Wirtualna rzeczywistość – czy warto inwestować w VR?

wirtualna rzeczywistość czy warto w nią inwestować

Wirtualna rzeczywistość – czy warto inwestować w VR?

Czy warto inwestować w VR?

Wirtualna rzeczywistość to nowe narzędzie, które coraz częściej pojawia się w naszym życiu. O potencjale rozwiązań wirtualnej rzeczywistości oraz o branżach, które z powodzeniem stosują rozwiązania VR pisaliśmy wiele. Tym razem przyjrzymy się potencjałowi inwestycyjnemu technologii VR.

Według prognoz rynek rozwiązań rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości już za 5 lat (w 2023 roku) ma być wart łącznie ponad 90 miliardów dolarów. https://www.prnewswire.com/news-releases/augmented-reality-ar-and-virtual-reality-vr-market-worth-6055-billion-usd-and-3408-billion-usd-by-2023-675413083.html

Mówimy tutaj zarówno o wartości rozwiązań sprzętowych jak i rozwiązań w postaci oprogramowania, systemów oraz narzędzi, które już powstają wokół branży VR. Oczywiście każda prognoza jest tylko prognozą i niekoniecznie w przyszłości musi się spełnić. Jednak warto spojrzeć na to jak obecnie wygląda rynek wirtualnej rzeczywistości.

Jak podaje magazyn Forbes w tym artykule: https://www.forbes.com/sites/paullamkin/2017/11/30/virtual-reality-headset-sales-hit-1-million/#50748fa62b61 w trzecim kwartale 2017 roku trzech największych producentów gogli VR – Sony, Oculus Rift i HTC Vive sprzedało na całym świecie ponad 860 tysięcy sztuk gogli VR. Zwróćmy uwagę, że mówmy tutaj wyłącznie o jednym kwartale, czyli ¼ całego roku. Dodatkowo bierzemy pod uwagę tylko trzech największych producentów. Firm zaś, które produkują różnego rodzaju gogle VR jest na świecie znacznie więcej. Szacunkowo zatem możemy przyjąć, że wciągu całego roku 2017 mocno zaniżając statystyki – na świecie sprzedano łącznie 2 mln sztuk gogli VR. Przyjmijmy (zaniżając statystyki), że taka ilość utrzyma się w roku 2018, zatem na koniec obecnego roku będziemy mieli co najmniej 4 mln czynnych użytkowników gogli VR. To bardzo potężna grupa docelowa, biorąc pod uwagę fakt, że cała technologia dopiero przechodzi pierwszą fazę rozwoju.

Zatem pytanie: czy warto inwestować w wirtualną rzeczywistość wydaje się jak najbardziej na miejscu. Szacuje się, że ilość użytkowników gogli VR będzie rosła logarytmicznie. Do 2020 roku według różnych szacunków na świecie będzie między 30 a 40 mln użytkowników gogli VR. Twórcy sprzętu jak i aplikacji oraz gier VR nieustannie dążą do tego, by za kilka lat wirtualna rzeczywistość była tak popularna jak obecnie smartfony. Prawdziwa rewolucja rozegra się na naszych oczach.

Już teraz widać jak wielki potencjał drzemie w technologii wirtualnej rzeczywistości. VR to w pełni natywne medium, z którego korzystamy w dokładnie taki sam sposób jak normalnie korzystamy ze świata, który nas otacza. Zaraz po urodzeniu odkrywamy i eksplorujemy świat naszymi rękami, nogami oraz pozostałymi zmysłami. Wirtualna rzeczywistość już teraz potrafi skutecznie angażować nasz wzrok, słuch i dotyk. Potrafi przenosić nas do światów, w których w normalnym życiu nigdy nie moglibyśmy się znaleźć. Z jej pomocą możliwe jest przeprowadzanie eksperymentów, szkoleń czy spotkania twarzą w twarz z osobami oddalonymi o tysiące kilometrów.

W rozwiązania wirtualnej rzeczywistości – aplikacje VR czy interaktywne filmy 360 inwestuje coraz więcej firm. Dostrzegają one gigantyczny potencjał w oszczędnościach jakie może przynieść wykorzystanie tej technologii. Biorąc pod uwagę fakt, że według prognoz za kilka lat technologia VR oraz AR ma zastąpić większość sprzętów, z których aktualnie korzystamy – można być pewnym że VR będzie w praktycznie każdym domu. Zapotrzebowanie na treści, aplikacje, gry, rozwiązania rozrywkowe czy ułatwiające życie będzie gigantyczne.

Wirtualna rzeczywistość to naturalny krok ewolucji w życiu człowieka. Niewątpliwie stoi przed nami technologia o wielkim potencjale. Warto poznać go już teraz. Poznaj nasz cykl VR ekspert.

Naszym zdaniem VR jest wart każdej inwestycji. Nie mówilibyśmy o tym, gdybyśmy sami nie zainwestowali mnóstwa czasu i pieniędzy w rozwój tej technologii. Poznaj już dziś potencjał VRu.

Przeczytaj inne:
filmy 360 w reklamie
Filmy 360 w reklamie – czy VR zmieni świat reklamy w matrix?

Filmy 360 w reklamie – czy VR zmieni świat reklamy w matrix? Współczesny świat zręcznie podąża za nowymi trendami i...

Zamknij