EPIC Meetings VR – nowa przestrzeń do spotkań

EPIC MEETINGS VR – POZNAJ NOWĄ PRZESTRZEŃ DO WIRTUALNYCH SPOTKAŃ BIZNESOWYCH

Czas to pieniądz. Mimo upływu czasu ta stara prawda wciąż obowiązuje. Dzięki nowej aplikacji VR od Epic VR Twój biznes będzie miał więcej i czasu, i pieniędzy. EPIC Meetings VR to nowatorski projekt do organizacji spotkań zdalnych, telekonferencji czy innych wydarzeń on-line.

Na długo przed pandemią, coraz głośniej i intensywniej dyskutowano, czy praca stacjonarna nie staje się przeżytkiem. Eksperci z obszaru HR czy zarządzania poddawali w wątpliwość obowiązek codziennego meldowania się w biurze. Argumentowano, że znaczną część obowiązków można bez obaw o utratę jakości czy spadek efektywności wykonywać z domu. W sukurs takim sugestiom szedł rozwój technologiczny. Na rynku pojawiało się coraz więcej aplikacji czy narzędzi ICT, które umożliwiały nie tylko szybką komunikację na odległość, ale również skuteczny monitoring zaangażowania pracownika i śledzenie jego postępów przy realizacji powierzonego zadania. A to przecież kwestie dotyczące sumienności osób korzystających z home office były największą przeszkodą przy reorganizacji systemu pracy.

Pandemia koronawirusa brutalnie wymusiła przejście na pracę zdalną. Znakomita większość firm została pozbawiona możliwości jakiegokolwiek wyboru: czy to momentu przejścia na home office, czy też skali zmiany. Po pierwszym, naturalnym okresie szoku i pewnej bezradności wynikającej z gwałtownej zmiany, firmy i ich pracownicy opanowali sytuację. Ale czy rzeczywiście udało się znaleźć optymalne rozwiązanie? Czy rzeczywiście dostępne i powszechnie stosowane narzędzia – jak Zoom, Microsoft Teams – zagwarantowały wszystko to, co potrzebne do skutecznego prowadzenia biznesu?

 

NIEDOSTATKI DOSTĘPNYCH ROZWIĄZAŃ

Gdyby faktycznie sytuacja była tak idealna, to zespół Epic VR nie rozpocząłby prac nad EPIC Meetings VR. Dotychczas wykorzystywane przez firmy, popularne rozwiązania bazują wyłącznie na obrazie i dźwięku przekazywanym na żywo z kamery komputera, laptopa lub innego urządzenia mobilnego. Oczywiście są to skuteczne narzędzia, jednak pozbywają nas aspektów fizyczności. Takie spotkanie online również znacznie mniej angażuje uczestniczące w nim osoby. Mówiąc wprost, żadne z dostępnych rozwiązań nie pozwala na pełną interakcje między uczestnikami.

Ale to nie wszystkie braki, jakie dają się we znaki organizatorom czy uczestnikom.

Zoom czy Teams w pełni wystarczą na klasyczne spotkanie służące podsumowaniu bieżących działań czy rozdzieleniu obowiązków na najbliższy tydzień. Lecz co zrobić w sytuacji, gdy tematem spotkania jest tzw. projekt twardy, infrastrukturalny? Co zrobić, gdy spotkać musi się zespół inżynierski czy projektantów, który ma porozmawiać o prototypie, produkcie, urządzeniu? Przed pandemią nie był to kłopot. Umawiano spotkanie w fabryce czy też przynoszono na zebranie konkretny sprzęt i dyskutowano o nim do woli.

I ostatnia rzecz, która ostatecznie dyskwalifikuje powszechne rozwiązania do komunikacji. Czy ktoś próbował za ich pomocą prezentować swoje pomysły na flipcharcie? Czy komuś udało się wykorzystać flipchart do robienia notatek na gorąco, w trakcie spotkania, skutecznie zapisując postępy w dyskusji i moderując burzę mózgów? No właśnie. Nie udało się nikomu.

Właśnie dlatego zespół Epic VR przygotował autorską aplikację w wirtualnej rzeczywistości, niwelującą wyżej opisane braki. A także uwzględniając w niej jeszcze kilka innych przydatnych funkcjonalności. Przyjrzyjmy się więc EPIC Meetings VR.

 

TECHNICZNIE: PRIMA SORT

U podstaw powstania EPIC Meetings VR leżą… wyniki badań naukowców z University of Maryland. To oni przeprowadzili dogłębną analizę wirtualnej rzeczywistości w kontekście wykorzystania jej do poprawy przyswajania wiedzy przez ludzi. Badania dowiodły, że ludzie lepiej pamiętają informacje, jeśli są im one przekazywane w środowisku wirtualnym. To ważne, aby zrozumieć, że wybór VR jako „szkieletu” dla aplikacji jest starannie przemyślany. Nie stanowi wyłącznie efektownej otoczki – a jest uzasadnioną, racjonalną decyzją.

