Half-Life: Alyx VR – dla branży VR to przełom i historyczna chwila

WAŻNA CHWILA DLA BRANŻY VR – PREMIERA HALF-LIFE: ALYX VR

Jestem świeżo po pierwszej dłuższej partyjce Half-Life: Alyx – przełomowej grze VR, która miała światową premierę kilka godzin temu.

Bez wątpienia jest to najlepsze doświadczenie VR w jakim brałem udział. Realizm wręcz poraża. Gra dała mi bardzo dużo satysfakcji, ale też i strachu, stresu i przerażenia w odpowiednich momentach.

 

Wirtualna rzeczywistość zatarła już granicę między światem wirtualnym a realnym. Światła, tekstury i cienie w Half-Life: Alyx są tak realistyczne, że w pełni poczułem, że tam jestem.

 

Według mnie premiera Half-Life Alyx to historyczny moment dla całej branży wirtualnej rzeczywistości. Na długo wyznaczy wzorce obowiązujące w branży. Wcześniej, cały świat zachwycał się Boneworks VR – aplikacją – piaskownicą dla dużych dzieci. W Half-Life: Alyx VR poprzeczka zawieszona jest znacznie wyżej. Gracz czuje się jako główny bohater filmu akcji, który trzyma w napięciu i zaskakuje już od pierwszych minut.

 

Co warto przeanalizować pod kątem technicznym, jeśli chodzi o Half-Life: Alyx VR?

 

MODELE INTERAKCJI Z OBIEKTAMI W ŚWIECIE VR

W Half-Life Alyx VR praktycznie wszystkie przedmioty wokół nas możemy podnosić i przenosić. Butelki możemy rozbijać o ścianę czy poręcz lub po prostu wyrzucić ją przed siebie. Cięższe przedmioty jak metalowe kosze czy plastikowe pojemniki musimy przesuwać obiema rękami. Możemy wyrywać deski ze ścian, przesuwać wiszące obrazy, czy uruchamiać sprzęty elektroniczne. Aby użyć broni, musimy najpierw włożyć do pistoletu magazynek, a później przeładować by móc strzelać. W skrócie rzecz biorąc – możemy wchodzić w interakcje z obiektami w dokładnie taki sam sposób jak robimy to w świecie rzeczywistym.

 

MECHANIZM PODNOSZENIA OBIEKTÓW I GROMADZENIA ICH W EKWIPUNKU

To rozwiązanie również świetnie się sprawdza. Krótkie przytrzymanie ręki przed przedmiotem sprawia, że robi się on aktywny. Następnie szybkim gestem za siebie przechwytujemy przedmiot i możemy mieć go w ręce. Szybki ruch za plecy i ląduje on już w naszym ekwipunku. Jest to świetne rozwiązanie. Mechanizm jest łatwy w obsłudze i szybko się do niego przyzwyczaiłem.

 

Świetnie poprowadzona fabuła Half-Life: Alyx daje nam zarówno momenty intensywne, pełne wrażeń oraz te spokojniejsze, pozwalające wyciszyć się „przed burzą”.

Uważam, że każdy miłośnik i entuzjasta technologii VR powinien spróbować Half-Life Alyx VR.

Czytaj także:

W VR po raz pierwszy “wskrzeszono” zmarłego człowieka. Koreańska Matka w goglach VR spotyka zmarłą córkę.

Wirtualna rzeczywistość – jak obliczyć koszt stworzenia aplikacji VR? Od czego zależy budżet rozwiązania VR?

Efektywność szkoleń VR i AR – jak badać efekty wdrażanych szkoleń w wirtualnej rzeczywistości?

Szukasz podobnych treści? Zapisz się do naszego newslettera a nic Cię nie ominie! 🙂

P.S. Raz w miesiącu otrzymasz konkretną porcję wiedzy (bez spamu, bez “owijania w bawełnę”)

 

 

Przeczytaj inne:
aplikacja ar edukacja i rozrywka
Aplikacja AR Rozszerzona Rzeczywistość – edukacja i rozrywka

Aplikacja AR Rozszerzona Rzeczywistość - edukacja i rozrywka Aby w pełni zaprezentować potencjał rozwiązań rozszerzonej rzeczywistości stworzyliśmy interaktywną kostkę edukacyjno-rozrywkową...

Zamknij