Aplikacje Virtual Reality

aplikacje virtual reality

Aplikacje Virtual Reality

Aplikacje Virtual Reality

Mówi się, że rzeczywistość wirtualna próbuje oszukiwać ludzki mózg. Widz, który przeżywa aplikacje virtual reality niejednokrotnie angażuje się całym sobą w ich akcję. Zaangażowanie jest tak silne, że np. podczas przejażdżki roller coasterem w świecie VR – mózg człowieka wysyła do jego ciała dokładnie takie same informacje, jak podczas rzeczywistej przejażdżki w realnym świecie.

Oglądając aplikacje virtual reality mamy bardzo realistyczne wrażenie przebywania w innych światach. Czy jednak aplikacje virtual reality są na tyle doskonałe, by zatrzeć granicę między światem rzeczywistym a wirtualnym?

Aplikacje virtual reality jak i cała wirtualna rzeczywistość nie jest nową dziedziną. Już w latach 60 ubiegłego wieku pierwsze rozwiązania VR próbowały zawojować rynek. Twórcy rozwiązań virtual reality chcieli, by wirtualna rzeczywistość zagościła w każdym domu, tuż obok telewizji. Niestety ówczesny niski poziom rozwoju sprzętu sprawiał, że VR był w stanie trafiać jedynie do laboratorium.

Współcześnie sytuacja branży virtual reality mocno się odwróciła. Gogle VR możemy kupić praktycznie w każdym sklepie z elektroniką. Organizuje się coraz więcej wydarzeń promujących wirtualną rzeczywistość a biznes dostrzega w niej olbrzymi potencjał.

Współczesne aplikacje virtual reality umożliwiają praktycznie wszystko. Za pomocą technologii virtual reality możemy w jednej chwili wcielić się w rolę batmana:

a chwilę później spacerować po powierzchni Marsa:

Powstają również aplikacje virtual reality umożliwiające np. wcielenie się w role, które nie zawsze możemy wykonywać w rzeczywistym świecie. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest aplikacja VR: Job Simulator:

Ciekawe wnioski płyną nie tylko z obserwowania jak rozwija się rynek aplikacji VR, ale również z obserwacji osób użytkujących aplikacje virtual reality. Tworząc nasze filmy VR oraz aplikacje virtual reality badamy zachowania korzystających z nich osób. Dzięki temu zdobywamy coraz więcej wiedzy dotyczącej tego jak tworzyć skuteczne kampanie VR.

Odpowiednie aplikacje Virtual Reality dostarczają nam nie tylko informacje o samych emocjach ludzi przebywających w świecie VR, ale również o tym co zachodzi w ich mózgu.  Świetnym przykładem są aplikacje virtual reality w których użytkownik może samodzielnie podejmować decyzje. Obserwowanie jego poczynań, oraz tego jak sobie radzi w zależności od narzuconych warunków (ograniczenia czasowe, stres) są w stanie wiele opowiedzieć nam o jego psychice. Za pomocą tego typu rozwiązań jesteśmy w stanie skutecznie badać osoby, które podejmują ważne decyzje w firmach. Wnioski z takich badań pozwalają jeszcze lepiej określić niezbędne cechy jakimi powinny się wyróżniać menedżerowie oraz kadra zarządzająca, która zostanie później zatrudniona do wielkich zadań.

Nie tylko aplikacje virtual reality ale i filmy virtual reality są w stanie wiele powiedzieć nam o użytkownikach.

Poniżej film z naszego wykładu, w którym przedstawiamy nasze wnioski z badania percepcji filmów VR:

Warto wspomnieć, że w aplikacjach virtual reality oraz w filmach VR czas dla użytkownika płynie inaczej. Doznanie, które w aplikacji VR trwa około 4 minuty, większość użytkowników widzi jako 2 minutowe. Oprócz tego na podstawie naszych badań śmiało możemy powiedzieć, że ludzie w pełni angażują się w aplikacje virtual reality, których doświadczają oraz równie chętnie wchodzą w interakcje z innymi bohaterami. Wirtualna rzeczywistość to niezwykle skuteczne medium dające gwarancję, że przekaz, który kierujemy do użytkownika zostanie skutecznie zapamiętany.

Wirtualna rzeczywistość, a wraz z nią aplikacje VR stwarzają nowe możliwości. To od nas zależy, jak je wykorzystamy. Aplikacje virtual reality mogą być coraz lepsze i coraz bardziej ułatwiać nam życie.

Współczesna medycyna coraz chętniej sięga po aplikacje virtual reality:

Również i wojsko dostrzega coraz większy potencjał w aplikacjach VR:

Moim zdaniem to tylko kwestia czasu, gdy wirtualna rzeczywistość będzie tak powszechna jak współczesne smartfony. Faktyczny przełom nastąpi dopiero wtedy, gdy do korzystania z wirtualnej rzeczywistości nie będą potrzebne żadne dodatkowe urządzenia, a cała treść będzie przesyłana bezpośrednio do mózgu. Ludzkość na pewno stworzy takie rozwiązania. Pytanie tylko czy za 10, 20 czy za 30 lat?

| filmy 360 | filmy VR | aplikacje 360 | aplikacje VR

VR
Aplikacje virtual reality
Wirtualna rzeczywistość
Aplikacje virtual reality
Wirtualna rzeczywistość rewolucjonizuje sposób opowiadania historii.
Co oferują aplikacje virtual reality? Jak niektóre dziedziny wykorzystują VR tworząc angażujące aplikacje virtual reality i skuteczne kampanie VR?
EPICVR
EPICVRer Name
EPICVR
Publisher Logo