Film virtual reality

film virtual reality

Film virtual reality

Film virtual reality

Film w dzisiejszych czasach to bez wątpienia najpopularniejsza forma masowej rozrywki. Choć pierwsze filmy powstawały ponad 120 lat temu, to dopiero od kilkudziesięciu lat film stał się potężną gałęzią przemysłu. Z roku na rok słyszymy o rosnącej wartości przemysłu filmowego. Nie chodzi tylko o filmy kinowe, czy telewizje kablowe, ale również o nowe medium jakim jest Internet. Pojawienie się filmów w Internecie raz na zawsze zrewolucjonizowało sposób w jaki ludzkość konsumuje treści wideo.

Rynek reklamy w internecie rośnie w niebywałym tempie. Nowym graczem na rynku wybijającym się z miesiąca na miesiąc na coraz silniejszą pozycję są filmy 360 stopni. Filmowanie 360 obecnie staje się powszechnie dostępne. Kamery 360 są coraz bardziej poręczne i oferują coraz lepsze parametry. Nic dziwnego, że twórcy filmowi coraz częściej interesują się tematem realizacji wideo 360. Wirtualna rzeczywistość, a wraz z nią pojawienie się filmów 360 całkowicie zmieniają zasady rządzące oglądaniem filmów.

Filmy virtual reality

Po pierwsze percepcja filmów 360 różni się diametralnie od percepcji tradycyjnych filmów 2d. Wkładając na głowę gogle VR – nasz zmysł wzroku całkowicie odcina się od bodźców świata zewnętrznego. Dzięki temu nic nie rozprasza naszej uwagi. Pole widzenia naszego wzroku jest całkowicie wypełnione przez obraz jaki generują gogle VR. Dzięki temu nasz mózg ma wrażenie, że znajduje się w samym środku akcji wideo 360. Filmy 360 stopni wywołują znacznie silniejsze przeżycia niż tradycyjne filmy 2d. Widz oglądający wideo 360 jest znacznie bardziej zaangażowany w jego akcję, niż podczas oglądania filmu na tradycyjnym płaskim ekranie oddalonym od niego o kilka metrów.

Film virtual reality jest obecnie najbardziej sugestywnym medium. Duże koncerny zdają sobie z tego sprawę. Jakiś czas temu informowaliśmy w artykule przyszłość VR o tym, że firma Warner Bros głęboko wierzy, że już niedaleka przyszłość VR przyniesie nam kilka kasowych hitów filmowych. Zawiązane partnerstwo firm IMAX oraz Warner Bros ma służyć stworzeniu sieci multipleksów, w których zamiast tradycyjnych filmów będziemy oglądać filmy 360.

Co to oznacza dla marketingu? Większość filmy specjalizujących się w realizacji kampanii marketingowych prędzej czy później będzie musiała włączyć do grona swoich usług kampanie VR oraz filmy 360 stopni. Dynamicznie zmieniający się rynek wymusza stosowanie coraz to nowszych rozwiązań, umożliwiających skuteczne zaangażowanie uwagi klienta. Dobrze zrealizowany film virtual reality z pewnością sprawi, że widz na długo zapamięta obcowanie z przedstawionym w nim produktem, marką czy bohaterami. O to właśnie chodzi. W tradycyjnych mediach, reklamy wprost przekrzykują się w walce o odrobinę uwagi widza. Filmy 360 stopni nie muszą o nic walczyć. Obecnie film virtual reality jest tak świeżym i nowym medium, że widzowie ustawiają się w długich kolejkach, by choćby z czystej ciekawości zobaczyć na własne oczy jak wygląda wideo 360. Film virtual reality to z pewnością jedna z ciekawszych dróg, którymi w przyszłości podążać będzie branża filmowa.

KONTAKT

Pokaż swój biznes w VR już dziś. Napisz do nas. Chętnie wskażemy Ci najskuteczniejsze rozwiązania VR dla Twojego biznesu. Nie wiesz jak zarobić na VR? Pomożemy i podpowiemy. EPICVR – agencja VR.

 

Przeczytaj inne:
VR training – 5 powodów dla których warto wdrożyć innowacyjne szkolenia VR w firmie

VR training – 5 powodów dla których warto wdrożyć innowacyjne metody szkoleniowe VR w Twojej firmie   Potencjał szkoleń z...

Zamknij