VR w promocji filmów

vr w promocji filmow

VR w promocji filmów

VR w promocji filmów – jak skutecznie promować hity kinowe poprzez VR

Wirtualna rzeczywistość to świetne narzędzie promocyjne, z którego korzysta już coraz więcej branż. W marketingu i sprzedaży kluczowe znaczenie ma zaangażowanie widza i pozyskanie jego uwagi choćby na kilkanaście sekund. Świetnie do tego celu nadają się filmy 360. VR w promocji filmów jest coraz częściej wykorzystywany. Zobacz dwa najciekawsze przykłady wykorzystania VR w promocji filmów z ostatnich tygodni.

Filmy VR w promocji filmów – horror VR – „To”

Twórcy nowego horroru „To” postanowili promować go dodatkowo poprzez udostępnienie filmu 360.

Horror to gatunek filmowy, który rewelacyjnie nadaje się do pokazania w wirtualnej rzeczywistości. Tworząc klasyczny horror 2d – mamy pewne ograniczenia. Percepcja widza skupia się na małym płaskim wycinku ekranu. Wszelka akcja filmu, która dzieje się poza kadrem, nie będzie oddziaływać w pełni skutecznie na percepcję widza, jeśli będzie on oglądał film na małym ekranie. Pewne subtelne elementy sceny, takie jak np. szurnięcie w rogu ciemnego pokoju lub skrzypnięcie drzwi mogą nie zwracać dostatecznie uwagi widza. W filmach 360 akcja otacza widza z każdej strony. W każdym momencie oglądanego filmu jesteśmy w samym środku akcji. Dzięki temu, jeśli coś skrzypnie za naszymi plecami – możemy momentalnie się odwrócić i „to” zobaczyć. A jeśli używamy już słowa „to” – to warto zobaczyć horror VR: „To”. Oglądając go, warto mieć się na baczności – nigdy nie wiadomo, z której strony czai się zło.

Filmy VR w promocji filmów wojennych – „Dunkierka”

Filmy VR równie chętnie wykorzystują twórcy horrorów, komedii jak i filmów wojennych. Działania promocyjne z wykorzystaniem filmów 360 coraz częściej towarzyszą premierom wielkich hitów kinowych. Tak też było w przypadku filmu „Dunkierka”. Twórcy udostępnili które doznanie VR – łączące film 360 i animację VR, które przenosi nas w sam środek piekła jakim jest wojna. Warto zobaczyć do końca. Trailer ten wcale nie zdradza historii opowiedzianej w filmie. Stanowi jedynie mocny sygnał, który daje namiastkę tego, czego możemy się spodziewać w kinie.

EPICVR.pl – VR w promocji filmów

Czytaj także: aplikacje VR | aplikacje AR | marketing VR

 

ADRIAN LAPCZYNSKI EPICVR
Adrian Łapczyński


Jestem pasjonatem nowych technologii. Na co dzień dowodzę agencją VR - EPICVR oraz współtworzę CreativeStudio,
które specjalizuje się w produkcji filmowej. Jestem laureatem blisko 40 nagród i wyróżnień filmowych.

 

Przeczytaj inne:
dobre jakosciowo aplikacje vr vr
Tworzymy dobre jakościowo aplikacje VR

Tworzymy dobre jakościowo aplikacje VR Gdy tworzymy dobre jakościowo aplikacje VR, musimy przede wszystkim pamiętać o użytkowniku. Już na etapie...

Zamknij