Jak wirtualna i rozszerzona rzeczywistość na targi pomoże Ci rozwijać biznes? Dedykowane rozwiązania VR/AR na targi i wydarzenia promocyjne

Tworzymy dedykowane rozwiązania VR i AR na targi i wydarzenia promocyjne. Jak wirtualna i rozszerzona rzeczywistość pomoże Ci rozwinąć biznes?

 

Wirtualna rzeczywistość to obecnie najbardziej angażujące medium, obok którego trudno przejść obojętnie. Pisząc te słowa w 2019 roku, wiem doskonale jak mały jeszcze odsetek ludzi w Polsce miał do czynienia z goglami VR. Biorąc udział w różnych wydarzeniach, eventach i targach, widzimy jak dużą popularnością wśród użytkowników cieszą się stoiska z goglami VR. Ludzie chętnie próbują VR, ponieważ dla wielu z nich jest to pierwszy kontakt z tą technologią.

Dla tych, którzy skorzystają z wirtualnej rzeczywistości po raz pierwszy – jest to zawsze niezapomniane przeżycie. Oczywiście ważna jest jakość treści VR, oraz jej odpowiednie dostosowanie do grupy docelowej.

 

Jak skutecznie przygotować dedykowane rozwiązanie VR na targi?

 

To pytanie, które zawsze zadajemy sobie wspólnie z naszymi klientami. Nam – jako firmie dostarczającej zaawansowane rozwiązania VR – zależy na tym, aby firmy decydujące się na nas, otrzymały coś więcej niż tylko oprogramowanie, za które płacą.

Aby nie zmarnować budżetu, i przygotować rozwiązanie VR, które nie tylko się zwróci, ale przede wszystkim efektywnie pozyska dla nas nowych klientów musimy odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań.

 

W większości przypadków będą to targi lub wydarzenia branżowe właściwe dla branży, w której działa Twoja firma. Jeśli reprezentujesz firmę produkcyjną, najprawdopodobniej szukasz rozwiązania VR, które zaprezentujesz na targach w Polsce lub za granicą. Jeśli wiemy jakie to jest dokładnie wydarzenie, jesteśmy w stanie przewidzieć jakiego rodzaju (Twoi potencjalni) klienci pojawią się na targach oraz jakie będą ich oczekiwania. Każdy kto odwiedza targi, ma również określony cel biznesowy. Chce pozyskać nowych podwykonawców do współpracy, nowych partnerów lub nowych klientów. Mając tą wiedzę już na etapie tworzenia koncepcji aplikacji, jesteśmy w stanie znacznie lepiej dopasować finalny przekaz pod konkretnego odbiorcę.

https://youtu.be/PSCHwdHvoVE

Film 360 promujący polską branżę sprzętu medycznego – klient Polska Agencja Inwestycji i Handlu

Musimy odpowiedzieć sobie na zasadnicze pytanie: co komunikujemy. Czy chcemy pokazać wielkość naszego zakładu i skalę produkcji? Jeśli tak, to możemy tutaj wykorzystać filmy 360, które doskonale, w sposób w pełni realistyczny pokażą nasz zakład produkcyjny.

 

Jeśli chcemy dać widzowi dodatkową możliwość samodzielnego eksplorowania przestrzeni oraz sprawdzić go w roli naszych pracowników – sięgniemy po zaawansowany symulator VR, który w formie interaktywnej aplikacji VR pozwoli na dokładnie takie samo eksplorowanie przestrzeni zakładu jak ma to miejsce w normalnym świecie. Możemy wtedy uruchamiać maszyny, obsługiwać dźwigi, suwnice, itp.

 

Jeśli jest to rozwiązanie marketingowe, w którym chcemy pokazać nasz nowy produkt, w zależności od celu kampanii, również chętnie przeprowadzimy Cię przez cały proces i dobierzemy odpowiedni rodzaj rozwiązania. W przypadku takich kampanii, klienci również chętnie sięgają po rozszerzoną rzeczywistość, dając możliwość „zabrania interaktywności do domu”.

