Gry VR w marketingu. Jak osiągnąć sukces łącząc grywalizację i marketing w wirtualnej rzeczywistości?

GRY VIRTUAL REALITY W MARKETINGU. OSIĄGNIJ SUKCES ŁĄCZĄC GRYWALIZACJĘ I MARKETING W VR!

 

Spis treści:

  • Wdrażanie VR w marketingu, czyli dlaczego zrealizowaliśmy ten projekt?
  • Wyzwania technologiczne w marketingowych aplikacjach wirtualnej rzeczywistości.
  • Innowacyjność wdrożonych elementów VR.
  • Jakie korzyści klient osiągnął dzięki promocji swojej marki poprzez VR?
  • Szukasz przydatnych informacji? Poznaj nasz kanał YouTube:

 

 

WDRAŻANIE WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI DLA MARKETINGU, CZYLI DLACZEGO ZREALIZOWALIŚMY TEN PRZEŁOMOWY PROJEKT?

 

Poznaj jeden z najciekawszych przykładów wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w marketingu i doświadczaniu marki.

Przyzwyczailiśmy się do tego, że gry to produkty, które mają jeden cel. Zanurzyć użytkownika w świat gry i sprawić, by przebywał w nim jak najdłużej. Gry funkcjonują na rynku samodzielnie. Są zamkniętymi, indywidualnymi produktami. Możemy dokupywać do nich dodatki, kolejne części. Jednak są to odrębne formy sztuki, rzadko kiedy powiązane z rzeczywistym światem.

Rozpoczynając projekt zadaliśmy sobie wspólnie z klientem kluczowe pytania:

A co by się stało, gdyby gra komputerowa była pomostem między marką a konsumentem?

A gdyby tak zanurzyć użytkownika w pełni, wszystkimi zmysłami w świat gry virtual reality, po to by silniej związał się z naszą marką? Gdyby dać mu dostęp do ekstremalnych przeżyć jakich w świecie realnym może doświadczać tylko garstka ludzi?

 

Taki właśnie cel przyświecał marce Stock Polska, dla której zrealizowaliśmy interaktywną grę VR przenoszącą ludzi w świat marki Amundsen Vodka.

 

INTERAKTYWNA MARKETINGOWA GRA VR DLA AMUNDSEN VODKA

 

Przy pomocy technologii VR stworzyliśmy skuteczne narzędzie marketingowe marki, które znacząco przełożyło się na pozytywne efekty marketingowe i sprzedażowe. Modnym dziś pojęciem jest grywalizacja. Połączenie wirtualnej rzeczywistości z mechanizmami wspierającymi grywalizację daje spektakularne efekty. W przeżywanie doświadczeń wirtualnej rzeczywistości człowiek angażuje się całym sobą. Niezależnie od tego czy badamy jego krzywą uczenia, czy pobudzamy pamięć motoryczną – wirtualna rzeczywistość daje w pełni realne wrażenie przebywania w realnym świecie. Z tą tylko drobną różnicą, że w wirtualnej rzeczywistości nic nas nie ogranicza.

 

Jak wykorzystać VR w marketingu i sprzedaży? Zobacz nasz krótki poradnik:

 

Realizując ten projekt skupiliśmy się na dostarczeniu graczom silnych emocji, które zwiążą ich mocniej z marką. Istotne było osadzenie ich w odpowiedniej historii nawiązującej do genezy powstania Amundsen Vodka. Jednocześnie pracowaliśmy nad tym, by połączyć w sobie dwa istotne elementy:

    • Rywalizację między graczami.
    • Przeżycie pełne emocji, które zapada w pamięć.

 

Zadanie użytkownika było proste. Kierując się znaną choć dziś coraz częściej zapominaną zasadą dotycząca produkcji gier: „Easy to learn, difficult to master” zaprojektowaliśmy mechanikę, która jest intuicyjna dla początkującego gracza. Jednak, aby osiągnąć sukces, trzeba ćwiczyć i pobijać własne rekordy. Zgodnie z tą maksymą stworzona gra virtual reality była prosta w obsłudze, Każdy, niezależnie od wieku i poziomu obycia z technologią wdrażał się szybko. Jednak, aby wejść na poziom mistrzowski – trzeba było włożyć wiele wysiłku.

Akcja dzieje się w górach. 3, 2, 1 … czas start! Kto pierwszy zdobędzie zmrożoną butelkę Amundsen Vodka – wygrywa. Jednak, aby tego dokonać – trzeba się wspiąć na wysoką i niebezpieczną górę, która ma kształt butelki Amundsen Vodka.

Tyle i aż tyle. Prosta idea. Mnóstwo satysfakcji dla użytkowników.

