FAQ – Spotkania

Najczęściej zadawane pytania:
Spotkania VR

Szukasz agencji, która zrealizuje dla Ciebie event w wirtualnej rzeczywistości?

Oto najczęściej zadawane pytania dotyczące Epic Meetings VR

1. Czym jest Epic Meetings VR?

Jest to interaktywna aplikacja VR umożliwiająca organizację spotkań, konferencji, wykładów i wydarzeń w wirtualnej rzeczywistości.

2. Jakie funkcjonalności oferuje aplikacja VR do spotkań Epic Meetings VR?

– Przebywanie w wirtualnej przestrzeni wielu użytkowników jednocześnie.
– Swobodną komunikację głosową pomiędzy uczestnikami spotkania.
– Wizualizację spersonalizowanych avatarów użytkownika.
– Możliwość wyświetlania prezentacji PDF, slajdów i rysowania na wirtualnej tablicy.

3. W jaki sposób mogę skorzystać z aplikacji VR?

Musisz posiadać kompatybilne gogle VR (na ten moment Oculus Go lub Oculus Quest) oraz plik instalacyjny z aplikacją. Na ten moment udostępniamy wersję demo, którą na bieżąco rozwijamy. Gdy aplikacja będzie ukończona, wprowadzimy możliwość zakupu licencji na pełną wersję aplikacji oraz możliwość wypożyczania gogli VR wraz z aplikacją.

4. Jak użytkownicy porozumiewają się w podczas spotkania w VR?

Głównie poprzez komunikację głosową, tak jak w świecie rzeczywistym.
Zastosowaliśmy mechanizmy, które pogłębiają wrażenie realizmu odwzorowując głębie dźwięku słyszalnego w rzeczywistości. W trybie rozmowy jesteśmy w stanie odróżnić dźwięki słyszalne z bliska, jak i z daleka.

5. Jakie korzyści płyną z użytkowania aplikacji VR do spotkań Epic Meetings VR?

Skuteczniejsze zaangażowanie użytkowników w spotkania zdalne oraz lepsza komunikacja między zespołem. Spotkania w naszej aplikacji to znacznie wyższa efektywność niż tradycyjne metody – np. skype i jednoczesne przeglądanie różnych dokumentów i skrzynki mailowej.
Dzięki Epic Meeting VR że nie musimy tracić już czasu i pieniędzy na dojazdy, czy organizacje przestrzeni spotkania. Dzięki nim, możemy uczestnić w nich bezpośrednio z naszego domu

6. Czy są jakieś ograniczenia co do ilości osób podczas jednego spotkania?

W wersji demo do 20 osób. Docelowo w aplikacji będzie mogło przebywać nawet 200 osób, ale wyłącznie przy licencjach płatnych.

7. Czy możliwa jest zmiana przestrzeni, w której się spotykamy?

Tak. Aktualnie oferujemy 3 przestrzenie do wyboru, ale docelowo będzie ich więcej. Przewidujemy również możliwość tworzenia przestrzeni pod konkretne zamówienia/eventy.

8. Czy jest możliwość wygenerowania sali konferencyjnej np. na 200 osób?

Tak. Stworzenie przestrzeni, której nie mamy domyślnie w aplikacji będzie możliwe, a jego personalizacja zależna będzie od wymagań danego klienta i jego budżetu projektowego.

9. Czy możliwa jest personalizacja mojego wirtualnego awatara?

Tak, aplikacja umożliwia personalizację wirtualnych awatarów.

10. Czy możliwe jest zeskanowanie mojej twarzy i przeniesienie mojego wyglądu do aplikacji?

Aktualnie nie, ale dążymy do wprowadzenia takiej funkcjonalności w przyszłości.

11. Czy potrzebuję jakiekolwiek dodatkowe oprogramowanie by używać aplikacji?

Wystarczą kompatybilne gogle VR oraz nasza aplikacja.

12. W jaki sposób wyświetlana jest główna prezentacja merytoryczna?

Prezentacja wyświetlana jest na dużym współdzielonym ekranie znajdującym się na ścianie wirtualnej przestrzeni. Dodatkowo każdy z użytkowników posiada dodatkowo własny ekran wyświetlany w ręku, który z bliska pokazuje to co dzieje się na rzutniku.

13. W jaki sposób wstawić prezentację do aplikacji?

Użytkownik sam ładuje prezentację do aplikacji, zgodnie z naszą instrukcją. Cała operacja jest bardzo prosta, a wszelkie pliki związane ze spotkaniem (w tym również wszystkie slajdy prezentacji) przechowywane są na zabezpieczonym szyfrowo serwerze.

14. W jaki sposób prelegent steruje wyświetlaniem swojej prezentacji?

Przy użyciu pilota obsługującego projektor. Identycznie jak w rzeczywistości.

15. Kto moderuje całe spotkanie? Kto przydziela głos, a kto włącza prezentację?

W trybie prezentacji – prezenter moderuje spotkanie i steruje prezentacją. W trybie telekonferencji/spotkania – za moderowanie i sterowanie prezentacją odpowiedzialny jest użytkownik trzymający pilota w ręku.
Przydzielanie głosu jest indywidualnie. Na życzenie klienta możemy wprowadzić możliwość moderowania uprawnień głosowych.

16. Zakup aplikacji VR, a spotkania demo – jak dobrze wykorzystać czas na spotkaniu?

Naturalnym elementem wyboru dostawcy rozwiązania VR jest spotkanie demo. Podczas takiego spotkania potencjalny wykonawca prezentuje różne zrealizowane dotychczas projekty w goglach VR. Warto zapewnić tutaj odpowiednią przestrzeń do spotkania. Żeby w pełni komfortowo korzystać z aplikacji VR potrzeba pustej przestrzeni (bez stołu, krzeseł) o wymiarach co najmniej 3×3 m.
Jak takie spotkanie w praktyce wygląda? Pokazujemy rozwiązania, które do tej pory zrealizowała nasza firma, a następnie przedstawiamy pomysł na zrealizowanie twojej wizji. Na takim spotkaniu opowiemy:
– Jaki to jest pomysł i jak chcemy go zrealizować?
– Jakie mechaniki chcemy zastosować w aplikacji?
– Jaki sprzęt będziemy potrzebować?
– Ile czasu może zająć nam realizacja?
– Kiedy możemy ruszyć z projektem?
– Z jakimi trudnościami i wyzwaniami będziemy się zmagać w trakcie realizacji?

Masz jeszcze jakieś pytania? Odezwij się do nas.