Wyobraźmy sobie sytuację, że promując nowy model butów, chcemy pokazać jego dodatkowe funkcjonalności możliwości. Oczywiście wszelkie atuty obuwia można wypisać na kartkach i rozmieścić je w gablotce obok buta. Ale co jeśli wykorzystamy nasz smartfon, do tego, by każdy, kto posiada aplikację mógł dokładnie obejrzeć buty na sobie?

Zobacz zrealizowaną przez nas aplikację AR dla PGE, która pozwala zwizualizować dowolny model sprzętu AGD w domu:

https://epicvr.pl/pl/ar-w-sklepie-internetowym-wykorzystaj-potencjal-rzeczywistosci-rozszerzonej/

Przykład zrealizowanej przez nas gry VR na targi – klient Phoenix Contact

 

  • W jakich ramach budżetowych musimy się zmieścić?

Niektórzy klienci, na etapie wyboru wykonawcy nie chcą podawać budżetu. Dla nas nie jest to problemem, możemy przygotować 3 warianty wycen. Jednak docelowo i tak musimy znać budżet klienta, aby wiedzieć na co sobie możemy w aplikacji pozwolić. Budżet determinuje m.in. to z jakich technologii skorzystamy, na jakie urządzenia wyprodukujemy aplikacje VR na targi oraz jak rozbudowana ona będzie. Zatem koniec końców – i tak dochodzimy do pytania o budżet, na które musimy poznać odpowiedź.

 

  • Jakie osoby będą korzystały z rozwiązań VR (w jakim wieku, w jakim stopniu zaznajomione z nowinkami technologicznymi)?

Oczywiście różne grupy docelowe będą w różnym stopniu zaznajomione z technologią VR.

Jeśli chodzi o poziom skomplikowania aplikacji VR, to na znacznie więcej możemy sobie pozwolić, gdy mamy do czynienia z tzw. technologicznymi geekami, czyli osobami śledzącymi na bieżąco nowinki technologiczne. Nawet najbardziej złożone systemy sterowania czy sposoby nawigacji w aplikacji VR będą dla nich łatwe do opanowania.

W przypadku osób mniej doświadczonych technologicznie (częściej są to osoby starsze, po 50 roku życia) powinniśmy zmienić swoje podejście do projektowanej aplikacji. Uproszczenie mechanizmu sterowania oraz dawanie użytkownikowi mniej skomplikowanych zadań, da mu znacznie większy komfort użytkowania aplikacji.

Musimy pamiętać o tym, że komfort użytkownika jest najważniejszy. Jeśli ktokolwiek będzie miał nieprzyjemne skojarzenia z naszą aplikacją VR, może się to bardzo negatywnie odbić na wizerunku naszej firmy.

Aplikacja VR na targi + szkolenia – klient Krakodlew S.A.

  • Jaki maksymalny czas możemy poświęcić na przejście przez aplikację jednej osoby?

Jak dużo ludzi odwiedzi nasze stoisko? Jak wielu zechce skorzystać z naszego rozwiązania VR? Ile mamy stanowisk z goglami VR? Znajomość tych parametrów pozwoli nam określić optymalną przepustowość naszego stanowiska.

 

Posłużmy się tutaj naszym wzorem, który wypracowaliśmy przez kilka ostatnich lat naszej działalności w oparciu o udział w różnych wydarzeniach. Testowaliśmy różne opcje i według nas najbardziej optymalne jest rozwiązanie przewidujące czas 10 minut na 1 użytkownika.

 

10 minut na 1 użytkownika, to:

1 minuta na wytłumaczenie użytkownikowi jakie będzie jego zadanie w VR oraz jak sterować aplikacją.