Klient potwierdził słuszność i zasadność takiego podejścia. Aktualnie realizujemy drugą część przedsięwzięcia – promując kolejną markę z portfolio Amundsen Vodka.

Zobacz krótki gameplay z naszej aplikacji VR:

 

Oczekiwania klienta na temat końcowego rezultatu projektu były następujące:

    • Zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów w trakcie przeprowadzanych aktywacji na eventach muzycznych,
    • Stworzenie kampanii marketingowej zapadającej w pamięć z użyciem techologii VR,
    • Wyróżnienie się jako innowatora na tle innych, konkurencyjnych marek,
    • Podniesienie sprzedaży promowanego produktu,

 

 

WYZWANIA TECHNOLOGICZNE DLA TEGO ROZWIĄZANIA MARKETINGOWEGO WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI:

    • Wierne i realistyczne przeniesienie mechaniki wspinania do świata VR,
    • Implementacja mechanizmów grywalizacji, które pozwolą zatrzymać użytkownika na dłużej,
    • Zapewnienie odpowiedniego komfortu i poczucia bezpieczeństwa wszystkim graczom (zarówno tym początkującym jak i doświadczonym)
    • Stworzenie krótkiej, dynamicznej rozgrywki, która wywołuje niedosyt, sprawiając, że gracz chce więcej

 

 

INNOWACYJNOŚĆ WDROŻONYCH ELEMENTÓW VR:

Rzeczywiste odwzorowanie perspektywy i wysokości

Zależało nam na tym by użytkownik rzeczywiście czuł wysokość i miał wrażenie faktycznego znajdowania się nad przepaścią. Jedyną możliwością drogi, była droga na szczyt.

Presja czasu i losowo obsuwające się kamienie dodały grze dreszczyku emocji. Mając na głowie gogle VR uczestnicy tego doświadczenia mentalnie przenosili się na zbocze góry. Ich zaangażowanie w przeżywane doświadczenie VR potwierdza, że wirtualna rzeczywistość angażuje wszystkie zmysły człowieka w pełni. Efekty różnych wdrożeń VR w marketingu pokazują jedno: wirtualna rzeczywistość przekłada się na skuteczne zaangażowanie i lepsze przyswojenie komunikatu marketingowego marki.

Losowo zmieniające się warunki atmosferyczne

Choć sama podróż na górę wydaje się krótka – po drodze może się wiele zdarzyć. Zależało nam na tym, by w niektórych momentach użytkownik wyszedł poza strefę komfortu. Dzięki takiemu podejściu sukces cieszy bardziej. Gracz ma świadomość, że nie było łatwo, a jednak dzięki swoim umiejętnościom dał radę.

 

Bliskość nagrody, z jednoczesną trudną drogą do jej zdobycia daje graczom wielką satysfakcję. Wiemy, że zwycięstwo jest realne, w zasięgu ręki. Jednak trzeba wytrwałości i ostrożności, aby sięgnąć po ostateczną nagrodę. Gry w wirtualnej rzeczywistość naśladując rzeczywistą fizykę wymagają innego podejścia do rozgrywki.

 

Dowiedz się więcej o tym co sprawia graczom radość:

 

Realistyczna symulacja zdarzeń

W wirtualnej rzeczywistości poruszamy się w taki sam sposób jak w świecie realnym. Jeśli puścimy się ręką skały – spadniemy. Jeśli wykonamy jeden nieostrożny ruch – polecimy w przepaść.

Zależało nam na możliwie jak najwierniejszym odwzorowaniu realizmu wspinaczki. Z racji, że stworzyliśmy grę wspinaczkową, w której użytkownik wspina się własnymi rękami, bez dodatkowych zabezpieczeń.

Dzięki zastosowaniu takiego podejścia uczestnicy rozgrywki angażują się w nią mocniej. Mimo, że doskonale wiedzą, że są w świecie wirtualnym, są niezwykle ostrożni, tak jakby robili te same czynności w rzeczywistości.

Oczywiście w grze pozostawiliśmy również miejsce na brawurę i ryzykowne zachowania. To tylko gra, a więc istotne jest również pozostawienie możliwości zabawy. W świecie rzeczywistym nikt nie może sobie pozwolić na ryzyko, które jednym ruchem doprowadzi człowieka do śmierci. We wdrażanej przez nas grze VR jedynym ryzykiem/karą jest utrata czasu. Czasu, który nie pozwoli nam wygrać, pod warunkiem, że inni użytkownicy szybciej wejdą na górę. Poza tym czasem, nie ryzykujemy nic.

