Dlaczego VR i AR pomoże Ci zwiększać przewagę względem konkurencji?

Co ma ze sobą wspólnego pilot myśliwca i wirtualna rzeczywistość?

 

Podpowiedź: Nie chodzi tu bynajmniej o szkolenia VR dla pilotów.

Z tego tekstu dowiesz się w jaki sposób technologie immersyjne pomagają budować przewagę konkurencyjną.

 

Zasłużony amerykański strateg wojskowy John Boyd, współtwórca głównych założeń, które posłużyły do stworzenia samolotu myśliwskiego F-16 opracował bardzo interesującą teorię, szeroko znaną pod skrótem OODA.

 

Observe

Orient

Decide

Act

 

Dlaczego to jest ważne?

W naszym życiu mamy 4 podstawowe etapy przetwarzania informacji:

Obserwacja, w którym obserwujemy środowisko, w którym działamy i gromadzimy informacje na jego temat.

Istotne na tym etapie jest obserwowanie informacji zwrotnych, które są związane z podejmowanymi przez nas decyzjami.

 

Orientacja to etap, w którym przetwarzamy zebrane w ramach obserwacji dane, przeprowadzając ich analizę w oparciu o wcześniejsze doświadczenia czy uwarunkowania otoczenia w jakim funkcjonujemy.

 

Decyzja to etap, w którym podejmujemy decyzje. Mogą one mieć charakter automatyczny, odruchowy, lub być w pełni świadomymi.

 

Act (działanie) – w tym etapie realizujemy podjętą decyzję. Właściwie to testujemy w praktyce samą decyzję – ucząc się i adaptując do zmiennego i nie w pełni poznanego otoczenia.

 

Dlatego teoria jest nazywana OODA Loop, ponieważ ostatni etap stanowi niejako koniec i początek pętli, ponieważ znów sprowadza nas do obserwacji tego jak otoczenie zmienia się pod wpływem naszych decyzji.

 

OODA świetnie sprawdza się w środowisku o dużej zmienności i złożoności, czyli w biznesie. A więc do rzeczy!

Co ma wspólnego OODA z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością.

 

Firmy, aby zapewnić sobie odpowiednią przewagę konkurencyjną coraz częściej sięgają po nowoczesne rozwiązania, które pozwolą „wybiec w przód” przed konkurencją. Umiejętnie użyta technologia VR lub AR świetnie spełni w tym względzie swoje zadanie.

 

Wirtualna rzeczywistość przenosi nas do całkowicie wygenerowanego komputerowo świata, w którym mamy wrażenie fizycznej, przestrzennej obecności. Cechy wirtualnej rzeczywistości, które pomagają zbudować przewagę konkurencyjną to:

    • Możliwość skutecznego i taniego szkolenia VR dowolnej ilości pracowników. W przeliczeniu na koszty jednostkowe wyszkolenia jednego pracownika, oferowane przez nas rozwiązania nie odbiegają cenowo od standardowych typowych szkoleń online realizowanych z użyciem płaskiego ekranu komputera.
    • Możliwość szybkiego tworzenia innowacyjnych kampanii i rozwiązań marketingowych VR, które skutecznie angażują, oferują dużą konwersję i wysoki ROI przy realistycznym budżecie.
    • Możliwość prototypowania i testowania rozwiązań wirtualnie, bez żadnych konsekwencji – przed wprowadzeniem ich w życie. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na fakt, że stworzone z użyciem tej technologii rozwiązania 1:1 odpowiadają ich odpowiednikom z realnego świata.

W wirtualnej rzeczywistości działamy i przemieszczamy się w dokładnie taki sam sposób jak w świecie rzeczywistym. Różnica jest taka, że w wirtualnym świecie możemy bez jakichkolwiek kosztów, ryzyka czy niebezpieczeństwa – przeżywać wielokrotnie najtrudniejsze sytuacje.

 

Dowiedz się więcej o tym jak wirtualna rzeczywistość pomoże zwiększyć przewagę konkurencyjną Twojej firmy. Zobacz poniższe przykłady:

 

Rozszerzona rzeczywistość z kolei pozwala nanieść przydatne informacje na obraz świata rzeczywistego widzianego naszym okiem, bądź okiem kamery urządzenia. Istotne jest to, aby w zależności od potrzeb dobrać odpowiednią technologię. Rozszerzona rzeczywistość idealnie sprawdzi się wszędzie tam gdzie człowiek potrzebuje wolnych rąk a jednocześnie chce mieć dostęp do istotnych informacji aktualizowanych w czasie rzeczywistym. Tylko kwestią czasu jest kiedy rozszerzona rzeczywistość będzie popularniejsza od smartfonów.

 

Dowiedz się jaka będzie przyszłość VR-u:

 

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się środowisku funkcjonowania biznesu, nie wystarczy być „na bieżąco”. Istotne jest podejmowanie kluczowych działań „w locie”,  tak aby wyprzedzić ruchy konkurencji. Wykorzystywanie immersyjnych narzędzi takich jak wirtualna czy rozszerzona rzeczywistość świetnie wpisuje się w taktykę OODA, którą w czasie rzeczywistym podczas walki perfekcyjnie wykorzystują piloci myśliwców bojowych. Warto czerpać wiedzę od najlepszych i budować swój biznes w taki sposób, by zawsze być krok przed konkurencją.

 

Porozmawiajmy! Pokażemy Ci jak osiągnąć ten cel z wykorzystaniem wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.