Jak marketing VR zmienia świat?

jak marketing vr zmienia swiat

Jak marketing VR zmienia świat?

Dlaczego marketing VR może pomóc współczesnej reklamie?

Działania marketingowe od zawsze kojarzą nam się z wykonywaniem czynności o nieco szemranej reputacji. Wciąż wydaje nam się, że z każdej strony jesteśmy poddawani reklamowej manipulacji i inwigilacji. Staramy się odcinać od przekazu reklamowego, który nieustannie płynie do naszych uszu i oczu. Czy jednak każde medium reklamowe jest nachalne i męczące? Czy w trudnym świecie nagromadzenia przekazu reklamowego jesteśmy w stanie znaleźć to co naprawdę nas interesuje? Czym jest marketing VR? Jak VR marketing wykorzystują znane marki? Od opowiadania historii do życia w historii – jak marketing VR zmienia świat.

Marketing VR, a raczej VR w marketingu to stosunkowo nowe pojęcie. Choć początki technologii VR – wirtualna rzeczywistości sięgają lat 60. ubiegłego wieku, to dopiero współczesny rozwój technologii sprawia, że możliwa jest wirtualna rzeczywistość na dobrym poziomie. Jak wirtualna rzeczywistość może zmienić oblicze marketingu i sprawić, że reklama nie będzie nachalna i nieprzyjemna dla konsumenta?

Kluczem jest odpowiednie zaangażowanie widza w atrakcyjną dla niego, interesującą historię. Z roku na rok obserwujemy coraz większy odpływ widzów od telewizji. Reklama telewizyjna, która często jest nachalna i męcząca musi albo zmienić swój przekaz, albo całkowicie odejść z rynku. Szacuje się, że przeciętny widz, z uwagą ogląda co 7 reklamę w telewizji. Najczęściej, chwilę po rozpoczęciu się bloku reklamowego widz przełącza się pilotem na inny kanał. Również w internecie konsumenci nauczyli się skutecznie pomijać nieatrakcyjne dla nich formy reklamy.

Kampanie marketingowe VR

Powstają jednak nowe rozwiązania, które są w stanie przywrócić blask skutecznej komunikacji reklamowej. Narzędziem, które w obecnych czasach z wielką mocą rewolucjonizuje sposób konsumowania treści jest VR. VR w marketingu oparty o skuteczne kampanie marketingowe potrafi wręcz zdziałać cuda. Na rynku VR marketingu przynajmniej raz w miesiącu powstaje świetna kampania, której efekty rozchodzą się po całym świecie. Takich kampanii z pewnością będzie przybywać. Dlaczego?

Człowiek jest skonstruowany do przeżywania, nie do oglądania. Każdy z nas oglądając dobry film lub czytając świetną książkę, ma wrażenie, że samodzielnie uczestniczy w akcji, i ogląda ją z perspektywy różnych bohaterów. Pomimo tego, że patrzy w ekran telewizora, czy spogląda na stronę książki – całym sobą wchodzi w świat opowieści. Lubimy angażujące historie, z którymi możemy się utożsamiać. Wolimy życie w historii, niż słuchanie jak ktoś o niej opowiada. I właśnie tak działa wirtualna rzeczywistość. VR pozwala nam wejść w sam środek historii i przeżyć ją razem z innymi, uczestniczącymi w niej bohaterami. Zamiast ją opowiadać – wirtualna rzeczywistość wciąga nas w sam jej środek.

Jak marketing VR może zmienić współczesny świat?

Współczesny świat szuka nowych dróg komunikacji i wymiany informacji. Wirtualna rzeczywistość pozwala na eksplorację nowych, wirtualnych światów i doświadczanie przeżyć dokładnie w taki sam sposób, jak dotychczas patrzymy na świat. Aby wejść w wirtualną rzeczywistość musimy mieć założone na głowę gogle VR oraz słuchawki. Dzięki temu dwa najważniejsze nasze zmysły poznawcze – wzrok i słuch są całkowicie odcięte od bodźców świata zewnętrznego i całkowicie wchodzą w świat przeżyć VR. To dlatego właśnie wirtualna rzeczywistość jest tak sugestywnym medium.

Jak marketing VR może zmienić świat? Zachęcam do przeczytania naszych artykułów dotyczących filmów 360 w służbie opowiadania historii: https://epicvr.pl/pl/filmy-360-angazujace-historie-jak-wykorzystac-filmy-360/

Oraz filmów 360 dla biznesu: https://epicvr.pl/pl/filmy-360-dla-biznesu/

EPICVR – tworzymy skuteczne kampanie VR, produkujemy filmy 360 i aplikacje VR, aplikacje AR.

 

ADRIAN LAPCZYNSKI EPICVR
Adrian Łapczyński
Jestem pasjonatem nowych technologii. Na co dzień dowodzę agencją VR - EPICVR oraz współtworzę CreativeStudio,
które specjalizuje się w produkcji filmowej. Jestem laureatem blisko 40 nagród i wyróżnień filmowych.

 

VR
Jak marketing VR zmienia świat?
Wirtualna rzeczywistość
Jak marketing VR zmienia świat?
Wirtualna rzeczywistość rewolucjonizuje sposób opowiadania historii.
Dlaczego marketing VR może pomóc współczesnej reklamie? Czym jest marketing VR? Jak VR marketing wykorzystują znane marki? Od opowiadania historii do życia w historii – jak marketing VR zmienia świat. Czytaj!
EPICVR
EPICVRer Name
EPICVR
Publisher Logo