1 minuta – rozgrzewka dla użytkownika w VR – w tym czasie początkujący użytkownicy (ci, którzy mają gogle pierwszy raz na głowie) zachwycają się tym, że są w VR, a bardziej doświadczeni realizują proste zadanie, które jest wprowadzeniem i rozgrzewką

6 minut – czas właściwego przebywania w VR i rozwiązywania powierzonych nam zadań

2 ostatnie minuty – zakończenie zadania, zdjęcie gogli i krótka rozmowa z użytkownikiem na temat poziomu jego zadowolenia oraz wrażeń z treści jakie widział, a także przekierowanie go do osoby, która więcej opowie już o samym produkcie lub usłudze oferowanej przez firmę.

 

Film 360 VR na targi – klient Final S.A.

  • Na ile stanowisk VR możemy sobie pozwolić?

 

Czynnik ten zależy od budżetu na wynajem lub zakup sprzętu VR oraz od budżetu na samą powierzchnię wystawienniczą. Minimalna powierzchnia dla 1 użytkownika gogli VR to przestrzeń 2×2 m. Jednak, jeśli chcemy by użytkownik swobodnie chodził i przemieszczał się bez ograniczeń, musimy dać mu więcej swobody. Nasi klienci decydują się na 2 rodzaje gogli na targach:

 

  • Gogle autonomiczne – Oculus Go lub Oculus Quest, które do działania nie wymagają komputera. Wtedy gogle są znacznie bardziej mobilne i teoretycznie wymagają mniej miejsca, bo możemy ustawić użytkownika na skraju naszej przestrzeni wystawienniczej, pilnując go oczywiście by nie zrobił sobie krzywdy.
  • Gogle działające w oparciu o komputer PC – np. Oculus Rift S lub HTC Vive – wtedy musimy się liczyć z faktem, że użytkownik jest przytwierdzony kablem do komputera. Jest to stanowisko znacznie bardziej stacjonarne niż opisane powyżej gogle autonomiczne. Jednak gogle VR działające w oparciu o komputer PC pozwalają na tworzenie rozwiązań najwyższej rozdzielczości i jakości.

Gra VR zrealizowana przez nas na targi, dla klienta, którego nazwy nie możemy ujawniać

 

Jeśli bierzesz udział w targach, konferencjach, eventach, w których pokazujesz i promujesz swoją firm – warto znaleźć rozwiązanie, które w pełni zaangażuje odwiedzających i sprawi, że nie przejdą obojętnie obok Twojego stanowiska. Takie cele można łatwo osiągnąć wykorzystując wirtualną rzeczywistość. Choć na targach obserwujemy coraz więcej stanowisk z VR, a technologia staje się coraz bardziej powszechna – użytkownicy wciąż chętnie angażują się i korzystają z możliwości wejścia w świat VR.

 

Niezależnie od tego czy prowadzisz mały (jeszcze) kilkuosobowy startup, czy jesteś szefem działu marketingu w dużej korporacji – przeprowadzimy Cię krok po kroku poprzez proces wdrożenia wirtualnej rzeczywistości na targi!

 

Na rynku rozwiązań VR/AR debiutowaliśmy już w 2013 jako pionierzy. Wtedy w Polsce działało max 10 firm, które robiły „coś” w obszarze VR. Byli tam producenci gogli VR do smartfonów, firmy tworzące gry VR, czy podmioty dostarczające różnego rodzaju rozrywek z obszaru VR na eventy. Dziś rynek firm VR w Polsce znacznie się powiększył, jednak mając za sobą prawie 7 lat doświadczenia we współpracy z największymi firmami ze świata (FedEx, Meck, Procter&Gamble, Colgate-Palmolive, TNT, Mitsubishi Motors, LG, Stock) i z Polski (PZU, Polska Grupa Energetyczna, Polish Trade Agency, Arcelor Mittal Poland, Phoenix Contact).

 

Poznaj nasze doświadczenie i projekty zrealizowane jako dedykowane aplikacje VR na targi.

https://epicvr.pl/pl/portfolio-realizacji-vr/

Wypełnij krótki formularz – wycenimy Twój projekt w ciągu 24 h:

 

 

Podaj dalej

{order_time} temu

only {product_stock} in stock

{first_name} {last_name} z {order_city} kupił/a {product_name}

Kup licencję