VR w prezentacji – wykorzystaj potencjał VR w swoim biznesie!

Rzeczywistość wirtualna to ostatnio modny temat. Wiele specjalistów od technologii zachwyca się VR-em twierdząc, że przyniesie on prawdziwą rewolucję w sposobie konsumowania treści. Powstają coraz lepsze aplikacje Virtual Reality i filmy 360, które coraz skuteczniej zacierają granicę między światem realnym a wirtualnym. Dzisiaj przyjrzymy się jak wykorzystać VR w prezentacji.

VR w prezentacji pomoże zwalczyć stres przed trudnymi wystąpieniami

W ostatnim czasie mieliśmy okazję testować dosyć ciekawą aplikację VR o nazwie Speech Center VR. Według zapewnień twórców aplikacja ma pomóc zwalczyć stres przed publicznymi wystąpieniami. Aplikacja VR dostępna na Samsung Gear VR pomaga zmierzyć się twarzą w twarz z różnymi scenariuszami wygłaszania prezentacji. Do wyboru mamy kilka różnych scenariuszy. Możemy wczytać swoją prezentację w formacie PDF i wygłosić ją przed kilkuset osobowym tłumem na wielkiej auli, w studiu telewizyjnym czy tuż przed grupką dziennikarzy, która osacza nas mikrofonami z każdej strony. To dobry przykład tego jak VR w prezentacji może pomóc w treningu przed wystąpieniami publicznymi. Czy aplikacja sprawi, że całkowicie pozbędziemy się stresu? Ciężko powiedzieć. Jednak w jej części szkoleniowej znajdziemy wiele przydatnych wskazówek dotyczących wystąpień publicznych.

VR w prezentacji lepszy niż power point

Wirtualna rzeczywistość w prezentacji pomaga nie tylko w pozbyciu się fobii czy lęków. VR w prezentacji z powodzeniem może zastąpić tradycyjne, nudne i oklepane formy prezentacji dla klientów jakimi niewątpliwie są prezentacje w powerpoint. Znacznie skuteczniej przekonamy klienta do naszej oferty, gdy w namacalny sposób przeniesiemy go do świata naszych rozwiązań, a nie tylko będziemy je pokazywać na płaskim wycinku ekranu, na który pada obraz z projektora. Zakładając klientowi na głowę gogle VR mamy pewność, że nie tylko nic nie rozprasza jego uwagi, ale również jego mózg przyswaja w świecie VR znacznie więcej informacji niż w przypadku korzystania z tradycyjnych prezentacji 2d. To naprawdę działa. Wirtualna rzeczywistość skutecznie sprzedaje.

VR w prezentacji skuteczniejszy niż filmy

W prezentacjach biznesowych znacznie lepiej sprawdza się wyświetlanie filmów niż prezentacji powerpoint. Jednak, jakby nie było, filmy nawet najbardziej kreatywne wyświetlane są zawsze na płaskim kawałku ekranu z dala od widza. Przez co widz nie zawsze w pełni angażuje się w przekaz jaki do niego kierujemy w filmie 360. A gdyby tak sprawić, że film otaczałby widza z każdej strony? Gdyby widz miał wrażenie wskoczenia w sam środek akcji? VR w prezentacji daje taką właśnie możliwość. Możemy wrzucić widza w sam środek opowiadanej historii i sprawić, by w pełni emocjonalnie zaangażował się on w prezentowany mu przekaz. Wykorzystując VR w prezentacji zwiększamy swoją przewagę. Mamy w ręku sugestywne narzędzie, które znacznie skuteczniej sprzedaje, niż każda inna forma marketingu.

VR w architekturze

Wizualizacje VR świetnie nadają się do prezentacji architektonicznych. Z powodzeniem wykorzystują ją np. deweloperzy mieszkaniowi, którzy są w stanie pokazać klientom bardzo realistyczną symulację kupowanych przez nich mieszkań. Oglądanie wnętrza VR sprawia, że klienci mogą się poczuć tak jakby byli już wewnątrz gotowego mieszkania.


Wizualizacje VR pomagają również architektom w znacznie lepszej prezentacji swoich projektów. Zamiast pokazywania rysunków, planów czy wizualizacji 3d na płaskim wycinku ekranu – każdy może poczuć się, jakby wszedł do wnętrza projektowanego obiektu. Aplikacje pokazujące wnętrza VR umożliwiają również na dowolne aranżowanie pomieszczeń. Możemy zmieniać kolory na ścianach, podmieniać meble i robić wiele innych rzeczy:

VR to nie zabawka

Choć pierwotnie wirtualna rzeczywistość była kierowana na rynek graczy gier komputerowych, obecnie jest ona wykorzystywana prze kilkanaście innych branż. VR to nie chwilowa moda czy technologiczna zabawka, która zaraz się znudzi. Wielkie koncerny i największe firmy produkujące sprzęt elektroniczny inwestują gigantyczne pieniądze w to, by wirtualna rzeczywistość była coraz doskonalsza i pozwalała człowiekowi przekraczać kolejne granice.

VR w szkoleniach

Wirtualna rzeczywistość swój potencjał ujawnia również w szkoleniach. Obecnie jednym z popularniejszych trendów rozwoju aplikacji VR są wirtualne szkolenia. Za pomocą szkoleń VR możemy bez żadnego ryzyka i kosztów szkolić pracowników w trudnych nieprzewidywalnych warunkach. To bardzo skuteczna i sugestywna metoda nauki. Wirtualna rzeczywistość pozwala na precyzyjne odwzorowanie zachowań i sytuacji ze świata rzeczywistego. W szkoleniach VR wszystko dzieje się i wygląda praktycznie tak jak w świecie rzeczywistym. Wyposażając ludzi w gogle VR i odpowiednie kontrolery sprawiamy, że mają oni bardzo realne wrażenie przebywania w samym środku przedstawianych im scenariuszy szkoleń VR.

Wirtualna rzeczywistość w prezentacji

VR w prezentacji to bardzo rozległy temat, który z pewnością będzie się rozwijał. Wraz z dynamicznym rozwojem aplikacji VR, filmów 360, gier VR cała branża VR robi wielkie kroki naprzód. Za kilka lat zapewne wirtualna rzeczywistość podbije świat. Tak jak dziś jadąc w metrze czy tramwaju widzimy ludzi patrzących w ekrany smartfonów tak za kilka lat pewnie będziemy widzieć ludzi w goglach VR. VR w prezentacjach biznesowych, reklamowych czy sprzedażowych będzie z pewnością wykorzystywany znacznie częściej aż stopniowo wyprze projektory, ekrany i telewizory.

Czytaj również: film virtual reality | aplikacje Oculus Rift | filmy cardboard | salon gier VR | aplikacje cardboard | filmy 360 | filmy VR | aplikacje 360 | aplikacje VR| aplikacje virtual reality | aplikacje AR, aplikacje rozszerzonej rzeczywistości 

EPICVR.PL – aplikacje VR, filmy 360, aplikacje AR

https://epicvr.pl/pl/portfolio-realizacji-vr/

 

ADRIAN LAPCZYNSKI EPICVR
Adrian Łapczyński
Jestem pasjonatem nowych technologii. Na co dzień dowodzę agencją VR - EPICVR oraz współtworzę CreativeStudio,
które specjalizuje się w produkcji filmowej. Jestem laureatem blisko 40 nagród i wyróżnień filmowych.

 

Podaj dalej