Marketing VR – FAQ – czyli wszystko co musisz wiedzieć o wykorzystaniu VR w marketingu        

Marketing VR – F.A.Q. – czyli wszystko co musisz wiedzieć o wykorzystaniu VR w marketingu

 

W ciągu ostatnich 5 lat naszej działalności zrealizowaliśmy kilkadziesiąt marketingowych rozwiązań VR dla wielu zadowolonych klientów.

Kliknij i zapoznaj się z naszą ofertą już teraz!

VR marketing – czym jest?

VR marketing to różnego rodzaju działania marketingowe podejmowane w oparciu o rozwiązania wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. VR marketing od tradycyjnego marketingu różni się tym, że wszelkiego rodzaju komunikaty marketingowe przedstawiane są przy pomocy rozwiązań wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości. Wykorzystanie VR w marketingu pozwala nie tylko tworzyć skuteczniejsze kampanie, które trwale zapiszą się w pamięci konsumentów, ale przede wszystkim pozwala również znacznie precyzyjniej badać reakcje konsumentów na dany komunikat marketingowy.

 

Marketing VR – dla kogo?

Wirtualna rzeczywistość to nowe medium, które na naszych oczach rewolucjonizuje sposób konsumowania treści. Praktycznie każda współczesna branża, która ma cokolwiek do zakomunikowania – znacznie skuteczniej zrobi to przy pomocy rozwiązań wirtualnej rzeczywistości. Wykorzystując VR w kampanii marketingowej mamy pewność, że dobra kampania zostanie nie tylko dobrze zapamiętana, ale przede wszystkim znacznie szybciej osiągnie zakładane cele sprzedażowe. Z naszych badań percepcji VR jednoznacznie wynika, że ta sama grupa konsumentów, poddana najpierw tradycyjnej kampanii reklamowej (TV, internet) a później kampanii w VR – znacznie więcej informacji przyswaja ze świata wirtualnej rzeczywistości. Dlaczego tak się dzieje? Po założeniu na głowę gogli VR i słuchawek – dwa najważniejsze zmysły poznawcze człowieka – wzrok i słuch są całkowicie odcięte od bodźców świata zewnętrznego. Dzięki temu w pełni skuteczniej skupiamy się na komunikatach jakie są do nas kierowane ze świata VR i znacznie lepiej przyswajamy wszelkie informacje jakie z tego świata do nas płyną.

Praktycznie każda współczesna branża może wykorzystać wirtualną rzeczywistość w kampanii marketingowej. W przypadku technologii wirtualnej rzeczywistości nie ogranicza nas czas antenowy, możliwości ani kreatywność. Aplikacje VR i filmy 360 obecnie umożliwiają przedstawienie praktycznie każdego zagadnienia w zupełnie nowy, niespotykany dotąd sposób. Możemy dać konsumentom możliwość przeżywania w pełni interaktywnego doświadczenia, w którym widz staje się reżyserem i głównym bohaterem akcji.

 

Czy marketing VR jest skuteczny?

Nasze badania jednoznacznie potwierdzają większą konwersję oraz większy stopień zaangażowania widza w kluczowe elementy kampanii VR. Osoby, które doświadczyły obcowania z marką w postaci aplikacji VR znacznie silniej są z nią związani emocjonalnie. Co ważniejsze wirtualna rzeczywistość wciąż zwraca uwagę i przyciąga. VR to nowe medium, które pozwala nam przeżywać sytuacje, jakich normalnie nie moglibyśmy doświadczyć w świecie rzeczywistym. Wykorzystanie VR jako medium reklamowego niesie zatem przed twórcami nowe, niespotykane dotąd możliwości.

Warto zapoznać się z krótkimi filmami pokazującymi najciekawsze zastosowanie VR w marketingu:

 

Jak mogę wdrożyć rozwiązania VR w swojej firmie?

