Szkolenia załogi pokładowej samolotów pasażerskich
Szkolenia załogi pokładowej samolotów pasażerskich
Klient
Lotnicza Akademia Wojskowa
Projekt
Aplikacja VR
Technologie
Unity
Project Background
Proces tworzenia
1. Analiza potrzeb:
Przeprowadzono szczegółową analizę potrzeb i wymagań pilotów związanych z szkoleniem w zakresie awaryjnego lądowania na wodzie i innych nieprzewidzianych manewrów powietrznych. Zidentyfikowano najważniejsze sytuacje, które powinny zostać uwzględnione w symulatorze.
2. Projektowanie scenariuszy:
Na podstawie analizy potrzeb, zespół opracował różnorodne scenariusze szkoleniowe, takie jak awaryjne lądowanie na wodzie, unikanie kolizji, manewry ratunkowe itp. Scenariusze były tworzone w taki sposób, aby jak najdokładniej odzwierciedlały rzeczywiste sytuacje, z uwzględnieniem różnych warunków atmosferycznych i innych czynników wpływających na lotnicze operacje.
3. Implementacja technologii VR:
Wykorzystując zaawansowane narzędzia i technologie VR, stworzono realistyczne środowisko wirtualne, które umożliwia pilotom praktyczne treningi. Piloci mają możliwość w pełni zanurzenia się w wirtualnej rzeczywistości i podejmowania decyzji w trudnych sytuacjach.
4. Testowanie i optymalizacja:
Aplikacja symulatora została poddana intensywnym testom, aby zapewnić jej wysoką jakość i dokładność odwzorowania rzeczywistych sytuacji. Na podstawie opinii i uwag pilotów, dokonano niezbędnych poprawek i usprawnień, aby zapewnić optymalne doświadczenie szkoleniowe.
5. Wdrażanie i dostarczanie:
Po zakończeniu procesu tworzenia, symulator został wdrożony i dostarczony Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie. Przeprowadzono specjalistyczne szkolenia dla instruktorów, którzy są odpowiedzialni za prowadzenie szkoleń z wykorzystaniem symulatora.