17 Sie 2017
filmy 360 produkcja filmowa

Filmy 360 – produkcja filmowa

Filmy 360 – produkcja filmowa

Czy filmy 360 oferują coś, czego brakuje tradycyjnej produkcji filmów 2d? Jak filmy 360 rewolucjonizują sposób opowiadania historii w filmie? Te pytania w kontekście tworzenia filmów 360 padają dosyć często. W tym artykule skupimy się na najważniejszych aspektach tematu: filmy 360 – produkcja filmowa.

Filmy 360 są najnowszą zdobyczą technologicznego świata. Choć są częścią wirtualnej rzeczywistości, która powstała blisko 50 lat temu – rozwijają się one od kilku lat. Co takiego oferują filmy 360, czego nie mógłby zaoferować klasyczny film 2d?

Filmy 360 to immersja

Immersja to całkowite zanurzenie się człowieka w świecie VR przy pomocy wielu zmysłów. Z pomocą filmów 360 takie zanurzenie się jest niezwykle realistyczne. Widz oglądający filmy 360 ma założone na głowę gogle VR i słuchawki. Całe jego pole widzenia wypełnia sferyczny obraz filmu. W którym kierunku by nie spojrzał – zawsze wokół jego głowy coś będzie się działo. Dzięki temu mózg widza oglądającego film 360 w pełni skupia się na przekazie jaki jest do niego kierowany. To sprawia, że film 360, zwany również filmem sferycznym ma niezwykle silną moc oddziaływania. Człowiek oglądający filmy sferyczne ma wrażenie całkowitego wejścia w opowiadaną historię. Z każdej strony otacza go akcja filmu. Co więcej, bohaterowie filmu sferycznego często zwracają się do niego, a nawet w niektórych momentach wymagają od niego działania. To właśnie w tym, niezwykle sugestywnym sposobie opowiadania historii drzemie siła filmów 360. Nie są one dwuwymiarowym płaskim obrazem oglądanym z dala od widza na mniejszym lub większym kawałku ekranu. Filmy 360 otaczają widza z każdej strony. Oglądając filmy 360 oglądamy je dokładnie w taki sam sposób, jak patrzymy na świat rzeczywisty. Rozglądamy się, spoglądamy na przedmioty, patrzymy na twarze osób, jesteśmy w centrum akcji.

Choć tradycyjne filmy 2d pozwalają nas skutecznie wciągnąć w opowiadaną historię, to jednak nigdy nie będą one w stanie zaoferować nam możliwości całkowitego zanurzenia się w świat opowiadanej historii, w taki sposób jak robią to filmy 360.

 

(więcej…)

10 Sie 2017
jak marketing vr zmienia swiat

Jak marketing VR zmienia świat?

Dlaczego marketing VR może pomóc współczesnej reklamie?

Działania marketingowe od zawsze kojarzą nam się z wykonywaniem czynności o nieco szemranej reputacji. Wciąż wydaje nam się, że z każdej strony jesteśmy poddawani reklamowej manipulacji i inwigilacji. Staramy się odcinać od przekazu reklamowego, który nieustannie płynie do naszych uszu i oczu. Czy jednak każde medium reklamowe jest nachalne i męczące? Czy w trudnym świecie nagromadzenia przekazu reklamowego jesteśmy w stanie znaleźć to co naprawdę nas interesuje? Czym jest marketing VR? Jak VR marketing wykorzystują znane marki? Od opowiadania historii do życia w historii – jak marketing VR zmienia świat.

Marketing VR, a raczej VR w marketingu to stosunkowo nowe pojęcie. Choć początki technologii VR – wirtualna rzeczywistości sięgają lat 60. ubiegłego wieku, to dopiero współczesny rozwój technologii sprawia, że możliwa jest wirtualna rzeczywistość na dobrym poziomie. Jak wirtualna rzeczywistość może zmienić oblicze marketingu i sprawić, że reklama nie będzie nachalna i nieprzyjemna dla konsumenta?