Wdrażanie rozwiązań VR w firmie należy rozpocząć od stworzenia odpowiedniej koncepcji naszych działań. Przede wszystkim musimy zastanowić się nad tym do kogo mówimy. Na podstawie określenia dokładnej grupy docelowej będziemy w stanie przygotować skuteczną kampanię VR. O tym, jakie najważniejsze cechy powinna mieć skuteczna kampania VR pisaliśmy tutaj: https://epicvr.pl/pl/skuteczne-kampanie-vr/

VR marketing – koszty

Ile kosztuje wdrożenie kampanii VR marketingowej? Tak naprawdę nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Finalny koszt uzależniony jest od wielu czynników, m.in.:

– jakie rozwiązania VR chcemy wykorzystać (aplikacje VR/aplikacje AR/filmy 360?)

– jaki ma być scenariusz wybranego rozwiązania VR (to scenariusz aplikacji czy filmu determinuje jego cenę)

– gdzie i w jaki sposób chcemy wykorzystywać naszą kampanię VR marketingową (czy budujemy specjalne konstrukcje w ruchliwych centrach miast, czy np. stawiamy na internet i portale społecznościowe)

Dopiero po określeniu wymienionych wyżej czynników, jesteśmy w stanie podać przybliżoną wycenę realizacji kampanii VR marketingowej.

Marketing VR – zasięg

Zasięg kampanii marketingowej wykorzystującej VR może być różny w zależności od konkretnego rozwiązania. Większość klientów decyduje się na połączenie dwóch głównych możliwości jakie oferuje VR:

  • Kampania VR outdoor – tworzenie stanowisk VR w ruchliwych centrach miast, które w intrygujący sposób przedstawiają nasz produkt i zachęcają do zapoznania się z nim w świecie VR
  • Kampania internetowa – głównie reklama na facebooku oraz Youtube.

W przypadku pierwszego rozwiązania zasięg będzie nieco mniejszy, jednak wrażenia jakie otrzymają użytkownicy, którzy skorzystają z tej formy kampanii będą niezwykle silne i z pewnością zapadną w pamięć.

Drugie rozwiązanie oferuje znacznie większy zasięg, jednak w tym wypadku musimy liczyć się z tym, że nie wszyscy użytkownicy posiadają własne gogle VR wysokiej jakości, co sprawi, że nie każdy doświadczy naszej reklamy w najwyższej jakości. W przypadku tego rozwiązania również świetnie sprawdzają się działania zachęcające potencjalnych konsumentów do „wyjścia z domu” i skorzystania z rozwiązania pierwszego, czyli udania się do najbliższego stanowiska VR, by w najwyższej jakości cieszyć się doświadczeniem VR. Oczywiście, do takich działań musimy skutecznie zmotywować konsumenta, oferując mu np. pewien gratis, bonus lub próbkę produktu. W tym wypadku świetnie sprawdzają się filmy pokazujące reakcje osób, które już skorzystały z tego doświadczenia VR w pełnej formie. Jest to jakby rodzaj „społecznego dowodu”, który pokazując emocje towarzyszące innym ludziom podczas obcowania z naszą kampanią VR, potwierdza, że jest ona godna uwagi.

VR marketing – przewaga wobec marketingu tradycyjnego

W czym tkwi siła marketingu VR? W immersji. O immersji więcej dowiesz się tutaj: immersja. Przeznaczanie budżetu marketingowego na VR wciąż nie jest jeszcze powszechną praktyką, jednak staje się coraz popularniejsze. Marki które wykorzystały marketing VR w kampaniach reklamowych wskazują szereg wymiernych korzyści. Najważniejsze z nich to:

– marketing VR pozwala na znacznie skuteczniejsze zaangażowanie uwagi konsumenta niż w przypadku tradycyjnych kampanii marketingowych,

– VR marketing wywołuje emocje, a to emocje konsumentów mają największy wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe

– kampanie marketingowe z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości cechuje znacznie większy stopień zapamiętania komunikatu reklamowego przez konsumentów

– wykorzystanie VR w marketingu sprawia, że duża ilość prowadzonych w ten sposób kampanii marketingowych staje się viralami o zasięgu światowym.

 

Zobacz nasze portfolio w dziedzinie realizacji marketingowych aplikacji VR:

 

Czytaj takze: baza wiedzy o VR | blog VR | vr faq | vr expert

Podaj dalej