Inżynierowie i projektanci z Epic VR zadbali o to, aby korzystanie z ich aplikacji było w pełni komfortowe. Zaimplementowali oni zaawansowane mechanizmy technologiczne, dzięki którym przebywanie w wirtualnej rzeczywistości nie jest męczące dla użytkownika. I nie są to czcze obietnice. W testach wzięło udział ponad 200 osób i potwierdziły one, że EPIC Meetings VR nie wywołuje nieprzyjemnych odczuć związanych z tzw. chorobą lokomocyjną VR.

 

INSPIRUJĄCA PRZESTRZEŃ DO DYSKUSJI

Skoro wiemy już, jaki jest szkielet EPIC Meetings VR, to przyjrzyjmy się teraz jakimi treściami wypełnili i obudowali go eksperci Epic VR. Czym ich rozwiązanie różni się od dostępnych już na rynku? I co najważniejsze – dlaczego mielibyśmy porzucić klasykę w stylu Zoom na rzecz EPIC Meetings VR?

Oto dlaczego.

Już samo przywołanie głównych funkcjonalności i to bez uciekania się do marketingowych sloganów dobitnie pokazuje przewagę EPIC Meetings VR nad konkurencją. EPIC Meetings VR pozwala bowiem na:

  1. przebywanie w wirtualnej sali konferencyjnej, biurowej przestrzeni, przemysłowej fabryki bądź dowolnego innego wnętrza do 20 użytkowników jednocześnie;
  2. w pełni swobodną komunikację głosową między wszystkimi uczestnikami;
  3. tworzenie i edytowanie modeli 3D;
  4. rysowanie na flipcharcie;
  5. wybór własnego awatara i podpisu przez każdego z uczestników;
  6. wyświetlanie prezentacji (w postaci slajdów), plików PDF, arkuszy kalkulacyjnych;
  7. odtwarzanie plików multimedialnych (filmów wideo czy muzyki);
  8. udostępniania ekranu komputera innym użytkownikom.

 

Obiektywnie rzecz ujmując – lista jest długa oraz treściwa. Bardzo ważne jest, aby każdą z wyżej wymienionych ośmiu funkcjonalności odnieść do faktu, że dzieje się ona w wirtualnej rzeczywistości. Dzięki temu „rysowanie na flipcharcie” nie ogranicza się do wykonywania rysunków w Paincie, lecz na tym, że rzeczywiście wyglądający awatar korzysta z flipcharta, zapisując na nim swoje pomysły, uwagi koleżanek i kolegów czy wnioski z dyskusji. Później do tak zapisanej tablicy mogą podejść pozostałe awatary, aby nie tylko przeczytać jej treść, ale również dopisać swoje propozycje.

W kontekście wirtualnej rzeczywistości, nawet tak pozornie prosta czynność jak „swobodna komunikacja głosowa między uczestnikami” nabiera nowego wymiaru. W EPIC Meetings VR wymiana zdań nie polega już na mówiących do siebie głowach uwięzionych na zawsze w małych okienkach. Teraz każdy uczestnik ma swojego awatara i poruszając się po wirtualnej przestrzeni (może być nią wszystko) – decyduje, z kim porozmawiać, do kogo się odezwać. To zupełnie nowe możliwości na realizację spotkań.

 

EPIC VR ZNÓW WYKRACZA POZA STANDARDY

Właśnie – nowe możliwości. O EPIC Meetings VR trzeba myśleć znacznie szerzej niż tylko jak o aplikacji do organizacji zebrań. Dzięki funkcjonalności polegającej na swobodnej aranżacji wirtualnej przestrzeni, nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystając z aplikacji od Epic VR organizować imprezę integracyjną, wirtualne szkolenie, egzamin czy dowolną inną formę komunikacji bądź interakcji.

Poza standardy wychodzi też Epic VR ze swoją ofertą dotyczącą EPIC Meetings VR. Podczas gdy konkurencja zapewnia jedynie dostęp do swojej telekonferencyjnej aplikacji, tak Epic VR zapewnia również skonfigurowane gogle VR, które wraz z samą aplikacją stanowią pakiet dla klienta. Po kliknięciu dosłownie trzech przycisków na goglach, użytkownik trafia do wirtualnej rzeczywistości.

Widać więc, że na każdym kluczowym etapie – technologicznym, funkcjonalnym, sprzedażowym – Epic VR i jego aplikacja nie mają sobie równych.

Podaj dalej