VR – wirtualna rzeczywistość – rewolucja w branży reklamowej.
Dotychczas od ponad 120 lat (mniej więcej tyle liczy sobie kino) wszelkie treści jakie konsumowaliśmy (filmy, gry, aplikacje) były prezentowane na mniejszym lub większym wycinku ekranu. Niezależnie od tego czy siedzieliśmy w sali kinowej wyposażonej w ekran o przekątnej kilkunastu metrów, czy w domu przed kilkunasto-calowym telewizorem – zawsze był to mniejszy lub większy wycinek płaskiej powierzchni.
Wirtualna rzeczywistość przynosi prawdziwą rewolucję w sposobie w jaki konsumujemy media. Zakładając na głowę gogle wirtualnej rzeczywistości oraz słuchawki – praktycznie całkowicie odcinamy się od bodźców świata zewnętrznego. Nasze dwa najważniejsze zmysły poznawcze: wzrok i słuch są całkowicie zaangażowane w treści VR. Dzięki temu dużo skuteczniej zapamiętujemy przekaz, który do nas dociera, w porównaniu z innymi mediami. Film 360 lub aplikacja VR całkowicie wypełniają nasze pole widzenia, sprawiając, że całym sobą angażujemy się w akcję.
Dzięki wirtualnej rzeczywistości możemy tworzyć nie tylko interesujące, ale i w pełni angażujące treści. VR to niezwykle skuteczne narzędzie, które daje nam pewność, że konsument w pełni skupi się na przekazie jaki do niego kierujemy. W przypadku np. tradycyjnej reklamy telewizyjnej – nieustannie musimy konkurować o uwagę widza. Zazwyczaj oglądając telewizję – większość z nas albo przełącza kanał gdy zaczyna się blok reklamowy, albo sięga wtedy po smartfona, laptop czy tablet. Jest to spowodowane przede wszystkim natłokiem przekazu reklamowego z jakim stykamy się na co dzień. Również sama forma reklam przestała być dla nas atrakcyjna. Dlatego wielkie międzynarodowe koncerny coraz częściej uciekają się do innych mediów, które zatrzymają uwagę konsumenta na dłużej. Wirtualna rzeczywistość jest doskonałym narzędziem, które daje nam pewność, że widz całkowicie zobaczy i wysłucha to co chcemy mu powiedzieć. Obserwując reakcję ludzi korzystających z naszych filmów 360 oraz aplikacji virtual reality, wiemy doskonale, że ludzie chcą wirtualnej rzeczywistości i chętnie korzystają z tego medium. Oglądając treści w VR rozglądają się i śledzą akcję na bieżąco, żywo reagując na jej niektóre elementy. Wirtualna rzeczywistość angażuje i intryguje i jest świetnym narzędziem rewolucjonizującym współczesną branżę marketingową i reklamową.
Czytaj także: Przyszłość rzeczywistości wirtualnej VR | Produkcja filmów 360 – filmy VR | Oculus Rift – nowa era w VR |