Oculus Connect – konferencja vr o wirtualnej rzeczywistości


Oculus Connect – konferencja vr o wirtualnej rzeczywistości

Konferencja o wirtualnej rzeczywistości VR. W dniach 5, 6, 7 października 2016 odbyła się trzecia edycja dorocznej konferencji Oculus Connect. Jest to bez wątpienia jedno z najważniejszych wydarzeń branży wirtualnej rzeczywistości.

Wydarzenie organizowane przez firmę Oculus daje okazje twórcom treści oraz producentom urządzeń wirtualnej rzeczywistości do poznania nowych trendów oraz prognoz dotyczących branży virtual reality na świecie. Wszelkie czynniki ekonomiczne mówią o tym, że rynek wirtualnej rzeczywistości stale rośnie.

Przyjrzeliśmy się bliżej, bardzo ciekawej prezentacji Michaela Abrasha z firmy Oculus Rift. „W niedalekiej przyszłości komputery będą szybkie”. To zdanie, które 20 lat temu wypowiedział Billy Zelsnack 20 lat temu. Stwierdzenie w ciągu 20 lat nie straciło na aktualności, choć komputery w tym czasie powiększyły swoją moc obliczeniową kilka tysięcy razy. Jednak nadal, aby cieszyć się płynnymi doznaniami w wirtualnej rzeczywistości musimy jeszcze trochę poczekać. Producenci podzespołów komputerowych przeznaczonych do wirtualnej rzeczywistości prześcigają się w coraz to nowszych rozwiązaniach. Jednak nadal, aby w pełni zanurzyć się wirtualną rzeczywistość potrzebujemy lepszych komputerów. Aby doznania w świecie wirtualnej rzeczywistości były bardziej rzeczywiste, musimy uzyskać wysoką częstotliwość odświeżania oraz lepszą rozdzielczość obrazu.

Prawdziwa immersja, czyli zanurzenie się w wirtualną rzeczywistość i doświadczanie jej w taki sposób w jaki doświadczamy prawdziwej rzeczywistości wymaga dopracowania wielu kwestii. Rynek urządzeń vr, którego główną siłą napędową są gogle wirtualnej rzeczywistości rozwija się dość szybko. Mamy coraz lepszą jakość wyświetlaczy vr. Jednak przełom nastąpi dopiero wtedy, gdy odwzorujemy świat wirtualnej rzeczywistości w tak realistyczny sposób, w jaki widzi go ludzkie oko. Tworzenie dobrych aplikacji vr, jest uzależnione tak na prawdę od jakości sprzętu, na którym są one wyświetlane.

Podczas Oculus Connect 3 Michael Abrash, podzielił się z publicznością swoimi przewidywaniami dotyczącymi przszyłości nowego medium jakim jest wirtualna rzeczywistość.

Aby doznania świata virtual reality były bardziej wiarygodne, potrzebujemy m.in. 3x większego pola widzenia w hełmach wirtualnej rzeczywistości, oraz zmiennej głębi ostrości. Aktualnie gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift CV2 mają rozdzielczość 1200×1080 px dla jednego oka. Potrzebujemy przynajmniej rozdzielczości 4k x 4k. Równie ważnym zagadnieniem w świecie wirtualnej rzeczywistości jest głębia ostrości. Nasze oko bardzo łatwo i szybko adaptuje się warunków w jakich pracuje. Dotyczy to nie tylko temperatury barwowej, czy ilości światła, ale również i ostrości. Każdy sprawnie widzący człowiek jest w stanie przenosić punkt ostrości w zakresie od około 5 cm do nieskończoności. Oznacza to, że gdy patrzymy na obiekt z odległości 5 cm, dla naszego oka będzie on w pełni wyraźny i ostry. Współczesne gogle wirtualnej rzeczywistości mają stały punkt ostrości. W skrócie rzecz biorąc działa to tak, że wchodząc w wirtualną rzeczywistość wszystko co widzimy zazwyczaj jest ostre. Nie mamy możliwości samodzielnego decydowania o tym, na których obiektach skupiamy ostrość swojego wzroku. Technologia wirtualnej rzeczywistości powoli zaczyna stwarzać takie możliwości. Przy pomocy gogli vr z funkcją śledzenia wzroku, jesteśmy w stanie rozpoznać miejsce, w którym skupia się wzrok użytkownika hełmu wirtualnej rzeczywistości. Dzięki takim informacjom być może już wkrótce będzie można samodzielnie sterować ostrością obiektów widzianych w wirtualnej rzeczywistości.

 

Czytaj także: przyszłość rzeczywistości wirtualnej VR | filmy 360 percepcja filmów vr | Oculus Rift – nowa era w VR

 

Przeczytaj inne:
vr w zakladzie produkcyjnym
Wirtualna rzeczywistość w zakładach produkcyjnych – jak VR wspiera przemysł

Wirtualna rzeczywistość w zakładach produkcyjnych Wirtualna rzeczywistość w coraz większym stopniu ułatwia nasze życie. Czy za kilkanaście lat ludzkość zamieni...

Zamknij