Rzeczywistość rozszerzona w reklamie – jakie branże powinny sięgnąć po rozwiązania AR i dlaczego warto?
Powszechnie mówi się o tym, że rzeczywistość rozszerzona jest rewolucją w sposobie konsumowania wszelkich treści przez człowieka. Warto jednak dodać, że nie chodzi tu wyłącznie o konsumpcję treści, ale przede wszystkim o rozszerzenie możliwości człowieka. Któż z nas nie marzy o całkowitym odciążeniu toku naszych myśli? O tym byśmy mogli pozwalać myślom płynąć swobodnie, a tylko w wtedy kiedy to potrzebne otrzymywać istotne informacje? Taką rewolucję może przynieść właśnie rozszerzona rzeczywistość. Choć obecnie technologia ta jest na początkowym etapie rozwoju, różni specjaliści przewidują dla niej spektakularną przyszłość. Rozszerzona rzeczywistość może znaleźć zastosowanie w wielu branżach. Obecnie najchętniej sięga po nią branża reklamowa. Rzeczywistość rozszerzona świetnie nadaje się do wykorzystania w kampaniach reklamowych. Przy pomocy gogli AR możemy np. rozszerzyć możliwości danego produktu.
Wyobraźmy sobie sytuację, w której znajdujemy się w salonie samochodowym. Zakładając gogle rozszerzonej rzeczywistości widzimy spersonalizowanego asystenta – w formie hologramu, który oprowadza nas po salonie. Co więcej, wirtualny asystent doskonale zna nasze preferencje i wie jakiego samochodu poszukujemy oraz jaki budżet jesteśmy w stanie na niego przeznaczyć. Mijając kolejne pojazdy możemy zobaczyć informacje o atutach, prędkości, pojemności itp. – wystarczy jedynie skierować wzrok w odpowiednią część samochodu. Algorytmy, w oparciu o które został stworzony wirtualny asystent obejmują AI oraz machine-learning, które doskonale spisują się w skutecznej sprzedaży produktów. Po sfinalizowanej transakcji dane wirtualnego asystenta przekazywane są do sieci pozostałych asystentów, którzy dodatkowo mogą na ich podstawie podejmować lepsze decyzje w przyszłości.
To tylko jeden z przykładów tego, jak AR może wesprzeć sprzedaż i działania marketingowe.
Zobacz co możemy zrobić dla Ciebie:
Zobacz jak potencjał rzeczywistości rozszerzonej wykorzystała Ikea:
Jak można wykorzystać AR w outdoorze – przykłady
Szeroko-pojęta branża outdoorowa również wiele skorzysta na wdrożeniu odpowiednich rozwiązań AR. Każdy, nawet najprostszy algorytm rozszerzonej rzeczywistości opiera się na skanowaniu przestrzeni. Jeśli spacerujemy po ruchliwym centrum miasta, algorytm rozpoznający wielkie siatki outdoorowe może wyświetlić nam dodatkowe informacje, których nie uda się zmieścić na powierzchni takiej siatki. Może to być np. reklama telewizyjna produktu pokazanego na bannerze, czy też np. link, który przeniesie nas na odpowiednią stronę internetową w świecie AR.
https://youtu.be/_Kb2l_TrP-Q
AR w praktyce – rozwiązania
Aktualnie na tym poziomie rozwoju technologii rozszerzonej rzeczywistości, najlepsze rozwiązania AR są po prostu „szyte na miarę” pod potrzeby konkretnego klienta. Oznacza to, że tworzymy oprogramowanie autorskie wykorzystujące technologię AR całkowicie od zera. Dzięki temu jesteśmy w stanie zrealizować nawet najbardziej skomplikowane i śmiałe wizje. Czasem w tworzonych programach, klienci decydują się zawrzeć dodatkowe funkcje. Oczywiście w Internecie pewnie znajdą się proste narzędzia działające online. W naszych realizacjach stawiamy na najwyższą możliwą jakość i wolność kreacji, zatem zawsze korzystamy z zawansowanych silników graficznych takich jak Unity 3d i Unreal Engine. Wszelkie uniwersalne, ogólnodostępne w Internecie narzędzia umożliwiają jedynie tworzenie bardzo prymitywnych rozwiązań. W naszej agencji VR i AR najpierw zapoznajemy się z potrzebami klienta, a dopiero później szukamy odpowiednich narzędzi i rozwiązań. W początkowym etapie prac najważniejsze jest wzajemne zrozumienie się z klientem oraz zaufanie. Osoba, która powierza nam wykonanie aplikacji AR ufa nam i naszemu wieloletniemu doświadczeniu w tworzeniu treści. My z kolei upewniamy się, że nasza wizja zmierza dokładnie w tym samym kierunki, co wizja klienta.
Szukasz podobnych rozwiązań dla siebie? Opisz nam krótko czego potrzebujesz? Stworzymy dla Ciebie najlepsze aplikacje AR, VR i MR!
W przyszłości rozszerzona rzeczywistość z dużym prawdopodobieństwem w pełni połączy się z rzeczywistością wirtualną, co zaowocuje tzw. rzeczywistością mieszaną (ang. Mixed Reality). Taki termin już funkcjonuje w branży, jednak wciąż nie powstały odpowiednie gogle wykorzystujące potencjał takiej technologii. Mixed Reality pozwoli na korzystanie z największych zalet rozwiązań wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w wielu branżach.
https://epicvr.pl/pl/vr-expert/
Czytaj także: filmy 360 – jak je tworzymy i dlaczego warto wybrać właśnie nas | jak powstają interaktywne aplikacje VR | wszystko co musisz wiedzieć o aplikacjach VR