VR, immersja – jak wyglądają angażujące doświadczenia VR?
Wirtualna rzeczywistość rozwija się niezwykle dynamicznie na naszych oczach. Z miesiąca na miesiąc nowe rozwiązania VR rewolucjonizują branżę. Rzeczywistość wirtualna przyzwyczaiła nas do tego, że rozwój jaki w innych branżach zajmuje dziesięciolecia, w branży VR trwa co najwyżej 3-4 kwartały.
W ostatnim czasie w Internecie fenomenem stał się film prezentujący rollercoaster VR przyszłości. Zachęcam w tym momencie do zapoznania się z materiałem, a później do dalszej lektury artykułu:
https://www.facebook.com/vrscout/videos/1339019432819741/
Immersyjne przeżycia w świecie VR
Któż z fanów ekstremalnych przygód nie chciałby się wybrać w taką przejażdżkę. Sam tradycyjny rollercoaster już wywołuje spore wrażenie. Jednak połączenie go ze światem VR wrażenie to kilkukrotnie potęguje. Zapewne poziom immersji jakiego doświadczamy podczas przejażdżki tym rollercoasterem jest nieporównywalny z innymi doświadczeniami VR. Zaprezentowany przez firmę SeaWorld rollercoaster to połączenie prawdziwej kolejki górskiej z rollercoasterem VR. Kolejka zabiera uczestników w dynamiczna podróż przez zakamarki podwodnego świata. Podczas przejażdżki płyniemy między podwodnymi skałami i próbującymi zaatakować nas – podwodnymi stworzeniami.
Obserwując reakcję użytkowników wrażenia są niesamowite. To kolejny świetny przykład spójnego połączenia rzeczywistości wirtualnej z doznaniami świata realnego. Podobnym przykładem połączenia doznań w świecie VR ze światem realnym jest kampania piwa Old Irish:
Na początku artykułu wspomniałem o dynamicznej ewolucji w branży VR. Patrząc na zaprezentowaną przez SeaWorld aplikację VR warto porównać ją z pierwszymi rollercoasterami VR, które powstawały kilka lat temu. Jako przykład można pokazać jedno z pierwszych doświadczeń VR, a w zasadzie bardziej doświadczenie 3d z roku 2011
Postęp w rozwoju wirtualnej rzeczywistości
Widać wyraźnie jak wielkiego skoku jakościowego dokonała branża wirtualnej rzeczywistości w ciągu ostatnich sześciu lat. Można powiedzieć, że postęp w VR dokonuje się tak szybko, jak szybko poruszają się wagoniki rollercoastera.
Obecnie wirtualna rzeczywistość to najszybciej rozwijająca się technologia naszych czasów. Twórcy rozwiązań VR: aplikacji VR, filmów 360 i sprzętu do korzystania VR dążą do tego, by za kilka lat praktycznie niemożliwe było rozróżnienie świata realnego od wirtualnego. Równie ciekawym trendem w tworzeniu aplikacji VR jest fakt, że większość gogli VR zaprojektowano tak, by możliwie jak najdłużej nie ściągać ich z głowy.
Obecnie posiadając Samsung Gear VR, możemy praktycznie nie ściągać gogli VR z głowy przez kilka godzin. Przy pomocy zestawu VR Samsunga możemy nie tylko korzystać z aplikacji VR, czy oglądać filmy 360, ale także wirtualnie spotykać się ze znajomymi i uprawiać z nimi różne aktywności w świecie VR.
Ponadto możemy przeglądać Internet, wysyłać wiadomości, maile, przeglądać Facebooka i korzystać z wielu innych aktywności, które normalnie wykonujemy na smartfonach, laptopach i komputerach stacjonarnych.
Z wielką przyjemnością obserwujemy rozwój wirtualnej rzeczywistości. Szybki rozwój branży VR napawa nas wielkim optymizmem. Z niecierpliwością czekamy na kolejne niesamowite, immersyjne rozwiązania VR.
Czytaj także: | aplikacje virtual reality | aplikacje AR, aplikacje rozszerzonej rzeczywistości
EPICVR.PL – aplikacje VR, filmy 360, aplikacje AR
https://epicvr.pl/pl/filmy-360-jak-tworzymy-filmy-sferyczne-warto-nas-wybrac/
https://epicvr.pl/pl/aplikacje-vr/
https://epicvr.pl/pl/marketing-vr-faq-czyli-wszystko-co-musisz-wiedziec-o-wykorzystaniu-vr-w-marketingu/