(więcej…)

07 Sie 2017
aplikacje AR - mężczyzna w goglach Ar korzystający z aplikacji rzeczywistości roszerzonej

Rozszerzona rzeczywistość i aplikacje AR – przyszłość aplikacji rozszerzonej rzeczywistości

Rozszerzona rzeczywistość i aplikacje AR – przyszłość aplikacji rozszerzonej rzeczywistości

Świat nowych technologii rozwija się w niesamowitym tempie. Oprócz niesamowicie szybkiego rozwoju wirtualnej rzeczywistości, o której bardzo dużo piszemy na naszym blogu o VR – równie ciekawym i coraz chętniej wykorzystywanym medium staje się rzeczywistość rozszerzona (ang. ARAugumented Reality). Co potrafią już współczesne aplikacje AR?

(więcej…)

01 Sie 2017
Film 360 i aplikacja VR

Film 360 i aplikacja VR – jak wykorzystać VR do lepszego angażowania widza

Film 360 i aplikacja VR – jak wykorzystać VR do lepszego angażowania widza

Virtual reality = storytelling. Te dwa sformułowania na dobre wchodzą do języka wielu agencji kreatywnych oraz firm tworzących kampanie marketingowe. W pewnym sensie są one ze sobą nierozerwalne. Jeśli mówimy o wirtualnej rzeczywistości – nie sposób nie wspomnieć o opowiadaniu historii za pomocą tego medium. Co takiego łączy VR (rzeczywistość wirtualną) ze sztuką opowiadania historii? Jakie do diabła możliwości mają aplikacje VR? Jak wykorzystać film 360 do lepszego angażowania uwagi widza?

Film 360 i aplikacja VR to stosunkowo nowe narzędzia komunikacji

Celowo użyłem słowa „stosunkowo”, ponieważ są dziedziny, gdzie aplikacje VR i filmy 360 wykorzystywane są z powodzeniem od kilkudziesięciu miesięcy. Zdecydowana jednak większość dziedzin, firm i osób związanych z nowymi formami komunikacji (marketing, reklama, PR) z wirtualną rzeczywistością nie ma jeszcze dotąd za wiele wspólnego.

Aplikacje VR i filmy 360 to rozwiązania, z których możemy korzystać za pomocą gogli VR. Choć gogle VR nie są nowym wynalazkiem (prototypy powstawały już w latach 60. ubiegłego wieku), to wciąż nie są one w pełni powszechne. Tak naprawdę możemy śmiało przyjąć, że prawdziwe, „niezłe” (rzekłbym nie tragiczne) jakościowo gogle VR powstały w 2012 roku. Nie będziemy się tu zagłębiać w niuanse historyczne: „kto”, „co” i „jak” – więcej o samych goglach i historii branży VR dowiesz się z naszego bloga o VR.

(więcej…)

20 Lip 2017
vr w prezentacji

VR w prezentacji – wykorzystaj potencjał VR w swoim biznesie!

Rzeczywistość wirtualna to ostatnio modny temat. Wiele specjalistów od technologii zachwyca się VR-em twierdząc, że przyniesie on prawdziwą rewolucję w sposobie konsumowania treści. Powstają coraz lepsze aplikacje Virtual Reality i filmy 360, które coraz skuteczniej zacierają granicę między światem realnym a wirtualnym. Dzisiaj przyjrzymy się jak wykorzystać VR w prezentacji.

VR w prezentacji pomoże zwalczyć stres przed trudnymi wystąpieniami

W ostatnim czasie mieliśmy okazję testować dosyć ciekawą aplikację VR o nazwie Speech Center VR. Według zapewnień twórców aplikacja ma pomóc zwalczyć stres przed publicznymi wystąpieniami. Aplikacja VR dostępna na Samsung Gear VR pomaga zmierzyć się twarzą w twarz z różnymi scenariuszami wygłaszania prezentacji. Do wyboru mamy kilka różnych scenariuszy. Możemy wczytać swoją prezentację w formacie PDF i wygłosić ją przed kilkuset osobowym tłumem na wielkiej auli, w studiu telewizyjnym czy tuż przed grupką dziennikarzy, która osacza nas mikrofonami z każdej strony. To dobry przykład tego jak VR w prezentacji może pomóc w treningu przed wystąpieniami publicznymi. Czy aplikacja sprawi, że całkowicie pozbędziemy się stresu? Ciężko powiedzieć. Jednak w jej części szkoleniowej znajdziemy wiele przydatnych wskazówek dotyczących wystąpień publicznych.

