Aplikacje Virtual Reality
Mówi się, że rzeczywistość wirtualna próbuje oszukiwać ludzki mózg. Widz, który przeżywa aplikacje virtual reality niejednokrotnie angażuje się całym sobą w ich akcję. Zaangażowanie jest tak silne, że np. podczas przejażdżki roller coasterem w świecie VR – mózg człowieka wysyła do jego ciała dokładnie takie same informacje, jak podczas rzeczywistej przejażdżki w realnym świecie.
Oglądając aplikacje virtual reality mamy bardzo realistyczne wrażenie przebywania w innych światach. Czy jednak aplikacje virtual reality są na tyle doskonałe, by zatrzeć granicę między światem rzeczywistym a wirtualnym?
Rzuć okiem na nasze realizacje:
Aplikacje virtual reality jak i cała wirtualna rzeczywistość nie jest nową dziedziną. Już w latach 60 ubiegłego wieku pierwsze rozwiązania VR próbowały zawojować rynek. Twórcy rozwiązań virtual reality chcieli, by wirtualna rzeczywistość zagościła w każdym domu, tuż obok telewizji. Niestety ówczesny niski poziom rozwoju sprzętu sprawiał, że VR był w stanie trafiać jedynie do laboratorium.
Współcześnie sytuacja branży virtual reality mocno się odwróciła. Gogle VR możemy kupić praktycznie w każdym sklepie z elektroniką. Organizuje się coraz więcej wydarzeń promujących wirtualną rzeczywistość a biznes dostrzega w niej olbrzymi potencjał.
Współczesne aplikacje virtual reality umożliwiają praktycznie wszystko. Za pomocą technologii virtual reality możemy w jednej chwili wcielić się w rolę batmana:
a chwilę później spacerować po powierzchni Marsa:
Powstają również aplikacje virtual reality umożliwiające np. wcielenie się w role, które nie zawsze możemy wykonywać w rzeczywistym świecie. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest aplikacja VR: Job Simulator:
Ciekawe wnioski płyną nie tylko z obserwowania jak rozwija się rynek aplikacji VR, ale również z obserwacji osób użytkujących aplikacje virtual reality. Tworząc nasze filmy VR oraz aplikacje virtual reality badamy zachowania korzystających z nich osób. Dzięki temu zdobywamy coraz więcej wiedzy dotyczącej tego jak tworzyć skuteczne kampanie VR.
Odpowiednie aplikacje Virtual Reality dostarczają nam nie tylko informacje o samych emocjach ludzi przebywających w świecie VR, ale również o tym co zachodzi w ich mózgu. Świetnym przykładem są aplikacje virtual reality w których użytkownik może samodzielnie podejmować decyzje. Obserwowanie jego poczynań, oraz tego jak sobie radzi w zależności od narzuconych warunków (ograniczenia czasowe, stres) są w stanie wiele opowiedzieć nam o jego psychice. Za pomocą tego typu rozwiązań jesteśmy w stanie skutecznie badać osoby, które podejmują ważne decyzje w firmach. Wnioski z takich badań pozwalają jeszcze lepiej określić niezbędne cechy jakimi powinny się wyróżniać menedżerowie oraz kadra zarządzająca, która zostanie później zatrudniona do wielkich zadań.
Nie tylko aplikacje virtual reality ale i filmy virtual reality są w stanie wiele powiedzieć nam o użytkownikach.
Poniżej film z naszego wykładu, w którym przedstawiamy nasze wnioski z badania percepcji filmów VR:
Warto wspomnieć, że w aplikacjach virtual reality oraz w filmach VR czas dla użytkownika płynie inaczej. Doznanie, które w aplikacji VR trwa około 4 minuty, większość użytkowników widzi jako 2 minutowe. Oprócz tego na podstawie naszych badań śmiało możemy powiedzieć, że ludzie w pełni angażują się w aplikacje virtual reality, których doświadczają oraz równie chętnie wchodzą w interakcje z innymi bohaterami. Wirtualna rzeczywistość to niezwykle skuteczne medium dające gwarancję, że przekaz, który kierujemy do użytkownika zostanie skutecznie zapamiętany.
Wirtualna rzeczywistość, a wraz z nią aplikacje VR stwarzają nowe możliwości. To od nas zależy, jak je wykorzystamy. Aplikacje virtual reality mogą być coraz lepsze i coraz bardziej ułatwiać nam życie.
Współczesna medycyna coraz chętniej sięga po aplikacje virtual reality.
Również i wojsko dostrzega coraz większy potencjał w aplikacjach VR:
Moim zdaniem to tylko kwestia czasu, gdy wirtualna rzeczywistość będzie tak powszechna jak współczesne smartfony. Faktyczny przełom nastąpi dopiero wtedy, gdy do korzystania z wirtualnej rzeczywistości nie będą potrzebne żadne dodatkowe urządzenia, a cała treść będzie przesyłana bezpośrednio do mózgu. Ludzkość na pewno stworzy takie rozwiązania. Pytanie tylko czy za 10, 20 czy za 30 lat?
https://epicvr.pl/pl/aplikacje-vr/
| filmy 360 | filmy VR | aplikacje 360 | aplikacje VR
Chcesz zrealizować równie pasjonujący projekt? Zgłoś się do nas!