Jak marketing VR zmienia świat?

Dlaczego marketing VR może pomóc współczesnej reklamie?

Działania marketingowe od zawsze kojarzą nam się z wykonywaniem czynności o nieco szemranej reputacji. Wciąż wydaje nam się, że z każdej strony jesteśmy poddawani reklamowej manipulacji i inwigilacji. Staramy się odcinać od przekazu reklamowego, który nieustannie płynie do naszych uszu i oczu. Czy jednak każde medium reklamowe jest nachalne i męczące? Czy w trudnym świecie nagromadzenia przekazu reklamowego jesteśmy w stanie znaleźć to co naprawdę nas interesuje? Czym jest marketing VR? Jak VR marketing wykorzystują znane marki? Od opowiadania historii do życia w historii – jak marketing VR zmienia świat.

Marketing VR, a raczej VR w marketingu to stosunkowo nowe pojęcie. Choć początki technologii VR – wirtualna rzeczywistości sięgają lat 60. ubiegłego wieku, to dopiero współczesny rozwój technologii sprawia, że możliwa jest wirtualna rzeczywistość na dobrym poziomie. Jak wirtualna rzeczywistość może zmienić oblicze marketingu i sprawić, że reklama nie będzie nachalna i nieprzyjemna dla konsumenta?

https://youtu.be/3R5J8Je2j_4

Kluczem jest odpowiednie zaangażowanie widza w atrakcyjną dla niego, interesującą historię. Z roku na rok obserwujemy coraz większy odpływ widzów od telewizji. Reklama telewizyjna, która często jest nachalna i męcząca musi albo zmienić swój przekaz, albo całkowicie odejść z rynku. Szacuje się, że przeciętny widz, z uwagą ogląda co 7 reklamę w telewizji. Najczęściej, chwilę po rozpoczęciu się bloku reklamowego widz przełącza się pilotem na inny kanał. Również w internecie konsumenci nauczyli się skutecznie pomijać nieatrakcyjne dla nich formy reklamy.

Kampanie marketingowe VR

Powstają jednak nowe rozwiązania, które są w stanie przywrócić blask skutecznej komunikacji reklamowej. Narzędziem, które w obecnych czasach z wielką mocą rewolucjonizuje sposób konsumowania treści jest VR. VR w marketingu oparty o skuteczne kampanie marketingowe potrafi wręcz zdziałać cuda. Na rynku VR marketingu przynajmniej raz w miesiącu powstaje świetna kampania, której efekty rozchodzą się po całym świecie. Takich kampanii z pewnością będzie przybywać. Dlaczego?

Człowiek jest skonstruowany do przeżywania, nie do oglądania. Każdy z nas oglądając dobry film lub czytając świetną książkę, ma wrażenie, że samodzielnie uczestniczy w akcji, i ogląda ją z perspektywy różnych bohaterów. Pomimo tego, że patrzy w ekran telewizora, czy spogląda na stronę książki – całym sobą wchodzi w świat opowieści. Lubimy angażujące historie, z którymi możemy się utożsamiać. Wolimy życie w historii, niż słuchanie jak ktoś o niej opowiada. I właśnie tak działa wirtualna rzeczywistość. VR pozwala nam wejść w sam środek historii i przeżyć ją razem z innymi, uczestniczącymi w niej bohaterami. Zamiast ją opowiadać – wirtualna rzeczywistość wciąga nas w sam jej środek.

Jak marketing VR może zmienić współczesny świat?

Współczesny świat szuka nowych dróg komunikacji i wymiany informacji. Wirtualna rzeczywistość pozwala na eksplorację nowych, wirtualnych światów i doświadczanie przeżyć dokładnie w taki sam sposób, jak dotychczas patrzymy na świat. Aby wejść w wirtualną rzeczywistość musimy mieć założone na głowę gogle VR oraz słuchawki. Dzięki temu dwa najważniejsze nasze zmysły poznawcze – wzrok i słuch są całkowicie odcięte od bodźców świata zewnętrznego i całkowicie wchodzą w świat przeżyć VR. To dlatego właśnie wirtualna rzeczywistość jest tak sugestywnym medium.

Jak marketing VR może zmienić świat? Zachęcam do przeczytania naszych artykułów dotyczących filmów 360 w służbie opowiadania historii: https://epicvr.pl/pl/filmy-360-angazujace-historie-jak-wykorzystac-filmy-360/

Oraz filmów 360 dla biznesu: https://epicvr.pl/pl/filmy-360-dla-biznesu/

EPICVR – tworzymy skuteczne kampanie VR, produkujemy filmy 360 i aplikacje VR, aplikacje AR.

 

ADRIAN LAPCZYNSKI EPICVR
Adrian Łapczyński
Jestem pasjonatem nowych technologii. Na co dzień dowodzę agencją VR - EPICVR oraz współtworzę CreativeStudio,
które specjalizuje się w produkcji filmowej. Jestem laureatem blisko 40 nagród i wyróżnień filmowych.

 

Podaj dalej