Uwolnij Wyobraźnie
Uwolnij Wyobraźnie
Projekt „Uwolnij Wyobraźnię” to innowacyjna aplikacja stworzona dla Suwalskiego Ośrodka Kultury, łącząca świat rzeczywisty i wirtualny w wyjątkowej prezentacji sztuki. Aplikacja umożliwia interaktywne zwiedzanie zdigitalizowanych dzieł sztuki w dwóch wariantach: przez przeglądarkę internetową oraz za pomocą gogli VR. Na potrzeby projektu odwzorowano przestrzeń Galerii Sztuki Stara Łaźnia, co pozwala użytkownikom na wirtualne przeniesienie się do tej autentycznej, klimatycznej przestrzeni wystawienniczej.
Dostępność aplikacji w dwóch formach zapewnia szerokie dotarcie do użytkowników, jednocześnie oferując głęboką immersję i zaangażowanie dla posiadaczy gogli VR, co czyni doświadczenie bardziej realistycznym i angażującym.
Klient
Suwalski Ośrodek Kultury
Projekt
Aplikacja VR i Web
Technologie
Unity
Project Background
Proces tworzenia
1. Analiza potrzeb i wymagań Zamawiającego:
Uwzględnienie potrzeby szerokiego dostępu do aplikacji przy jednoczesnym wykorzystaniu najnowszych technologii immersyjnych. Zapewnienie dwóch wariantów doświadczenia: dla użytkowników przeglądarek oraz gogli VR.
2. Projektowanie przestrzeni wirtualnej:
Precyzyjne odwzorowanie wnętrz Galerii Sztuki Stara Łaźnia w środowisku 3D, uwzględniając szczegóły architektoniczne i przestrzenny układ wystaw. Zaimplementowanie predefiniowanych punktów prezentacji dzieł sztuki oraz funkcji swobodnego przemieszczania się użytkownika.
3. Integracja z systemem CMS:
Rozwój intuicyjnego panelu administracyjnego umożliwiającego zarządzanie treściami w galerii. Funkcje takie jak dodawanie, edycja i usuwanie dzieł sztuki oraz tworzenie wielu galerii jednocześnie.
4. Testy i Optymalizacja dla dwóch platform:
Zapewnienie płynnego działania zarówno w przeglądarkach internetowych, jak i na goglach VR, z dostosowaniem interfejsu do specyfiki obu środowisk.
5. Dostawa, konfiguracja sprzętu oraz warsztaty:
Zakup i konfiguracja 5 zestawów gogli VR o wysokich parametrach technicznych, aby zapewnić najlepsze wrażenia immersyjne. Przeprowadzenie szkoleń z obsługi aplikacji oraz wykorzystania technologii VR i AI, aby umożliwić pełne wykorzystanie funkcjonalności systemu.