Wirtualna rzeczywistość to niesamowita technologia.
Każdy kto styka się z nią po raz pierwszy, ma wrażenie wkraczania do nowego, niesamowitego świata. Mamy wrażenie jakbyśmy uczyli się na nowo chwytać przedmioty, chodzić i eksplorować otaczającą nas rzeczywistość.
Wirtualna = rzeczywistość
Pozornie sama nazwa wirtualna rzeczywistość to dwie sprzeczności. Jeśli rzeczywistość, to prawda, realizm. Jeśli wirtualna – to sztuczna, nieprawdziwa. Jednak wirtualna rzeczywistość stara się możliwie najwierniej odwzorować otaczającą nas rzeczywistość, dając nam niesamowite możliwości. Gdy zatrzemy w pełni granicę między światem realnym, a wirtualnym – nasze życie diametralnie się zmieni…
Wedle encyklopedycznej definicji, która wzoruje się na tej, stworzonej przez Jarona Laniera, pod koniec ubiegłego wieku:
Wirtualna rzeczywistość to wykorzystanie technologii komputerowej, w tworzeniu efektu trójwymiarowego, interaktywnego świata, w którym obiekty dają wrażenie fizycznej obecności.
Jak rozumieć tą trudną i jednocześnie lakoniczną definicję?
Wirtualna rzeczywistość pozwala nam przenieść się do innego, generowanego komputerowo świata. Po założeniu gogli VR mamy w pełni realistyczne wrażenie przebywania w tym świecie. Co więcej (o tym już nie mówi definicja) za pomocą kontrolerów ruchu rąk możemy wchodzić w interakcje oraz podnosić i przemieszczać obiekty. Dzięki temu, że najważniejsze elementy naszego ciała są w pełni przeniesione do wirtualnej rzeczywistości, a nasz wzrok i słuch jest odcięty od bodźców świata zewnętrznego, w bardzo realistyczny sposób przenosimy się do nowego świata.
Definicja wirtualnej rzeczywistości o tym nie wspomina, ale nasze doświadczenia jednoznacznie pokazują, że każdy kto zetknie się z tą technologią widzi w niej olbrzymi potencjał. My również zauważyliśmy go już w 2013 roku tworząc pierwsze, próbne interaktywne rozwiązania VR. Aktualnie wirtualna rzeczywistość wykorzystywana jest przez wiele znanych i dużych firm, do tworzenia skomplikowanych i złożonych: symulatorów VR, aplikacji szkoleniowych VR, interaktywnych filmów vr, szkoleniowych filmów 360, a także w marketingu, rozrywce i grach.
Definicja wirtualnej rzeczywistości stoi trochę w opozycji do definicji filmu VR. Zakładając na głowę gogle z filmem VR, obserwujemy w technologii VR obraz w pełni rzeczywistego świata, który nas otacza, nagrany przy pomocy kamery 360. W tym przypadku jednak zazwyczaj mamy znacznie mniejsze możliwości tworzenia interakcji, ale za to realizm obrazu jest dokładnie taki sam jak realizm świata rzeczywistego. W interaktywnej aplikacji VR możemy podnosić obiekty i swobodnie się przemieszczać. Film VR zazwyczaj nie daje aż tak złożonych możliwości przemieszczania się i podnoszenia obiektów.
Wiesz już jak zdefiniować wirtualną rzeczywistość. Czytaj dalej:
Dowiedz się czym jest rozszerzona rzeczywistość: https://epicvr.pl/pl/rzeczywistosc-rozszerzona-ar-augumented-reality/
Zobacz także:
https://epicvr.pl/pl/szkolenia-vr/
https://epicvr.pl/pl/portfolio-realizacji-vr/