Filmy 360 w reklamie – czy VR zmieni świat reklamy w matrix?
Współczesny świat zręcznie podąża za nowymi trendami i rozwiązaniami technologicznymi. Przyzwyczailiśmy się do twierdzenia: „kto się nie rozwija – ten stoi w miejscu.” I faktycznie – tak wygląda nasza era. Najlepiej sytuację tą obrazuje szeroko pojęta branża reklamowa i marketingowa. „Wyróżnij się lub zgiń” – to główne motto kampanii reklamowych, które celują w skuteczność. Twórcy kampanii reklamowych chętnie sięgają po nowinki technologiczne. Śledzą trendy i wiedzą co jest na czasie. To m.in. dzięki nim wirtualna rzeczywistość a wraz z nią filmy 360 w reklamie mają szansę się rozwijać.
Szacuje się, że obecnie na świecie mamy ok. 15 – 20 mln użytkowników gogli VR. Za około 2 lata liczba ta ma wzrosnąć 4-krotnie. Nic więc dziwnego, że świat czujnie przygląda się wirtualnej rzeczywistości i ostrzy sobie na nią zęby. Wiele firm dopatruje się w niej gigantycznych zysków. Aplikacje VR i filmy 360 coraz częściej wkraczają w nasze życie. Chcąc nie chcąc coraz częściej spotykamy także filmy 360 w reklamie. Jednak czy rzeczywistość wirtualna faktycznie zrewolucjonizuje sposób w jaki konsumujemy treści? Czy nasze życie zmieni się w matrix?
Filmy 360 w reklamie – skuteczne kampanie
Filmy 360 to swego rodzaju nowinka technologiczna. Kilka lat temu praktycznie nie istniało jeszcze pojęcie tworzenia filmów 360. Dziś dziennie powstaje kilkadziesiąt godzin filmów 360 na całym świecie. Jak prezentują się filmy 360 w reklamie? Na światło dzienne wychodzą coraz ciekawsze i bardziej angażujące kampanie reklamowe wykorzystujące filmy sferyczne w reklamie.
Zamiast pisać wymienię tylko kilka skutecznych, kreatywnych i angażujących kampanii marketingowych VR wykorzystujących filmy 360 w reklamie:
To tylko wierzchołek góry lodowej świetnych pomysłów na wykorzystanie filmów 360 w marketingu i reklamie.
Dlaczego filmy 360 w reklamie i marketingu są tak chętnie wykorzystywane?
Przeciętny widz oglądając tradycyjny film 2d – robi to najczęściej na ekranie telewizora, smartfona lub komputera. Pomijając fakt, że w każdym momencie może przewinąć lub po prostu wyłączyć film, równie ważne jest to, że każdy film wyświetlany mu jest na płaskim ekranie, z dala od jego oczu. Widz w każdym momencie może zostać rozproszony, przez szereg różnych czynników zewnętrznych, dlatego ciężko mu jest w pełni zaangażować się w akcję filmu.
W przypadku rozwiązań wirtualnej rzeczywistości jako twórcy kampanii marketingowej wykorzystującej filmy 360 w reklamie i marketingu jesteśmy w znacznie bardziej komfortowej sytuacji. Zakładając na głowę gogle VR widz w pełni wchodzi w świat opowieści filmu 360. Akcja filmu sferycznego otacza jego głowę z każdej strony, a co za tym idzie – widz nie może rozproszyć się czynnikami zewnętrznymi. Równie ważnym czynnikiem jest fakt, że widz oglądający filmy 360 w goglach VR – patrzy na nie w dokładnie taki sam sposób jak patrzy na świat. Mamy więc w tym wypadku do czynienia z w pełni naturalnym i zupełnie intuicyjnym postrzeganiem świata filmu VR.
Filmy 360 w reklamie to nowe możliwości w kreowaniu opowieści
Filmy 360 wykorzystywane w marketingu i reklamie dają twórcom zupełnie nowe możliwości prowadzenia narracji filmowej. Aktorzy i bohaterowie filmu mogą bezpośrednio zwracać się do widza, co dodatkowo angażuje go w jeszcze bardziej emocjonalne przeżywanie akcji filmu 360. Kolejnym istotnym czynnikiem jest fakt, że widzowie, którzy oglądają filmy 360 są w stanie znacznie lepiej przyswoić płynące z nich informacje. Z racji tego, że obraz filmu 360 w pełni otacza ich głowę istnieje bardzo duża szansa na to, że nic nie umknie uwadze widza.
Filmy 360 w reklamie to nowa, niezwykle skuteczna metoda prowadzenia kampanii marketingowych. W formie filmu 360 można opowiadać znacznie bardziej angażujące historie niż to ma miejsce w przypadku tradycyjnych filmów 2d. Branża marketingowa już jakiś czas temu dostrzegła wielki potencjał drzemiący w sposobie opowiadania historii za pomocą filmu 360. Jak go wykorzystać?
EPICVR – Filmy 360 w reklamie i marketingu
Przeczytaj tutaj: vr w marketingu | skuteczne kampanie VR | marketing VR | VR w biznesie
Szukasz doświadczonego studia produkcji filmów? Napisz do nas!
Jestem pasjonatem nowych technologii. Na co dzień dowodzę agencją VR - EPICVR oraz współtworzę CreativeStudio,
które specjalizuje się w produkcji filmowej. Jestem laureatem blisko 40 nagród i wyróżnień filmowych.