Branża VR

Branża VR

Branża VR rozwija się niezwykle dynamicznie. Według wielu niezależnych prognoz przyszłość rzeczywistości wirtualnej zapowiada się niezwykle optymistycznie. Według różnych szacunków obecnie na świecie mamy około 12 – 15 mln sztuk gogli VR. Szacuje się, że za 1,5 roku liczba ta wzrośnie trzykrotnie.

wartosc rynku

Branża VR w 2020 roku ma być warta prawie 30 miliardów dolarów.

Przyszłość rzeczywistości wirtualnej zakłada, że już za kilka lat gogle VR będą dostępne praktycznie w każdym domu, tak jak dziś smartfony. Dynamiczne inwestycje w branżę VR potwierdzają ten trend. Wielcy giganci rynku (m.in. Facebook, Samsung, HTC, Sony) nieustannie inwestują gigantyczne pieniądze w rozwój nowych technologii VR. Rzeczywistość wirtualna rozwija się dzięki temu w bardzo szybkim tempie. Podczas gdy 4 lata temu VR był praktycznie nieznaną dziedziną, dziś stykamy się z nim na każdym kroku. Gogle VR widzimy w sklepach z elektroniką, hipermarketach i w kampaniach marketingowych.

Branża VR coraz silniej wchodzi w różne dziedziny naszego życia.

Rozwiązania VR z powodzeniem wykorzystuje współczesna armia, medycyna, nauka czy rozrywka. VR to już nie tylko domena fanatyków gier komputerowych. Branża VR oferuje niezwykle łatwy dostęp do różnego rodzaju rozwiązań umożliwiających wejście w wirtualną rzeczywistość.

 

Silnym graczem na międzynarodowym rynku rozwiązań VR jest Polska. W naszym kraju działa już kilkaset firm zajmujących się wirtualną rzeczywistością. Polska branża VR to głównie usługi tworzenia aplikacji VR czy filmów 360. Istnieje również kilka firm produkujących własne gogle VR, niejednokrotnie bardziej konkurencyjne niż zagraniczne produkty w tym samym przedziale cenowym.

W naszym kraju mamy wielu zdolnych programistów, którzy z łatwością uczą się nowych języków programowania silników gier. To właśnie te języki zdominowały wirtualną rzeczywistość. Silnik Unreal czy Unity3d to dwa wiodące narzędzia, na których postawiona jest większość aplikacji VR. Polska branża VR stale rośnie i coraz mocniej wchodzi na zagraniczne rynki.

Przyszłość rzeczywistości wirtualnej w Polsce i na świecie maluje się w bardzo optymistycznych barwach. Jeśli cała branża VR utrzyma obecne tempo rozwoju, możemy być pewni, że za kilka lat gogle VR będą dostępne w co drugim domu, a za kilkanaście lat do korzystania z rozwiązań VR nie będą potrzebne żadne gogle, lecz wystarczą implanty przesyłające obraz świata VR bezpośrednio do mózgu😊

Czytaj także: aplikacje cardboardfilmy cardboard | aplikacje Oculus Rift | filmy 360 – tworzenie | filmy 360 w turystyce | filmy | tworzenie oprogramowania VR | filmy virtual reality | aplikacje virtual reality

 

Podaj dalej