(więcej…)

15 Lip 2017
liczba pixeli a filmy 360

Filmy 360 – a liczba pixeli. Od czego zależy rozdzielczość filmu 360?

Liczba pixeli a filmy 360. Od czego zależy rozdzielczość filmu 360?

Od kiedy cyfrowe kamery zadomowiły się naszym życiu mieliśmy bardzo proste i miarodajne sposoby pomiaru rozdzielczości obrazu filmowego. Poziom jego szczegółowości wprost zależał (i do dziś zależy) od ilości pikseli z jakich składa się wyświetlany obraz. Dla ludzkiego oka obraz o rozdzielczości 4K (3840 × 2160 px) oferuje już wystarczający poziom szczegółowości. Zatem kamery 4k powinny w pełni zadowalać nasz zmysł wzroku. Jednak w przypadku filmów 360 rzecz ma się zupełnie inaczej.

W filmach 360, które oglądamy na goglach VR rozdzielczość 4k nie jest szczytem marzeń. Nie chodzi tutaj tylko o możliwości kamery 360. Jakość postrzeganego obrazu w filmie 360 zależy w dużym stopniu od rozdzielczości wyświetlacza, na którym go oglądamy. Szacuje się, że aby wirtualna rzeczywistość była w stanie oszukać nasz wzrok do tego stopnia, że ciężko nam będzie odróżnić świat wirtualny od rzeczywistego – nasze oko potrzebuje rozdzielczości ok 17K. Brzmi to nieco abstrakcyjnie w tym momencie, jednak śmiem twierdzić, że za kilka lat taka rozdzielczość będzie w zasięgu ręki.

(więcej…)

11 Lip 2017
vr w architekturze wnetrza vr

Aplikacje VR w architekturze – wizualizacje VR, wnętrza VR

Aplikacje VR w architekturze – wizualizacje VR, wnętrza VR

Wirtualna rzeczywistość przeżywa obecnie swoje najlepsze lata. Z miesiąca na miesiąc powstają dziesiątki świetnych aplikacji VR rewolucjonizujących wiele branż. Rozwiązania VR stają się coraz lepsze i wszystko wskazuje na to, że wirtualna rzeczywistość wkrótce zdominuje wiele rynków. Są dziedziny, które wręcz czekały na to aż VR po nie przyjdzie. Jedną z nich jest z pewnością branża architektoniczna. VR w architekturze to skuteczna metoda prezentacji.

Jak dobrze sprawdza się VR w architekturze?

Wyobraźmy sobie sytuację projektanta, który dotąd nie korzystał z rzeczywistości wirtualnej. Tworząc swoje najbardziej efektowne projekty architektoniczne, co najwyżej mógł je pokazać w formie trójwymiarowej wizualizacji na płaskim ekranie komputera. Wykorzystując jednak VR w architekturze, projektant może oglądać wizualizacje VR w niezwykle sugestywnej formie. Wystarczy, że założy gogle VR a jego projekty architektoniczne nabiorą pełnego realizmu. Za pomocą architektonicznej aplikacji VR projektant może wejść do wnętrza trójwymiarowej przestrzeni w taki sposób jakby oglądał od wewnątrz wybudowany już obiekt.

(więcej…)

07 Lip 2017
przyszlosc rzeczywistosci wirtualnej

Przyszłość rzeczywistości wirtualnej

Przyszłość rzeczywistości wirtualnej

Wirtualna rzeczywistość to branża, której dynamiczny rozwój nie zaskakuje już nikogo. Sprzęt VR który kilkanaście miesięcy temu był przełomowy, dziś już na nikim nie robi wrażenia. Z kwartału na kwartał powstają coraz lepsze aplikacje VR, które dążą do tego, byśmy za kilka lat nie byli w stanie odróżnić świata wirtualnego od realnego. Czy taka właśnie jest przyszłość rzeczywistości wirtualnej.

