VR w marketingu – jak zarobić wykorzystując VR

VR w marketingu szansą na zarobek?

Wirtualna rzeczywistość jak każda nowa technologia rozpala wielkie nadzieje na zarobek. Dziś na naszym blogu przyjrzymy się bliżej tematowi: Jak zarobić wykorzystując VR. Zastanowimy się również jakie czynniki decydują o tym, że vr w marketingu jest skuteczny. 

VR w marketingu – o co chodzi?

O co chodzi z tą całą wirtualną rzeczywistością? Skąd ten cały szum wokół filmów 360 i aplikacji VR? Choć wirtualna rzeczywistość nie jest niczym nowym, to jednak dopiero kilka lat temu technologia dojrzała do tego stopnia, że wirtualna rzeczywistość jest w stanie faktycznie przenosić nas do innych światów.
 
Czym jest wirtualna rzeczywistość i jak działa dowiesz się m.in. z naszego cyklu VR Expert: https://epicvr.pl/pl/vr-expert/ oraz z artykułu https://epicvr.pl/pl/czym-vr-wykorzystac-filmy-360-aplikacje-vr-czyli-f-a-q/

VR w marketingu jest coraz częściej wykorzystywany jako medium reklamowe. Nie można mówić o VR jako o zwykłym nośniku reklamowym. VR w marketingu to prawdziwe medium, które całkowicie rewolucjonizuje sposób opowiadania historii. Wirtualna rzeczywistość w marketingu rodzi pewne trudności osobom, które nie miały z nią wcześniej doświadczenia. Od czego zacząć wykorzystując VR w marketingu? 

VR w marketingu – pierwsze kroki?

Jeśli chcemy wykorzystać VR w kampanii marketingowej przede wszystkim musimy wiedzieć co chcemy promować. Szerzej piszemy o tym w artykule cechy skutecznej kampanii VR: https://epicvr.pl/pl/skuteczne-kampanie-vr/

W skrócie rzecz biorąc, jeśli zastanawiamy się na wykorzystaniem VR w marketingu, niezależnie od tego czy kampanię VR zlecamy wyspecjalizowanej agencji VR, czy robimy ją własnym sumptem, musimy pamiętać o najważniejszych czynnikach:

  • Jasno określony cel kampanii VR w marketingu, czyli musimy wiedzieć: co chcemy przekazać?
  • Precyzyjnie dobrana grupa docelowa: do kogo mówimy?
  • Emocje, emocje i jeszcze raz: emocje. Bez emocji każdy przekaż marketingowy staje się nijaki. Wirtualna rzeczywistość to świetny nośnik, który pozwala w pełni zaangażować widzów w emocjonalne reakcje. Pamiętajmy o tym.
  • Wysoka jakość doznań w marketingowej kampanii VR, czyli im lepsza jakość, tym lepsze wrażenia. Im lepsze wrażenia, tym skuteczniej zapamiętana kampania, a co za tym idzie – podświadomość konsumenta lepiej odczyta jej przekaz, a to przełoży się na wyższą sprzedaż produktu. Prosta matematyka (mówiąc kolokwialnie: „im lepiej, tym lepiej”) działa skutecznie w każdej dziedzinie marketingu😊
  • Wezwanie do działania, czyli powiedz widzom co mają zrobić po skorzystaniu z aplikacji VR lub filmu 360. Czy mają od razu iść do sklepu, czy wejść na stronę? Daj im jasny komunikat!

 


 

VR w marketingu – ile można zarobić

Dotarliśmy do najważniejszej kwestii tego artykułu, a tak naprawdę do zasadniczej kwestii związanej z technologią VR: ile na tym wszystkim można zarobić?

Oczywiście jak w przypadku każdej możliwości wykorzystania VR w biznesie – nie ma jednej oczywistej odpowiedzi. W skrócie rzecz biorąc: „wszystko zależy”. „Od czego?” – zapytasz, czytając ten post.

Przez wiele czasu badaliśmy reakcje pokaźnej grupy użytkowników na wirtualną rzeczywistość. Obserwowaliśmy nie tylko ich reakcje, ale również z każdą z osób przeprowadzaliśmy krótki wywiad. Doszliśmy do kilku ciekawych wniosków, których opisem postaramy się odpowiedzieć na pytanie postawione powyżej.

Wirtualna rzeczywistość to świetne medium reklamowe, które umiejętnie wykorzystane potrafi skutecznie wpływać na decyzje zakupowe. Użytkownicy korzystający z gogli VR całkowicie odcinają się od bodźców świata zewnętrznego i w pełni angażują się w doznania jakie oferuje im świat VR. To sprawia, że umiejętnie stworzony komunikat reklamowy jest w stanie zapaść im w pamięć na długo.

Są branże, które tworząc odpowiedni komunikat reklamowy są w stanie na takiej reklamie zarobić znacznie więcej niż w przypadku tradycyjnej reklamy. Tymi branżami jest między innymi architektura: https://epicvr.pl/pl/vr-architekturze-wizualizacje-vr-wnetrza-vr/ , branża motoryzacyjna, turystyka: https://epicvr.pl/pl/vr-w-turystyce/ , wszelkiego rodzaju branże, które dotychczas reklamowały się w postaci filmów: https://epicvr.pl/pl/filmy-360-angazujace-historie-jak-wykorzystac-filmy-360/, branża szkoleniowa: https://epicvr.pl/pl/szkolenia-vr/ oraz wiele, wiele innych.

Od czego zależy zarobek? Tak naprawdę od kreatywności twórców kampanii VR w marketingu. Sama dystrybucja rozwiązań VR w dzisiejszym czasie (gier VR czy filmów 360) jest niezwykle prosta. Zarówno Android market, jak i sklep iOS w pełni wspierają gry i aplikacje VR. Filmy 360 dostępne są za pośrednictwem YouTube oraz Facebooka. Ograniczenia w dotarciu z contentem VR do użytkownika nie istnieją. Koszt wyprodukowania prostych gogli VR z nadrukiem to wydatek rzędu kilku dolarów za sztukę. To naprawdę ułamek kosztów emisji zwykłej reklamy w klasycznej telewizji. Porównując VR z reklamami w TV, możemy mieć pewność, że w kampanii marketingowej VR – przekaz trafia bezpośrednio do grupy docelowej na której nam zależy. W przypadku telewizji, doskonale wiemy, że odsetek osób, które obejrzą naszą reklamę jest niewielki.  

VR w marketingu – jak zarobić

Wirtualna rzeczywistość rodzi nowe możliwości w wielu dziedzinach. Gry VR, aplikacje VR czy filmy VR to prawdziwa rewolucja w konsumowaniu treści. Tworząc skuteczne i przemyślane treści na gogle VR jesteśmy w stanie znacznie skuteczniej przekonać użytkownika do naszych produktów czy rozwiązań niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych nośników reklamowych. Ważne jednak aby tworzone przez nas treści VR były na jak najwyższym poziomie jakościowym. Warto zatem zaufać i oddać stworzenie kampanii VR w ręce doświadczonych profesjonalistów, którzy sprawią, że każda złotówka wydana na VR zwróci się z nawiązką.

 

https://epicvr.pl/pl/marketing-vr-faq-czyli-wszystko-co-musisz-wiedziec-o-wykorzystaniu-vr-w-marketingu/

 

https://epicvr.pl/pl/aplikacje-vr/

https://epicvr.pl/pl/filmy-360-jak-tworzymy-filmy-sferyczne-warto-nas-wybrac/

Podaj dalej