Komfort użytkowania aplikacji VR, czyli o tym jak sprawić radość graczom

Aplikacje VR, a przyjemność i komfort użytkowania

Zanim ludzkość wynalazła technologię wirtualnej rzeczywistości jaką znamy dziś – przebyliśmy długą drogę. Od stworzenia pierwszych kontrolerów w latach 70’, aż do teraz, kiedy możemy sterować goglami VR użyciu samych rąk – minęło prawie 50 lat.

The Evolution of Video Game Controllers/Gamepads (1970-2016) (With ...

 

Była to burzliwa i ciekawa podróż. Zadajmy jednak sobie pytanie:

Po co nam te kontrolery i po co w ogóle dbać o komfort użytkownika?

Ludzie wybierają gry nawet kosztem innych aktywności. W grach komputerowych spędzamy czas w formie czystej przyjemności. Czasem możemy po prostu rozładować nagromadzone w ciągu dnia emocje. Są też osoby, dla których bycie i życie w grze, staje się równoległym światem, w którym obecność jest równie istotna, jak obecność w rzeczywistości.

Projektując nasze rozwiązania VR wciąż zastanawiamy się nad tym, jak sprawić radość i przyjemność użytkownikom? Jak projektować aplikacje VR w taki sposób, by były one nie tylko wartościowe, ale też w pełni komfortowe i intuicyjne.

Przez wiele lat naszej działalności (od 2013 roku) przetestowaliśmy wiele różnych mechanizmów sterowania. Testy przeprowadzone na różnych użytkownikach dały nam pokaźny zbiór wiedzy. Zdążyliśmy się już przekonać o tym, jak nawet najlepsza aplikacja może okazać się totalną porażką ze względu na kiepską i nieintuicyjną nawigację. Wcale nie zaskoczył nas fakt, że człowiek, który zakłada na głowę gogle VR, robi to po to, by przeżyć coś niesamowitego. Robi to przede wszystkim po to, by doświadczyć emocji i zdarzeń, których nie mógłby doświadczyć w świecie rzeczywistym.

 

Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz nasz cykl VR AR MR Expert na naszym kanale YouTube:

https://www.youtube.com/channel/UC7WTaeI5VHs3By8vDUhz0sQ

Powyższy tekst opisuje najważniejsze informacje jakie zawarliśmy w pierwszym odcinku cyklu:

Przeczytaj inne:
rozwiązania vr
Rozwiązania VR

Rozwiązania VR - CES 2017 Niniejszy artykuł powstał 11 kwietnia 2017 roku. Zanim go przeczytasz polecamy Ci sięgnąć po aktualną...

Zamknij