Na jednej z konferencji VR, podczas której organizowaliśmy pokazy naszych rozwiązań VR spotkaliśmy się z dosyć ciekawą opinią. Profesor Sidney Moo powiedział, że gdyby tylko rzeczywistość wirtualna doszła do takiego momentu, że będzie możliwe całkowite odcięcie się od świata rzeczywistego na zawsze, to z pewnością na świecie znajdą się osoby, które chętnie to zrobią. Na przyszłość rzeczywistości wirtualnej należy zatem patrzeć przez pryzmat wielu czynników. Oczywiście jak w każdej dziedzinie, tak i w świecie VR znajdą się osoby uzależnione. Sądzę jednak, że nie każdy fanatyk nowych technologii chciałby żyć w matrixie, pozbawiając się kompletnie dostępu do świata realnego.

(więcej…)

05 Lip 2017
aplikacje rozszerzonej rzeczywistosci aplikacje ar

Aplikacje AR, aplikacje rozszerzonej rzeczywistości – jak rozszerzona rzeczywistość zmieni nasz świat?

Aplikacje AR, aplikacje rozszerzonej rzeczywistości

Dzisiejszy świat nowych technologii rośnie w niesamowicie szybkim tempie. W ubiegłym stuleciu niektóre branże potrzebowały dziesięcioleci by osiągnąć poziom rozwoju, który współczesna branża technologiczna osiąga w ciągu miesięcy. Czy rozszerzona rzeczywistość również rozwija się tak szybko? Do czego wykorzystać aplikacje rozszerzonej rzeczywistości? Jak aplikacje AR mogą zmienić nasz świat?

Czym jest rozszerzona rzeczywistość

Rozszerzona rzeczywistość w skrócie rzecz biorąc polega na połączeniu obrazu świata rzeczywistego z obrazem generowanym komputerowo. Większość aplikacji rozszerzonej rzeczywistości działa na zasadzie kamery połączonej z systemem do generowania w czasie rzeczywistym grafiki 3d. Dzięki temu za pomocą półprzezroczystych okularów możemy obserwować świat rzeczywisty wraz z naniesionymi na niego trójwymiarowymi obiektami.

Współczesne aplikacje AR w połączeniu z goglami rozszerzonej rzeczywistości zdolne są do czegoś takiego:

(więcej…)

04 Lip 2017
EPICVR - co skłoniło nas by tworzyć filmy 360

EPICVR – co skłoniło nas by tworzyć filmy 360?

EPICVR

Podczas organizowanych przez naszą agencję VREPICVR szkoleń VR i prezentacji technologii VR wśród wszystkich zainteresowanych, ludzie często pytają nas: jak zaczęła się nasza przygoda z tworzeniem doświadczeń VR. Choć filmy 360 istnieją dopiero od kilku lat, nasza agencja VR na dobre zadomowiła się na polskim rynku produkcji filmów VR. Jesteśmy pierwszą firmą VR w Polsce, która stworzyła horror VR. Ponadto jako jedni z pierwszych wprowadziliśmy model tworzenia treści VR na zasadzie agencji. To dobrze znany model, który świetnie funkcjonuje w różnych branżach okołomarketingowych. Nasze aplikacje VR i filmy 360 w dużej mierze tworzone są właśnie w celach marketingowych. Znamy się doskonale na wykorzystaniu VR w marketingu.

EPICVR – jak to się zaczęło?

W 2011 roku mocno zafascynowani potencjałem tworzenia filmów założyliśmy CreativeStudio.com.pl – agencję filmową specjalizującą się w produkcji filmów reklamowych. Intensywnie pracowaliśmy na pierwsze nagrody i wyróżnienia, które pojawiły się kilkanaście miesięcy później. Nasze spoty reklamowe były wielokrotnie nagradzane na polskich i międzynarodowych festiwalach filmowych. Jedną z najbardziej znanych kampanii viralowych naszego autorstwa jest „Polska za 20 lat” w reż. Adriana Łapczyńskiego – CEO Epicvr.pl.

(więcej…)