Filmy 360 w turystyce

filmy 360 w turystyce

Filmy 360 w turystyce

Filmy 360 w turystyce

Filmy 360 w turystyce to stosunkowo nowe zagadnienie. W zasadzie kilka lat temu mało kto na świecie słyszał o wirtualnej rzeczywistości. Rozwiązania VR co prawda istniały już od lat 60. ubiegłego wieku, jednak były bardzo niedoskonałe. Dopiero współczesna technologia umożliwiła człowiekowi tworzenie dobrej jakości gogli VR. Wraz z rozkwitem niezwykle ciekawej branży jaką jest rzeczywistość wirtualna, jak grzyby po deszczu zaczęły powstawać nowe coraz lepsze rozwiązania. Dziś wirtualna rzeczywistość to nie tylko domena zarezerwowana dla naukowców. Każdy z nas praktycznie za darmo może przekonać się jaki potencjał mają aplikacje VR czy wideo 360.  Rzeczywistość wirtualna jest coraz bardziej popularna i wszystko wskazuje na to, że za kilka lat gogle VR będą w praktycznie każdym domu. Ważnym elementem branży vr stał się film 360.

 

Jak wykorzystać filmy 360 w turystyce

Filmy 360 całkowicie rewolucjonizują wszystko to, do czego przez kilkadziesiąt lat przyzwyczaiła nas kinematografia. Oglądając wideo 360 nie oglądamy tylko małego fragmentu ekranu. Obraz w filmie 360 otacza nas z każdej strony. Jedną pierwszych branż jaka zdała sobie sprawę z tego potencjału jest turystyka. Filmy 360 w turystyce to bardzo popularna metoda nie tylko na pozyskanie klientów przez biura turystyczne, ale przede wszystkim na promocję regionów. Wykorzystanie filmu 360 w turystyce jest z pewnością świetnym pomysłem z tego względu, że film 360 znacznie wierniej odwzorowuje rzeczywistość niż tradycyjny film 2d, czy fotografia. Ileż to razy przyjeżdżając do hotelu na wymarzone wakacje orientowaliśmy się, że pokój na (wyretuszowanym) zdjęciu wyglądał znacznie lepiej niż w rzeczywistości? Któż z nas dał się namówić na wycieczkę po obejrzeniu pięknego filmu 2d, który jak się później okazało przedstawiał tylko najlepsze wycinki danego miejsca (nie ujmując w kadrze brudu i nieładu)? Filmy 360 nie pozwalają na takie zabiegi. Przewaga jaką mają filmy 360 w turystyce nad tradycyjnym filmem 2d lub fotografią jest taka, że znacznie wierniej odwzorowują rzeczywistość. Zdecydowanie trudniej obrabia i retuszuje się obraz w filmie 360 niż w filmie 2d czy na fotofgrafii.

Kwestie wymienione powyżej to tylko jedna z niewielu przewag jaką filmy 360 w turystyce mają nad tradycyjnymi materiałami promocyjnymi. Filmy 360 umożliwiają doznanie tzw. immersji, dzięki której mamy bardzo realistyczne wrażenie przebywania w wirtualnym świecie. Za pomocą filmu 360 znacznie łatwiej pokazać miejsca, które turyści zwiedzą podczas swojego pobytu. Dzięki temu prowadząc biuro podróży mamy w rękawie dodatkowego asa, który z pewnością przekona niezdecydowanych do zakupu naszej wycieczki. Filmy 360 w turystyce mają również wielki potencjał w promocji regionów turystycznych. Przekonaliśmy się o tym realizując film promocyjny 360 doliny Wachau w Austrii:

Widzimy wyraźnie, że efekty kampanii promocyjnej regionu Wachau, opierające się w głównej mierze na wykorzystaniu filmu 360 dają świetne rezultaty.

 

Wirtualna rzeczywistość to niewątpliwie przyszłość wielu branż. Filmy 360 w turystyce zadomowiły się na dobre. Z wielką przyjemnością obserwujemy jak VR a wraz z nim filmy 360 wkraczają w nowe branże.

EPICVR.pl – kreatywna agencja VR. Wiemy jak wykorzystać filmy 360 w turystyce.

Czytaj również: Percepcja filmów 360, jak tworzyć dobre filmy 360 | Tworzenie komfortowych aplikacji VR | Montaż filmów 360, postprodukcja VR | salon VR| aplikacje virtual reality | aplikacje AR, aplikacje rozszerzonej rzeczywistości 

 

Przeczytaj inne:
film 360
Film 360

Film 360 W ciągu ostatnich 3 lat byliśmy świadkami narodziny nowej dziedziny filmu. Jest nią film 360. Za sprawą rozwoju...

Zamknij