 

KORZYŚCI DLA MARKI KLIENTA I EFEKTY Z WDROŻENIA

    • Utrwalenie wizerunku promowanej marki wśród klientów,
    • Rozpoznawalność w branży dzięki zastosowaniu innowacyjnych środków marketingowych,
    • Zwiększenie sprzedaży produktów,
    • Odświeżenie wizerunku w oczach klientów/konsumentów,
    • Potwierdzenie słuszności inwestycji w wirtualną rzeczywistość oraz możliwość wyznaczenia kierunku kolejnych wdrożeń tej technologii,
    • Wysoki zwrot z inwestycji marketingowej,
    • Zwiększenie przewagi nad konkurencją,

 

Poznaj inne nasze rozwiązania VR z zakresu marketingu. Dowiedz się jak wykorzystać potencjał technologii VR w Twojej branży!

https://epicvr.pl/pl/aplikacje-vr/

Po założeniu na głowę gogli wirtualnej rzeczywistości człowiek w pełni przenosi się do innego świata. W tym wirtualnym świecie możemy poruszać się w dokładnie taki sam sposób jak w świecie realnym, z tą jednak różnica, że nic nas nie ogranicza. Możemy wykonywać dowolne czynności bez jakichkolwiek konsekwencji fizycznych czy moralnych.

Potencjał wirtualnej rzeczywistości tkwi w tym, że przenosi nas do innego, równoległego świata, w którym sami ten świat kreujemy. Wizja rozwoju i przyszłości technologii VR jest jedna. Za kilka lat w wirtualnym świecie każdy z nas będzie spędzał coraz więcej czasu. Gogle VR zastąpią nam telewizory czy spotkania online przez Skype. Będziemy mogli fizycznie uczestniczyć w spotkaniach z ludźmi z najdalszych zakątków świata.

Poznaj nasze narzędzie do interaktywnych spotkań VR:

Świat rzeczywisty stanie się mniejszy, a jednocześnie świat cyfrowy znacznie się powiększy i zyska nowy wymiar. W dobie pandemii, ograniczeń w pracy czy komunikacji, wirtualna rzeczywistość jest następnym krokiem w drodze ewolucji człowieka. Nie jest to rewolucja na miarę Internetu. Jest to ewolucja, która nieuchronnie zmieni nasze życie poprzez zmianę sposobu korzystania z mediów czy informacji.

 

Jeśli zgadzasz się z tym co napisaliśmy, skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci zająć odpowiednią pozycję w wirtualnym świecie już teraz, zanim pojawią się w nim Twoi konkurenci.

Od A do Z:

    • Pokażemy Ci potencjał i różne możliwości technologii wirtualnej rzeczywistości lub rzeczywistości rozszerzonej,
    • Przeanalizujemy Twoje pomysły i sugestie, przekuwając je w udane wdrożenia dla Twoich produktów, marki czy procesów w Twojej firmie,
    • Stworzymy szczegółową koncepcję oprogramowania VR lub AR, które lub innego rozwiązania, które pozwoli Ci zaistnieć w świecie wirtualnym,
    • Wdrożymy i sfinalizujemy projekt, zajmując się kompleksowo realizacją oprogramowania VR od A-Z, czyli od wymodelowania obiektów do wypuszczenia ostatecznego rozwiązania na rynek.

 

Prowadzimy największy w Polsce – ekspercki blog o VR. Poznaj go.

 

Jakie są podstawowe pojęcia związane z VR/AR?

Jak powstaje oprogramowanie VR/AR?

Jak wybrać odpowiedniego wykonawcę aplikacji VR/AR?

Szkolić, czy nie szkolić? O korzyściach z zastosowania szkoleń w wirtualnej rzeczywistości.

Dlaczego warto realizować podobne projekty z nami?

W EPICVR tworzymy zaawansowane rozwiązania wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości od 2013 roku. Współpracowaliśmy z gigantami

 

 

Jak i z małymi podmiotami.

 

Wdrażaliśmy rozwiązania wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w:

  • Przemyśle,
  • Lotnictwie,
  • Marketingu,
  • Sprzedaży
  • Szkoleniach z zakresu kompetencji miękkich,
  • BHP,
  • Medycynie,
  • Architekturze,
  • Muzeach,
  • Wirtualnym zwiedzaniu obiektów,

 

Poznaj inne nasze rozwiązania wirtualnej rzeczywistości:

Jak skutecznie oszacować koszty wdrożenia VR w Twojej firmie? Jakie będą zyski i czy warto w to inwestować? Umów z nami krótkie, niezobowiązujące spotkanie online. Krok po kroku omówimy Twoją sytuację. Zaproponujemy rozwiązania, które sprawdziliśmy i przetestowaliśmy u innych klientów.

 

Podaj dalej