczość współczesnych gogli VR. Szacuje się, że za około 5-10 lat człowiek będzie w stanie wytworzyć gogle VR dorównujące rozdzielczością ludzkiemu oku. Nie oznacza to jednak, że współczesne rozwiązania VR nie dają nam dobrych wrażeń. Jakość wyświetlacza jest tylko jedną ze składowych doznania VR. Jeśli aplikacja VR czy film 360 w pełni nas zaangażują, możemy „przymknąć oko” na tzw. Screen-door efekt, czyli widoczne w goglach VR piksele oddzielone od siebie czarną siatką. Z kwartału na kwartał rozdzielczość wyświetlaczy w goglach VR znacznie się poprawia. Wielkie nakłady finansowe na VR, jakie ponoszą giganci rynku producentów elektroniki (Samsung, HTC, Facebook, Microsoft) udowadniają, że wyścig o jakość wirtualnej rzeczywistości trwa, a dzięki niemu zyskujemy wszyscy. Z każdym miesiącem oglądane przez nas filmy 360 i aplikacje VR mają coraz lepszą jakość.

Ograniczenie numer 2 – VR to medium indywidualne izolujące ludzi. W pewnych sytuacjach to stwierdzenie jest jak najbardziej trafne. Realizując wielki event w wirtualnej rzeczywistości, nawet jeśli równocześnie założymy 100 osobom gogle wirtualnej rzeczywistości i wyświetlimy w nich te same filmy 360 czy aplikacje vr – każdy będzie odizolowany od świata zewnętrznego, co za tym idzie będzie sam na sam ze światem wirtualnej rzeczywistości. Jednak ta izolacja wcale nie musi być zła dla użytkownika. Użytkownik w świecie wirtualnej rzeczywistości może widzieć również innych użytkowników, którzy równocześnie z nim mają gogle VR na głowie. Użytkownicy ci mogą znajdować się w tym samym pomieszczeniu, bądź na drugim końcu świata. Ponadto dzięki temu, że widz w pełni skupia się na świecie wirtualnym – każdy przekaz jaki do niego skierujemy w świecie wirtualnej rzeczywistości będzie jeszcze lepiej zapamiętany. VR ogranicza bodźce ze świata zewnętrznego, eliminując tym samym wszelkie rozpraszacze.

W kolejnej części artykułu będziemy kontynuować temat. Opowiemy o tym Jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości.

Sprawdź także:

Filmy 360 – jak tworzymy filmy sferyczne i dlaczego warto nas wybrać?

Aplikacje VR – tworzymy skuteczne aplikacje VR

Doradztwo VR, wdrożenia VR

EPICVR – tworzymy filmy 360 i aplikacje VR – wiemy jak zarobić na wirtualnej rzeczywistości!

Czytaj także: salon VR | dźwięk binauralny | film 360 | filmy 360 | filmy VR | VR | rzeczywistość wirtualna | aplikacje VR

Przeczytaj inne:
Branża VR

Branża VR Branża VR rozwija się niezwykle dynamicznie. Według wielu niezależnych prognoz przyszłość rzeczywistości wirtualnej zapowiada się niezwykle optymistycznie. Według...

Zamknij