VR, immersja – jak wyglądają angażujące doświadczenia VR? Jak szybko rozwija się branża wirtualnej rzeczywistości?

VR, immersja - jak wyglądają angażujące doświadczenia VR

VR, immersja – jak wyglądają angażujące doświadczenia VR? Jak szybko rozwija się branża wirtualnej rzeczywistości?

VR, immersja – jak wyglądają angażujące doświadczenia VR

Wirtualna rzeczywistość rozwija się niezwykle dynamicznie na naszych oczach. Z miesiąca na miesiąc nowe rozwiązania VR rewolucjonizują branżę. Rzeczywistość wirtualna przyzwyczaiła nas do tego, że rozwój jaki w innych branżach zajmuje dziesięciolecia, w branży VR trwa co najwyżej 3-4 kwartały.

W ostatnim czasie w Internecie fenomenem stał się film prezentujący rollercoaster VR przyszłości. Zachęcam w tym momencie do zapoznania się z materiałem, a później do dalszej lektury artykułu:

SeaWorld VR Roller Coaster

This new SeaWorld ride looks terrifying.

Opublikowany przez VRScout na 19 czerwca 2017

Immersyjne przeżycia w świecie VR

Któż z fanów ekstremalnych przygód nie chciałby się wybrać w taką przejażdżkę. Sam tradycyjny rollercoaster już wywołuje spore wrażenie. Jednak połączenie go ze światem VR wrażenie to kilkukrotnie potęguje. Zapewne poziom immersji jakiego doświadczamy podczas przejażdżki tym rollercoasterem jest nieporównywalny z innymi doświadczeniami VR. Zaprezentowany przez firmę SeaWorld rollercoaster to połączenie prawdziwej kolejki górskiej z rollercoasterem VR. Kolejka zabiera uczestników w dynamiczna podróż przez zakamarki podwodnego świata. Podczas przejażdżki płyniemy między podwodnymi skałami i próbującymi zaatakować nas – podwodnymi stworzeniami.

Obserwując reakcję użytkowników wrażenia są niesamowite. To kolejny świetny przykład spójnego połączenia rzeczywistości wirtualnej z doznaniami świata realnego. Podobnym przykładem połączenia doznań w świecie VR ze światem realnym jest kampania piwa Old Irish:

Na początku artykułu wspomniałem o dynamicznej ewolucji w branży VR. Patrząc na zaprezentowaną przez SeaWorld aplikację VR warto porównać ją z pierwszymi rollercoasterami VR, które powstawały kilka lat temu. Jako przykład można pokazać jedno z pierwszych doświadczeń VR, a w zasadzie bardziej doświadczenie 3d z roku 2011

Postęp w rozwoju wirtualnej rzeczywistości

Widać wyraźnie jak wielkiego skoku jakościowego dokonała branża wirtualnej rzeczywistości w ciągu ostatnich sześciu lat. Można powiedzieć, że postęp w VR dokonuje się tak szybko, jak szybko poruszają się wagoniki rollercoastera.

Obecnie wirtualna rzeczywistość to najszybciej rozwijająca się technologia naszych czasów. Twórcy rozwiązań VR: aplikacji VR, filmów 360 i sprzętu do korzystania VR dążą do tego, by za kilka lat praktycznie niemożliwe było rozróżnienie świata realnego od wirtualnego. Równie ciekawym trendem w tworzeniu aplikacji VR jest fakt, że większość gogli VR zaprojektowano tak, by możliwie jak najdłużej nie ściągać ich z głowy.

Obecnie posiadając Samsung Gear VR, możemy praktycznie nie ściągać gogli VR z głowy przez kilka godzin. Przy pomocy zestawu VR Samsunga możemy nie tylko korzystać z aplikacji VR, czy oglądać filmy 360, ale także wirtualnie spotykać się ze znajomymi i uprawiać z nimi różne aktywności w świecie VR.

Ponadto możemy przeglądać Internet, wysyłać wiadomości, maile, przeglądać Facebooka i korzystać z wielu innych aktywności, które normalnie wykonujemy na smartfonach, laptopach i komputerach stacjonarnych.

Z wielką przyjemnością obserwujemy rozwój wirtualnej rzeczywistości. Szybki rozwój branży VR napawa nas wielkim optymizmem. Z niecierpliwością czekamy na kolejne niesamowite, immersyjne rozwiązania VR.

Czytaj także: | aplikacje virtual reality | aplikacje AR, aplikacje rozszerzonej rzeczywistości 

VR
VR, immersja - jak wyglądają angażujące doświadczenia VR? 
Wirtualna rzeczywistość
VR, immersja - jak wyglądają angażujące doświadczenia VR? 
Wirtualna rzeczywistość rewolucjonizuje sposób opowiadania historii.
Wirtualna rzeczywistość rozwija się niezwykle dynamicznie na naszych oczach. Z miesiąca na miesiąc nowe rozwiązania VR rewolucjonizują branżę. Rzeczywistość wirtualna przyzwyczaiła nas do tego, że rozwój jaki w innych branżach zajmuje dziesięciolecia, w branży VR trwa co najwyżej 3-4 kwartały.
EPICVR
EPICVRer Name
EPICVR
Publisher Logo